|
Beovox Penta passiv, passende forstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-April-2015 kl. 23:56 |
Hej
Jeg har lige fået et par beovox Penta passive højttalere. Jeg synes dog de lyder meget flade, især hvis jeg sammenligner med det par beovox cx100 jeg også har liggende, som spiller 100 gange mere levende end penta'erne gør pt. Men tænker det evt. Kunne være manglede kraft da jeg kun har en mindre surround receiver ( Yamaha dps a5) Hvor meget saft skal penta'erne mon have for at spille ordenligt, eller er der måske noget andet galt med dem ? Mvh. Mikkel |
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4908 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en temmelig gammel fætter.
Her er der en lille beskrivelse fra en der har renoveret skumophæng og delefilter.
Måske dine trænger til samme omgang.
|
|
Aim
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det kunne godt være man bare skulle give dem den store makeover. De burde vel spille rimeligt godt lyd kvaliltets mæssigt, hvis alt er iorden. Det er bare når jeg ikke kender højttalerens lyd, så er det lidt svære at motivere mig selv til at kaste for mange penge efter dem.
|
|
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Aim
Jeg er super glad for mine BeoVox Penta. Jeg benytter en ICEpower stereo forstærker Se evt. hvad Nagash skriver over 4 sider - Tryk her. |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Personligt har jeg aldrig været imponeret af BeoLab/BeoVox Penta's lyd. Jeg har altid syntes at de havde en middelmådig lyd, til en premium pris. M.v.h. |
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Det har så ikke noget med OP's problem at gøre! M.v.h. |
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Henrik B.
Tror du ikke bar du har forsømt at lade Dillen/ Martin give dem et helbredstjek.
Det skal dog nævnes at jeg har en Audio Pro ACE-Bass B1.20 Sub på også.
|
|
|
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Nej Peter, det tror jeg ikke! Jeg ejer ikke Penta'er, i og med jeg ikke er imponeret af deres lyd! Men jeg har arbejdet med Bang & Olufsen produkter siden 80'erne, så jeg har lyttet en del til dem.
De havde sågar også et sæt radiofagskolen i sin tid. M.v.h. |
|
Aim
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg som sagt kun mine cx100 at sammenligne med inden for B&o produkter, og der spiller pentaérne nærmest helt forfærdligt i sammenligning. Alt for meget mellemtone, meget lidt diskant og for lidt bund, så det samlet resultat bliver fladt og lidt mudret.
cx100érne supplere jeg dog også med en subwoofer, men det har jeg nu også gjordt med pentaérne. Men uden at vide noget om det så burde pentaérne vel spille om ikke lige op '(helst bedre) med cx100 ? |
|
|
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Basser og diskant kan være defekte...
M.v.h. |
|
Aim
Funktioner
Tak(0)
|
De ser nu meget fine ud og der kommer lyd ud af dem, bare ikke nok efter min smag.
|
|
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen
Start med 2 x 6 mm² højttalerkabel af 21 kr. pr. meter, så begynder de at give bedre lyd. Jo flere, op til 150 watt i 8 Ohm jo bedre lyd giver de. Lån dig evt. frem så du kan give dem en chance. En ting er sikkert, spiller BeoVox cx100 bedre, er der noget galt, enten før eller også med dine Penta højttaler.
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |