|
Stoppe Easy Play på Panasonic G20E |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JensP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Marts-2015 kl. 23:31 |
Med en Chromecast indsat i én af HDMI portene på et TX-P50G20E skifter fjernsynet hver gang det tændes til den pgl. HDMI indgang. Jf. manualen hedder konceptet Easy Play. Kan man slukke for det? Det er hamrende irriterende at skulle skifte tilbage til TV hver eneste gang det har været slukket...
Jeg har forgæves søgt på nettet og har afprøvet de forskellige indstillinger der kan nås fra brugermenuerne men uden at finde noget brugbart. Er der nogen herinde der ved hvordan man løser det - Service Menu eller lignende? Jens/
![]() Redigeret af JensP - 03-Marts-2015 kl. 01:02 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hdmi kontrol sættes til off.
|
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Easy play ringer ikke lige nogen klokker hos mig, men hvis du slår Viera Link (som reelt er HDMI kontrol) fra burde det stoppe! :)
|
|
![]() |
|
JensP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Det troede jeg også - altså at HDMI kontrol, som på G20'eren hedder Viera Link, bare skulle slås fra, men det eneste det medfører, er at der ikke længere skiftes til BluRay når der trykkes på Play på den.
TV'et skifter stadig til HDMI indgangen med Chromecasten i hver gang det har været slukket og uanset hvilken status det blev slukket i (TV, HDMI, osv.). Jeg tror man skal ind i en admin eller service menu, men aner ikke hvordan man aktiverer den eller om der er kryptiske indstillinger man skal kende.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Måske skal du prøve med "Hotel mode". Måske er dit tv sat til at vælge Chromecast-indgangen.
På siden af dit tv holder du "Volume ned" (-) knappen inde, mens du på fjernbetjeningen trykker AV-knappen ned tre (3) gange. På min fjernbetjening til en Panasonic VT60 er det AV-knappen, der skal trykkes ned 3 gange, men måske er knappen kombineret på din fjernbetjening til "TV/AV"? Så kommer du ind i Hotel mode. Den slår du til: On Og så vælger du "Initial INPUT". Her har jeg lige valgt DVB-C - og det virker, så det gør det vel også på din mellemliggende model, medmindre dette Easy Play overruler ovenstående. Jeg har ellers haft G20 i et lille års tid for nogle år siden, men kan ikke mindes foranstående Easy Play. Læs mere her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35069&KW=Hotel+mode&PN=1&title=px70-kanal-kilde-ved-opstart Læs det lige igennem, da det åbenbart også er muligt at låse sig ude af tv'et, hvis man fx blokerer for brugen af sin fjernbetjening. Redigeret af Jørgensen - 03-Marts-2015 kl. 19:14 |
|
![]() |
|
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
Hej,
Nu ved jeg jo ikke hvordan du anvender dine HDMI indgange, men jeg har også et G20 og jeg har min Chromecast i HDMI3 og jeg har ingen problemer med dette .... Prøv evt. at bytte lidt rundt på HDMI stikkene - jeg tror det vil hjælpe ... Kim |
|
![]() |
|
Verdensklasse! Tak - jeg afprøver og vender retur
![]() |
|
![]() |
|
Beklager forsinket svar, men Kim, det virkede perfekt! Det er åbenbart kun HDMI 1 som ved Chromecastens permanente input tvinger tv'et til at skifte til den indgang ved opstart. Af uransagelige årsager var tv'et sat op med specielle kalibreringer på HDMI 2 og 3, så der skulle lige kopieres en kalibrering fra 3'eren til 1'eren, så Chromecasten kunne få HDMI 3 indgangen. Vh Jens
|
|
![]() |
|
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
Hej Jens,
Godt at høre at du har fået det til at virke .. :-) /Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |