recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dirac vs..???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dirac vs..???

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dirac vs..???
    Sendt: 10-Marts-2015 kl. 12:11
så er der oprettet en lille tråd...
sæt igang.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 12:29
Du kan ikke bare starte en tråd Strecker, der skal også være noget bait.. ARC (min Gud) kan tilbyde noget i alle rum, selv i Dr. Gonzos akustiske himmelflugt hvor der korrigeres subs for fuld hammer.. Men det er grundet sine multi handicappede filtre er totalt ubrugeligt i sammenligning med sagnomspundne Dirac (lad os lige tage et øjeblik - tørre øjnene....)..

Dirac = best ever på papiret?

Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 12:38
Big smile[I ain't gonna bite... I ain't gonna bite... I ain't gonna bite...]

Redigeret af dr gonzo - 10-Marts-2015 kl. 12:39
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 12:45
Therien

Har Berdel ikke været ovre hos dig og demonstrere Dirac? Hvad gik der helt præcist galt dengang? Lød det bare af hækkenfælt til, eller hvad?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 12:54
skåret ind til benet.

Jeg vil påstå at en professionel og dygtig installer , vil kunne komme længere med en miniDSP end med Dirac....det er en påstand.

det handler ikke kun og filtre. Men også om hvordan man bruger filtrene. Og en ordentlig måling.

er det muligt at efterkorrigere på Dirac? Det kalkulerede holder aldrig 100%

Derfor eftermåler Sdec , så mange gange det er nødvendigt , for at ramme target.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 13:04
Fint nok JBL SDEC er bedre, måske DTS Inc skulle ha nuppet sådan en til deres mixer studie i stedet for Dirac.

Men ovre i Streckers tråd snakkede vi (troede jeg) om minidsp 2x4 og dens begrænsninger.

Og det du siger med, at i min verden er alt andet end Dirac nogo, er totalt nonsens. Der er både Acourate og Audiolense som bruger mixed phase filtre, og Iøvrigt kan meget mere end Dirac.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Therien

Har Berdel ikke været ovre hos dig og demonstrere Dirac? Hvad gik der helt præcist galt dengang? Lød det bare af hækkenfælt til, eller hvad?

Vi havde det på og det lød bestemt ikke dårligt - men det blev kun til en rough and dirty kalibrering uden tweaking. Umiddelbart tror jeg at vi blev enige om, at det lød bedst igennem Theriens receiver, men at når det lød så godt fra dirac untweaket, så havde det potentiale.

Jeg vil også teste det i min bif på et tidspunkt - det irriterer mig bare at jeg skal køre alt igennem PC med  DTS core (bruger mac mini og har en mac licens). Men til stereo i stuen er dirac rigtig godt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Fint nok JBL SDEC er bedre, måske DTS Inc skulle ha nuppet sådan en til deres mixer studie i stedet for Dirac.

Men ovre i Streckers tråd snakkede vi (troede jeg) om minidsp 2x4 og dens begrænsninger.

Og det du siger med, at i min verden er alt andet end Dirac nogo, er totalt nonsens. Der er både Acourate og Audiolense som bruger mixed phase filtre, og Iøvrigt kan meget mere end Dirac.


okay - alt andet end mixed phase filtre er no go
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 13:23
Som Berdel siger, så var der ingen problemer overhovedet. Det var en hurtig og dirty korrektion for at bedømme potentialet i forhold til ARC, og det var der masser af, helt afgjort.. Men jeg havde og har stadig ikke lyst til skulle køre alt gennem en PC, jeg skal ikke eje Emotiva og jeg orker ikke skulle sætte mig ind i en Datasat, derfor ARC - som JEG mener er den bedste "interne" auto EQ man kan få, uden skulle have en pistol og elefanthue. Solgte man en receiver med indbygget Dirac og den software i sidder og arbejder med (til menneskepenge), så havde det haft min interesse - dengang..

For mig er EQ ikke en religion, men en nødvendighed - i mit rum vel at mærke..

Nu vil jeg bare gerne have noget manuelt..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 14:39
"okay - alt andet end mixed phase filtre er no go"

Det er blandt andet elimineringen af group delay der gør det muligt og korrigere op i 20kHz uden at det lyder "træls". Dette er dog også muligt med FIR linear phase som Dynaudio bruger i deres aktive Focus 600 XD tror jeg nok den hedder.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 14:45
Hvordan lyder dårligt group delay ved 1,5-2 kHz?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"okay - alt andet end mixed phase filtre er no go"

Det er blandt andet elimineringen af group delay der gør det muligt og korrigere op i 20kHz uden at det lyder "træls". Dette er dog også muligt med FIR linear phase som Dynaudio bruger i deres aktive Focus 600 XD tror jeg nok den hedder.


problemet med at korrigere så højt oppe , har jo også noget med målingen at gøre. Vores øre vs mikrofon opfatter ikke det samme. Især på en højtaler med dårlig off axis respons , er målingen meget usikker
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu