recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Til Yousee Bredbånd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp Til Yousee Bredbånd!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp Til Yousee Bredbånd!
    Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:12
Hej Alle.

I August flyttede jeg i en ny lejlighed, hvor antenne installationen var af ældre dato. Det gik ind et forkert sted i boligen og der var lavet en dårlig løsning med nogle gamle antenne forstærkere. Jeg rykkede det hele ud og klippede stikket af udvendigt, hvorefter jeg forlængede det med et udendørs kabel og koblede det sammen med stikket fra antenne foreningen via et F-connector stik på hver ledning og et normalt adapter stik.

Efter stikket er kablet ca. 2,5 meter og går ind i huset, hvor det er sat i en Triax antenneforstærker som også blev købt i august sidste år:

Fra den går der kabel til 2 tv, 1 HD Homerun og et Yousee Netgear CG3700 Modem. Alle kabler er Yousee ready kabler, og kablet fra forstærker til Modem er et 30 cm færdigsamlet kabel som også er yousee ready og købt fra AV connection. 

Det har kørt upåklageligt siden den sommerdag i August, hvor det hele blev sat til. Problemet var bare at da jeg lavede løsningen havde jeg ikke noget krympeflex. Det vil sige den samling udendørs har været "blottet". Det har været i læ og der har virkelig ikke været problemer.

I dag ville jeg så lige sætte et stykke krympeflex på da jeg havde lånt en varmepistol og noget krympeflex. Jeg skruede det så fra hinanden, satte flex på, skruede det sammen og smeltede det. Da jeg havde gjort det virkede alt både tv og internet upåklageligt i 30-35 minutter, også røg internettet. 

Det første jeg gjorde var at kontakte Yousee, og de kunne berette om at der ingen fejl var i området men at mit modem var "offline". Jeg skruede derfor kablet udefra ud af min forstærker og satte direkte ind i mit modem, hvor det fik forbindelse uden problemer.

Har derefter sat det tilbage i forstærkeren og prøvet at ændre på indstillingerne på forstærkeren. Den kan forstærke med 0, 6 & 12 db. Har prøvet det hele uden held. Har derudover prøvet at sætte mit modem i et af de andre stik på forstærkeren, samt et nyt kabel mellem modem og forstærker.

Jeg aner simpelthen ikke mine levende råd. Hvad fanden er der lige sket? TV signalet virker uden problemer, der har ikke været så meget som en pixelering. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:20

Det tyder på at der ikke er nogen returvej igennem den anvendte forstærker, der må være opstået en fejl.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det tyder på at der ikke er nogen returvej igennem den anvendte forstærker, der må være opstået en fejl.

1. Det har virket i 9 mdr.  med returvej.

2. Forstærkeren har ifølge Triax returvej.

Kommer der fortsat fjernsyn gennem?   Kan der være opstået en kortslutning ?

Prøv mit modem direkte på de indkomne kabel ( div F stykker kan mangles, så køb dem)

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

1. Det har virket i 9 mdr.  med returvej.

2. Forstærkeren har ifølge Triax returvej.

Kommer der fortsat fjernsyn gennem?   Kan der være opstået en kortslutning ?

Prøv mit modem direkte på de indkomne kabel ( div F stykker kan mangles, så køb dem)

Lars   Smile

Hejsa.

Ja der kommer stadigvæk fint tv signal igennem. Vi har set tv hele aftenen og der har som altid ikke været et eneste pixelering, stop i billedet eller andet. 

Modemmet virker uden problemer direkte på det kabel der kommer ind, hvis jeg sætter det i modemmet og tager forstærkeren fra.

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Modemmet virker uden problemer direkte på det kabel der kommer ind, hvis jeg sætter det i modemmet og tager forstærkeren fra.

Du kan jo prøve om det ændre noget, hvis du bytter udgangene på forstærkeren mellem tv og modem.   (men det lyder ikke helt godt mht. om returvejen fortsat er OK ?)

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
kasper1984 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2014
Sted: vojens
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 19:15
Opsæt en dvu 1-4 mellem stikledning og forstærker og montere modem på data på dvu og tv hen på din forstærker. Tyder på din retur vej er smuttet på forstærkeren har oplevet det en del gange og der ingen grund til at forstærke signalet til modemet giver bare en snr Værdi som er totalt unødvendigt
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu