|
Ingen bass? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MathiasON ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2015 Sted: Århus Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Marts-2015 kl. 20:04 |
Hej!
Jeg har lige byttet min gamle Pioneer VSX-922 receiver ud med den nyere VSX-924. Efter jeg har fået den sat til er der dog ingen bass eller dybe toner, stort set kun diskant og dialog. Jeg har ikke nogen sub tilsluttet men kører bassen ud gennem mine 2 front gulvhøjttalere hvilket har virket upåklageligt med den gamle receiver? Er der nogen der ved hvordan et sådan problem løses... -evt. om det er muligt at justere bass-level på receiveren?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En ting det kunne være, er at højttalerne er stillet til Small, og eller SW er stillet til Om, og LF går til en enhed der ikke er der. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Har kørt mcacc auto kalibrering? Kommer der mere bass hvis du slår den over på pure direct?
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
Er der ikke en manual til sådan en fætter ?
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
MathiasON ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2015 Sted: Århus Status: Offline Point: 33 |
Højttalerne er indstillet til large, så den burde jo sende bassen ud gennem fronts. Når jeg kører en autokalibrering med MCACC forringer det faktisk lydbilledet yderlige? -og der er ingen ændring ved brug af Pure Direct. Jeg kan ikke finde løsningen i manualen... -har været den igennem.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Og du er sikker på at dine højttalere ikke spiller i modfase (der er byttet om på plus og minus til den ene højttaler)?
Klaus |
|
![]() |
|
Faktisk meldte den fejl ved center, hvor den mente der var byttet om på + -, jeg tjekkede det.. -og de sad korrekt. Kan der være en forstyrrelse som gør udslaget hér?
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
- og højtalerne er sat i de rigtige udgange h. og v front ?
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Ja de sidder som som de skal
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Har du tilsluttet fronterne til de rigtige terminaler på reciever? Billede af bagside ønskelig.
|
|
![]() |
|
Alle de 5 højttalere jeg har tilsluttet sidder i de rigtige indgange.. Jeg har hhv. 2 front, 2 surround og 1 center
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvilken kilde?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |