recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stoppe Easy Play på Panasonic G20E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stoppe Easy Play på Panasonic G20E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stoppe Easy Play på Panasonic G20E
    Sendt: 02-Marts-2015 kl. 23:31
Med en Chromecast indsat i én af HDMI portene på et TX-P50G20E skifter fjernsynet hver gang det tændes til den pgl. HDMI indgang. Jf. manualen hedder konceptet Easy Play. Kan man slukke for det? Det er hamrende irriterende at skulle skifte tilbage til TV hver eneste gang det har været slukket...

Jeg har forgæves søgt på nettet og har afprøvet de forskellige indstillinger der kan nås fra brugermenuerne men uden at finde noget brugbart. 

Er der nogen herinde der ved hvordan man løser det - Service Menu eller lignende?

Jens/ Smile THX!

Redigeret af JensP - 03-Marts-2015 kl. 01:02
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 09:08
Hdmi kontrol sættes til off.
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 09:25
Easy play ringer ikke lige nogen klokker hos mig, men hvis du slår Viera Link (som reelt er HDMI kontrol) fra burde det stoppe! :)
Til top
JensP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 17:51
Det troede jeg også - altså at HDMI kontrol, som på G20'eren hedder Viera Link, bare skulle slås fra, men det eneste det medfører, er at der ikke længere skiftes til BluRay når der trykkes på Play på den.
TV'et skifter stadig til HDMI indgangen med Chromecasten i hver gang det har været slukket og uanset hvilken status det blev slukket i (TV, HDMI, osv.).

Jeg tror man skal ind i en admin eller service menu, men aner ikke hvordan man aktiverer den eller om der er kryptiske indstillinger man skal kende.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 18:46
Måske skal du prøve med "Hotel mode". Måske er dit tv sat til at vælge Chromecast-indgangen.

På siden af dit tv holder du "Volume ned" (-) knappen inde, mens du på fjernbetjeningen trykker AV-knappen ned tre (3) gange.

På min fjernbetjening til en Panasonic VT60 er det AV-knappen, der skal trykkes ned 3 gange, men måske er knappen kombineret på din fjernbetjening til "TV/AV"?

Så kommer du ind i Hotel mode.

Den slår du til: On

Og så vælger du "Initial INPUT". Her har jeg lige valgt DVB-C - og det virker, så det gør det vel også på din mellemliggende model, medmindre dette Easy Play overruler ovenstående. Jeg har ellers haft G20 i et lille års tid for nogle år siden, men kan ikke mindes foranstående Easy Play.

Læs mere her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35069&KW=Hotel+mode&PN=1&title=px70-kanal-kilde-ved-opstart

Læs det lige igennem, da det åbenbart også er muligt at låse sig ude af tv'et, hvis man fx blokerer for brugen af sin fjernbetjening.

Redigeret af Jørgensen - 03-Marts-2015 kl. 19:14
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 19:00
Hej,

Nu ved jeg jo ikke hvordan du anvender dine HDMI indgange, men jeg har også et G20 og jeg har min Chromecast i HDMI3 og jeg har ingen problemer med dette ....

Prøv evt. at bytte lidt rundt på HDMI stikkene - jeg tror det vil hjælpe ...

Kim
Til top
JensP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 19:29
Verdensklasse! Tak - jeg afprøver og vender retur Smile
Til top
JensP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Nu ved jeg jo ikke hvordan du anvender dine HDMI indgange, men jeg har også et G20 og jeg har min Chromecast i HDMI3 og jeg har ingen problemer med dette ....

Prøv evt. at bytte lidt rundt på HDMI stikkene - jeg tror det vil hjælpe ...
Kim

Beklager forsinket svar, men Kim, det virkede perfekt! Det er åbenbart kun HDMI 1 som ved Chromecastens permanente input tvinger tv'et til at skifte til den indgang ved opstart.
Af uransagelige årsager var tv'et sat op med specielle kalibreringer på HDMI 2 og 3, så der skulle lige kopieres en kalibrering fra 3'eren til 1'eren, så Chromecasten kunne få HDMI 3 indgangen.

Vh Jens
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 08:44
Hej Jens,

Godt at høre at du har fået det til at virke  ..  :-)

/Kim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu