|
Receiver til stereo opsætning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mana91 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2015 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2015 kl. 18:23 |
Hej
Halløj derude ![]() Jeg har lige anskaffet mig 2 stk. Boston Acoustics A26 (WhatHifi), som skal bruges til musik og TV (50/50). Jeg er ikke interesseret i en surround opsætning, men alligevel ser det ud til, at en surround receiver er den eneste mulighed, hvis det skal opfylde mine behov: AirPlay Spotify Connect Flere HDMI-stik (med bl.a ARC, så jeg kan bruge TV'ets fjernbetjening til styring af volume) Mulighed for subwoofer Jeg har kigget meget på en Yamaha RX-V477 surround receiver til 2.499,- (link). Kan den fint nok trække højtalerne og give noget fornuftig lyd? Ved godt at en stereo forstærker vil være det mest optimale lydmæssigt, men sådan opfylder bare ikke mine behov ![]() Eller findes der bedre alternativer i den prisklasse? (prisen er max. 2500,-) Det skal også lige siges, at jeg nybegynder her og dermed ikke en HiFi-fanatiker :p Højtalerne har disse specs: Frequency Response: 51Hz - 25kHz Recommended Amplifier: 10 - 150W Impedance: 8 ohms Sensitivity: 89 dB (SPL/2.8V/m) Woofer: 6.5'' Tweeter: 1'' Kortec softdome Dimensions (HxWxD mm): 330 x 210 x 265 Weight (kg): 6,3 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HiFI-Freaks.dk har tilbud på en Marantz NR1504 til 2495... de plejer gerne at være lidt bedre til stereo...
Redigeret af Ning - 11-Februar-2015 kl. 19:30 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Mana91 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2015 Status: Offline Point: 3 |
Nu ved jeg godt man ikke alene må kigge på watt-effekten på tværs af producenter, men Marantz yder 50W ved 8 ohm og Yamaha'en yder 80W ved 8 ohm, når der bliver brugt 2 kanaler - er der så ikke mere kraft i Yamaha'en? (som får okay anmeldelser rundt omkring)
|
|
![]() |
|
Nogen der har andre forslag? Eller kan knytte en kommentar til ovenstående indlæg? :)
Redigeret af Mana91 - 12-Februar-2015 kl. 19:52 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
du skal ikke se på watt da de ikke altid opgives korrekt se på strøm så får du et mere rigtigt billede af ydeevene.
så vidt jeg kan se har den yamaha en psu på 575 w delt på 7 kanaler det er 82 w pr kanal ved alle kanaler drevet på en gang men da det er en alm forstærker som ikke er 100 procent effektiv vil der ca forsvinde 50 procent i varme og div kredsløb så har du en 7 x 41 w reciever
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |