recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 46ES8005 tænder af sig selv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 46ES8005 tænder af sig selv

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunbao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 46ES8005 tænder af sig selv
    Sendt: 02-Januar-2015 kl. 04:02
Hejsa, vores tv et samsung 46ES8005 er her efter opdatering til nyeste firmware begyndt at tænde af sig selv, med billede lyd og det hele. Derudover kan tv'et ikke længere finde vores wfi netværk hvilket var grunden til jeg valgte at firmware opdaterer, nogle der har nogle bud på problemstillingen ?.

Og yderst belejligt er denne problematik opstået, her hele 8 dage efter de 2 års reklamation udløb.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 11:53
Har læst at i den nyeste firmware er problem med wifi, som de er i gang med lave fix til og bliver anbefalet tv bliver tilsluttet med netværkskabel.

Angående det andet, er den garanteret blevet sat til automatisk tjek efter nye kanaler.

Kan ikke lige huske hvor man laver den indstilling om og sidder ikke ved mit tv.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Sunbao Sunbao skrev:

Derudover kan tv'et ikke længere finde vores wfi netværk hvilket var grunden til jeg valgte at firmware opdaterer

Den forstår jeg ikke. Du skriver "ikke længere". Hvis TVet kunne finde netværket før, hvorfor valgte du så at opdatere?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 17:38
Jeg har lige opdateret til 2015.5, og har endnu ikke lagt mærke til noget mystisk ved tv'et. Men måske det kommer i løbet af de næste dage (håber det ikke) :)

Der skulle være nogle fixes i den nye 2015.5, i forbindelse med Samsung's smarthub servere, og så alle de firmware update problemer der har været med smarthub'en i løbet af 2013-2014. Jeg håber Samsung har fået fikset det. Men da ikke fedt, hvis der er opstået andre problemer efter 2015 updaten.

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunbao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 16:36
Tv'et kunne ikke længere finde wifi og derfor valgte jeg at opdateret det, men det gjorde ingen forskel.

Efter opdateringen er tv'et stoppet med at tænde midt om natten nu.

Men istedet tænder og slukker det løbende imens vi ser tv, idag er det nu sket en 15-20 gange på en time, hvad er mon galt ?
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2003
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 18:57
Det trådløse netkort i tv'et er nok ganske simpelt gået i stykker. Det er så vidt jeg har kunne læse mig til ikke ualmindeligt på den model.
Det skete også for mig bare 4 uger efter garantien udløb.   

Det med sluk/tænd har jeg ikke noget bud på.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2003
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 19:13
Kom lige i tanke om en detalje mht wifi, inden jeg dømmer dit netkort dødt:
Hvis dit netværk kører 5ghz, så kan det være at routeren har skiftet til en kanal tv'et ikke understøtter.
Det har ihvertfald tidligere været et problem på 8005'eren. På 5ghz skulle min router bruge kanaler mellem 36-48 for at tv'et kunne forbinde.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 20:56

Tv'et kunne ikke længere finde wifi og derfor valgte jeg at opdateret det, men det gjorde ingen forskel.

Efter opdateringen er tv'et stoppet med at tænde midt om natten nu.

Men istedet tænder og slukker det løbende imens vi ser tv, idag er det nu sket en 15-20 gange på en time, hvad er mon galt ?

Der har tidligere været en del problemer med Samsung TV modeller, hvor de slukkede og tændte af sig selv periodisk. Dengang var det dårlige kondensator problemer i strømforsygning, som bevirkede tv'et som sagt selv tændte og slukkede. Det er ikke sikkert det er det problem du har, eftersom jeg ikke har hørt til problemet ved ES8005 modellen. Og Samsung har sandsynligvis fået rettet op på fejlene fra dengang. Og typisk viste problemer sig ikke før efter nogle år. 

Men hvis du har udelukket andre eventuelle problemer, snakket med Samsung om det, så skulle du måske få tjekket strømforsygningen om den er defekt.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunbao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 22:47
Tak jeg vil prøve at kigge på det med wifi kanalen i morgen.

Med hensyn til tænd slul problemet, så lader det til at gå væk efter tv'et har kørt en times tid og er blevet varmt om man vil. Et par timer slukket så tænd og slukker det igen i den første times tid efter at være blevet tændt.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 00:02

Tak jeg vil prøve at kigge på det med wifi kanalen i morgen.

Med hensyn til tænd slul problemet, så lader det til at gå væk efter tv'et har kørt en times tid og er blevet varmt om man vil. Et par timer slukket så tænd og slukker det igen i den første times tid efter at være blevet tændt.

Typisk, at få det fejl lige after den 2 årige garanti periode. Hvis du har prøvet at nulstille tv'et, og det stadig driller m. tænd/sluk problemet, så tror jeg stadig på en strømforsygningsfejl. Specielt nu hvor tv'et er nogle år gammelt. Man kunne godt tænke, at det simpelthen er bevist, at Samsung's tv modeller dør lige efter garanti perioden udløber. Emnet har i hvert fald været oppe og vende mange gange. Tillige med det har været nævnt, at elektronik komponenterne er af dårligere, billigere typer.

Jeg har selv et ES8005 tv, som er 2½ år gammelt. Jeg håber virkelig ikke det også pludselig dør :)

Til top
mbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2015
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 14:48
Jeg har præcist samme problem som det beskrevne. Fjernsynet slukker/tænder sig selv adskillige gange, når man lige er begyndt at se fjernsyn. Og derudover tænder fjernsynet flere gange om natten.

Mit er dog et UE46ES7005, og ja, garantiperioden er udløbet.

Er der noget man selv kan gøre, for at løse det?
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 18:39
Det er sikkert igen et elektrolyt kondensator problem i strømforsygning, hvor komponenterne bliver dårlige og holder ikke deres oprindelige værdier. Så de skal skiiftes. Om du selv kan gøre det, ved jeg ikke. Men hvis du googler findes der mange sider og guides der fortæller om problemet, og hvordan et skal fikses.

Selvfølgelig kan det være et andet problem du har. Men et tv om tænder/slukker af sig selv, ligner de typiske kondensator PSU problemer. 

Hvis man bare kunne få Samsung til at bekræfte problemet, og så lave det uden beregning. Men det er nok ligeså svært som at gå på vandet :)

Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu