recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen bass?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen bass?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MathiasON Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2015
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen bass?
    Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:04
Hej! 
Jeg har lige byttet min gamle Pioneer VSX-922 receiver ud med den nyere VSX-924. 
Efter jeg har fået den sat til er der dog ingen bass eller dybe toner, stort set kun diskant og dialog. 
Jeg har ikke nogen sub tilsluttet men kører bassen ud gennem mine 2 front gulvhøjttalere hvilket har virket upåklageligt med den gamle receiver? 

Er der nogen der ved hvordan et sådan problem løses... -evt. om det er muligt at justere bass-level på receiveren?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:13

En ting det kunne være, er at højttalerne er stillet til Small, og eller SW er stillet til Om, og LF går til en enhed der ikke er der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:19
Har kørt mcacc auto kalibrering? Kommer der mere bass hvis du slår den over på pure direct?   
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:22
Er der ikke en manual til sådan en fætter ?
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:27
Højttalerne er indstillet til large, så den burde jo sende bassen ud gennem fronts. Når jeg kører en autokalibrering med MCACC forringer det faktisk lydbilledet yderlige? -og der er ingen ændring ved brug af Pure Direct. Jeg kan ikke finde løsningen i manualen... -har været den igennem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:56
Og du er sikker på at dine højttalere ikke spiller i modfase (der er byttet om på plus og minus til den ene højttaler)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og du er sikker på at dine højttalere ikke spiller i modfase (der er byttet om på plus og minus til den ene højttaler)?

Klaus

Faktisk meldte den fejl ved center, hvor den mente der var byttet om på + -,  jeg tjekkede det.. -og de sad korrekt. Kan der være en forstyrrelse som gør udslaget hér?
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:12
- og højtalerne er sat i de rigtige udgange h. og v front ?
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

- og højtalerne er sat i de rigtige udgange h. og v front ?

Ja de sidder som som de skal
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:14
Har du tilsluttet fronterne til de rigtige terminaler på reciever? Billede af bagside ønskelig.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du tilsluttet fronterne til de rigtige terminaler på reciever? Billede af bagside ønskelig.

Alle de 5 højttalere jeg har tilsluttet sidder i de rigtige indgange.. Jeg har hhv. 2 front, 2 surround og 1 center
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 21:43
Hvilken kilde?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu