recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vs. Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer vs. Panasonic

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer vs. Panasonic
    Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 22:41

Jeg står og skal til at vælge en ny plasma, men syntes valget er overordentligt svært.

Valget står imellem:

Panasonic TH-42PV600 /50PV600 og Pioneer PDP427XD/507XD

Jeg syntes klart 507'eren er den flotteste, men jeg er også ret vildt med Panasonic'ens udseende, og jeg havde tæntk mig at tage det med hjem fra Tyskland næste gang jeg er dernede (formentlig indenfor 14 dage). Priserne er ca. 12.000 for 42" pana, 19.000 for 50" pana, 18.000 for 42" pio og 26.500 for 50" pio.

Jeg kan sagtens nøjes med 42", men jeg syntes nu 50" pio'en er utrolig flot, 14.000 er dog mange penge i forskel...

Er der nogen der har gode råd?

Mvh.

Martin

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 23:15
Siden du har råd til det hele så er det jo 'bare' at vælge hvad du selv mener er bedst. Hvad er det du vil have, at vi skal sige? Personligt ville jeg klart vælge 507. Ingen af de TV du nævner er dårlige, men Pioneer-modellerne er bedre end Panaerne.

Redigeret af Naiera - 11-Oktober-2006 kl. 23:29
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 23:58

Jamen nu var det også mere for at vide om man får noget for de ekstra penge ved at vælge 507'eren.

Jeg syntes den er flottest, men kan den mere end den "lille". Jeg er ikke sikker på at jeg vil betale 10.000 mere fordi den er lidt pænere og jeg kan som sagt nøjes med 42" med mindre 50"eren simpelthen er et must eller kan mere...

Kan pio'erne mere end pana'erne? Eller er det nogenlunde ens?

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 04:16
Hsis du ikke er meget kræsen mht billedkvaliteten, vil du blive overordentlig glad for 50PV600 og samtidig ha sparet en håndøre...
Du får mere eller mindre det samme faktisk, Pana sku dog være et hak bedre til PC når det kommer til 1:1 og det der... Og så er der det liiidt triste design på Panasonic's modeller, det er meget synd.

Men det ville nu ik afholde mig fra at spare en lille portion tusser. Især ik hvis du lige ska ha en X360, Blu-Ray, HD-DVD, sorround reciever, højtalere og al det.

Du har vel set dem begge? Ellers skal du gøre det. Evt ta et godt digicam med, så du ka sammenligne bare en smule, i eftertiden. Det er jo dine penge, dine øjne og din smag...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Pioerne kan behandle et 1080p signal ved 24fps.

Ved 507 fremfor 427 får du otte tommer mere... Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal sige
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 07:08

der blev igår eller forgårs i en anden tråd her linket til en sammenlignede test af pana og pio - i denne test blev ingen udråbt som sejrherre, de var begge lige gode, med forskellige fordele til dem hver.

sortniveau, støjreduktion og lyd var bedre på pana, mens farver var mere naturtro på pio

jeg kan selvfølgelige ikke finde linket igen :(

Men skulle jeg dømme udfra det de skrev i den sammenligning ville jeg spare pengene og købe et pana.

edit: nu fandt jeg så linket alligevel :)

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1482013.ece

sammenligning af sortniveau:

http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art/http://cache.afte nposten.no/multimedia/archive/00461/Backup_030_461311a.jpg

Redigeret af spawn - 12-Oktober-2006 kl. 07:16
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 08:26
Det væsentlige er efter min mening om du vælger et 50". Du vil komme til at fortryde et 42" efter kort tid. Husk når først det står der, er det svært at fortryde, og det skulle jo gerne holde minimum 5 år frem, helst 8-10 år

Om det skal være Panasonic eller Pioneer vil nok være en smags sag. Jeg vil dog mene Panasonic 50PV600 slår Pioneer på flere punkter:

- Bedre gråtoner og sort
- Bedre pris
- SD kortlæser i front
- Bedre fjernbetjening ( subjektivt )
- Meget meget bedre lyd
- 507 fås vidst ikke med indbygget højttalere - et stort minus efter min mening ( subjektivt )
- Plasmabuingguide skriver i anmeldelsen af den nye pio, at den har lidt mere pixelstøj og står lidt mindre skarpt end Panasonic PV60 ved SD signaler, som jo er det vi 90% vil se de næste mange år frem.
- Panasonic bruger en ny type gas der giver bedre indbrændingsegenskaber, Panasonic hævder at de nu er på højde med CRT. Det har jeg ikke hørt Pioneer sige.

Til gengæld udfra det jeg har hørt, har Pioen flere indstillingsmuligheder, men det er nødvendigvis ikke en fordel for alle.

Husk at vælge rompe-foden til din nye 50PX600

Redigeret af nextgeneration - 12-Oktober-2006 kl. 10:04
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 11:41

Jeg er klar over begge er rigtig god kvalitet, men prismæssigt er der stor forskel, og nu er der kommet et par pana'folk med deres holdninger, er der nogen der kan nævne pio'ens fordele?

Jeg har pt Sony KE-MR1 42" og det syntes jeg umiddelbart er fint i størrelsen, men det blev valgt dengang pga. design. Men hvorfor er det at jeg vil fortryde ikke at vælge 50"???

Jeg ved godt at folk har forskellige opfattelser af hvad der er bedst, så derfor vil jeg blot gerne have de enkeltes "erfaringer".

Det skal lige siges at det skal op på væggen og ikke stå på fod.

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 12:13

Jeg er klar over begge er rigtig god kvalitet, men prismæssigt er der stor forskel, og nu er der kommet et par pana'folk med deres holdninger, er der nogen der kan nævne pio'ens fordele?

Jeg har pt Sony KE-MR1 42" og det syntes jeg umiddelbart er fint i størrelsen, men det blev valgt dengang pga. design. Men hvorfor er det at jeg vil fortryde ikke at vælge 50"???

Jeg ved godt at folk har forskellige opfattelser af hvad der er bedst, så derfor vil jeg blot gerne have de enkeltes "erfaringer".

Det skal lige siges at det skal op på væggen og ikke stå på fod.

Der er ikke den store forskel billedmæssigt på de 2 modeller - den ene er lidt bedre til noget mens den anden er lidt bedre til noget andet.

Bemærk dog, at der ikke er digital tuner i PV600 modellerne det er der kun i PX600 modellerne som vist ikke forhandles i danmark.

Hvis jeg skulle vælge mellem de 2 ville jeg gå efter det som designmæssigt passede bedst ind i min stue.

Du kan læse en masse omkring erfaringer med Pioneer i trådene omkring det nyligt afsluttede fælleskøb.

Om det er prisforskellen vær at købe Pio frem for pana er kun dig som kan afgøre. Ligesom det kun er dig som kan afgøre om 42" eller 50" passer til dit hjem.

Redigeret af Ullum - 12-Oktober-2006 kl. 12:15
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 17:43

er der nogen der kan nævne pio'ens fordele?

Bedre billede og design, sådan set. Det er der nogenlunde konsensus om, så det er egentlig op til dig nu at se skærmene IRL og selv tage en beslutning
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

er der nogen der kan nævne pio'ens fordele?

Bedre billede og design, sådan set. Det er der nogenlunde konsensus om, så det er egentlig op til dig nu at se skærmene IRL og selv tage en beslutning

Begge TV er kåret som de to bedste Plasma for tiden. Hvis man skal dele sol og vind lige på billedekvaliteten, så har Pio ifølge diverse tests bedre farver, men panaen har bedre sort/gråniveu samt står lidt mere skarpt og med mindre pixelstøj ved SD signal. Som andre også siger, de har begge deres fordele og ulemper.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Pioerne kan behandle et 1080p signal ved 24fps.

Ved 507 fremfor 427 fهr du otte tommer mere... Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal sige

Behandlingen af 1080p signal ved 24fps.

Denne behandling bliver vel hurtigere bedre end de fleste udskifter deres skوrme, sه denne behandling kunne vel ogsه foregه udenfor Tv. Der er jo ikke rigtig nogen  TV med indbyggede HD modtagere/dekodere. For ikke glemme hvad som sker i Kabel-TV net. Og ja, jeg har accepteret 1080p/24fps; dog mهske ikke lige bygget ind i Tv  

Redigeret af moho - 13-Oktober-2006 kl. 13:29
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu