recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligvis defekt HDMI board i Onkyo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Muligvis defekt HDMI board i Onkyo

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Muligvis defekt HDMI board i Onkyo
    Sendt: 09-Marts-2015 kl. 13:49
Hej Alle

I går oplevede jeg at min Onkyo 875 ikke kan vise nogle af de tilkoblede kilder.
Dvs. min Blu-ray og NUC ikke vil vises på min projektor. Forstærkeren siger bare intet signal. Det skal siges at det før har virket men forstærker konfigurationen så det er ikke der den ligger. 
Jeg har desuden for en god fejlfindings skyld prøvet at bytte om på kabler og indgange/konfiguration uden det løser udfordringen. Min forstærker bliver ved med at sige intet signal på alt tilsluttet via HDMI.

Når jeg kalder mit onscreen display frem fra Onkyo'en bliver det fint vist på min projektor. Så udgangen virker.

Jeg har googlet lidt og kommet frem til at det kan skyldes et defekt HDMI board. Det er åbenbart en kendt fejl på Onkyo. Se evt. her: http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1246078-how-diy-tx-sr576-tx-sr606-etc-hdmi-daughterboard-repair-dummies.html#/forumsite/3207/topics/1246078

Jeg vil derfor hører om der er andre der har oplevet fejlen på en 875 samt om der er nogen der kender til en form for guide til hvad der skal skiftes og hvordan det gøres på min model? Google kan ikke rigtig hjælpe mht. 875 modellen.

Jeg vil være EKSTREMT taknemmelig hvis nogen kan hjælpe - Jeg savner min bio rigtig meget

På forhånd 1000 tak for hjælpenClapClap

\Søren Bundgaard

P.S. er der nogen der kender et fornuftigt værksted/privat person der kan hjælpe vil jeg også gerne hører om det. 

Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:01
Hej
Jeg har samme problem med min Onkyo 875 - meget ustabil på HDMI-portene. Tænd/sluk hjælper somme tider... Men bliver dårligere og dårligere - ser det ud til....
Den er dog p.t. pillet fra for at stå i skammekrogen :(
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:20
Onkyo kører en udvidet garanti på nogle modeller, hvor de repareres uden omkostninger:

Fandt linket heri:

Tjek om I er dækket der igennem. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:30
Surt at hører hillig. Min startede også sådan for ca. 6 måneder siden. Den er nu helt død på HDMI indgangeneCry
JørgenT. Den er desværre ældre en den dato og derfor ikke dækket. Jeg har tjekket i går. Men tak fordi du var OBS

\Søren
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:34
Det er desværre sådan det er på NAD og Onkyo. Det er ikke blevet bedre på nye modeller. Forstår simpelthen ikke, at de to bliver ved med at køre med så høj fejlrate.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 15:22
Det kræver et nyt HDMI-board, som sidder øverst i receiveren tjek evt. YOUTUBE, der ligger guides til diverse ONKYO-receivere.

M.v.h.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 20:56
Så har jeg læst og læst og fundet et par billeder af min 875. Så nu ved jeg hvad der skal skites.
Jeg melder naturligvis retur med status hvis/når det lykkedes

\Søren
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 21:00
Må jeg ikke lige stille et spørgsmål i forlængelse.
Købte en brugt 875'er for en måned siden og jeg har rettet hdmi indgangene. Men det er ligesom om den "glemmer" opsætningen næste gang jeg tænder receiveren. JEg skal så igen definere hdmi indgangene i setup.
Er det også en de af det her hdmi issue, eller ligger fejlen et andet sted?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 19:23
Det er også fejl i HDMI-board. Om det er dækket under samme garanti, må du spørge Onkyo om. 
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 20:35
Så har min genbo lodet og nu kører den igen. Pris 35,-
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 21:03
Kunne du ikke smide et link til hvor du købte dine "capasitatorer". Hvor mange måtte du udskifte? Jeg må også ud i det da jeg bliver vanvittig af at måtte genstarte hver gang jeg tænder receiveren.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 22:01
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu