|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 12:48 |
Jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal købe Plasma tv nu hvor pc world og andre medier skriver at laser tv kommer julen 2007, det er ca. halv pris og dobbelt så godt, så bliver ens plasma jo total værdiløs, hvis man vil skifte. Har i en mening om det? |
|
![]() |
|
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Laser Tv? Er det en aprilsnar? Fordi det er lidt for sent/tidligt nemlig... Hvem skulle lave dem? Luke skywalker eller Yoda? Seriøst.. come on. Redigeret af guvernator - 16-Oktober-2006 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Nu ikke så flabet. Check her. http://www.pcworld.dk/art/7275?a=related&i=7828 http://www.news.com.au/story/0,23599,20556847-2,00.html
|
|
![]() |
|
hd-fan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
hej. køb du bare plasma eller LCD-tv. jeg siger det fordi at der bliver ved med at komme nye ting. hvorfor venter du? |
|
![]() |
|
mapples ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
tror bare ikke at den bliver til at betale. men syns det er fedt når det kommer en extrem udvikling indenfor skærme og andet teknologi |
|
![]() |
|
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
hehe jamen så vent til julen 2007... Også i 2007 finder du en nyhed i et "PC" blad om at der kommer nano tv eller lign i 2009 osv osv. Ingen af de kendte producenter af TV har fabrikker til laser tv.. Har for ikke så langtid siden set panasonics fabrik og snakket med udviklere der... Intet snak om laser tv(omg) eller lign. Snup du bare en plasma. Iøvrigt skal man ikke læse om tv i et PC blad... Man kan vente forevigt, fordi der vil altid komme noget nyt og bedre. Så kan du ligeså godt beholde dit tv forevigt. Fordi du bliver aldrig tilfreds ligemeget hvornår du køber. Redigeret af guvernator - 16-Oktober-2006 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Tja tjo... jeg kan godt se problematikken... Jeg vil sige det kommer helt an på hvad du søger og til hvilken pris. For skal du ud og bruge et kæmpe tv, og har masser af penge at bruge - så vil jeg nok sige: vent!
Så vidt jeg har forstået er laser-tv'ene 40" eller større - så tænker du på at anskaffe dig et 32" TV, så køb nu... der er stadig LANG tid til julen 2007 hvis man går og gerne vil have nyt nu. En anden ting du skal tænke over. Vil du være tilfreds med dit køb idag? hvis ja... så er du det jo nok også om 1 år. Havde du tænkt på at sælge dit TV videre senere hen? hvis ikke - så kan du jo stadig sagtens købe idag. |
|
![]() |
|
hd-fan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
det er det jeg siger. eller kan han jo vente i lang tid |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
At panasonic ikke har nogen fabrik endnu til lasertv eller ikke nævner noget om det, betyder ikke at de ikke kommer. Jeg syntes det er et helt reelt spørgsmål. En prototype på lasertv'et er allerede blevet fremvist, og teknologien testes ligeledes i andre skærmsammenhænge. Hvis produktionsomkostningerne kun er det halve af plasma/lcd skærme i de store størrelser, og skærmtykkelse, vægt og strømforbrug mindre, samt kvaliteten højere kan jeg ikke se nogen grund til at lasertv ikke skulle komme. Det er jo ikke sikkert det er nødvendigt at bygge helt nye fabrikker. Om det så lige kommer til julen 2007 eller om det kommer fra Panasonic er mindre sikkert. Men der findes jo andre end Panasonic man kan handle fra. Det betyder ikke at man skal afholde sig fra at købe noget nu, for som nævnt tidligere er der nyt på vej hele tiden og så kan man vente evigt. Det jeg istedet tror man skal gøre sig klart - er at de tider hvor man købte en stor CRT kasse og så var den god nok de næste 10-15år - de er forlængst forbi. Som udviklingen er idag og endnu mere i fremtiden, så er al køb af elektronik mere og mere "køb og smid væk" princippet. Uanset hvad man køber af elektronik idag, så skal man forvente at udskifte det igen indenfor ganske få år, og ligeledes forvente at det man har idag til den tid vil være nærmest værdiløst. Glem alle spekulationer om hvad du kan få for dit tv om 2-3 år. For du vil ikke kunne få noget særligt. Hvor meget vil du selv betale for et 3 år gammel LCD eller plasma TV idag ? et TV som dengang måske kostede 50000,- - kan idag ikke sælges for mere end få tusinde kroner, da man idag for 10000 kan få nyt der er bedre. Hvad kan vi om 3 år få for en HDD recorder vi idag betaler 5-8tusinde for ? ingenting. Hvad kan du om 3 år få for din computer du idag betaler 10000 for ? Når man køber idag, skal man derfor udover at vælge hvilken kvalitet man ønsker, også gøre sig nogle reelle overvejelser over hvor stor en afskrivning man kan acceptere. For uanset hvor dyrt eller godt du køber idag, vil det om 3 år være tæt på værdiløst målt i penge.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det! Ja, jeg jo købt en løve anaconda med hd for to år siden til 27000, som sikkert ikke er meget vær nu Og har lige bestilt pioneer 427 xd, men blev bar lidt i tvivl om jeg skulle annuller købet. Desuden skriver de at Samsung er klar med deres laser tv, sidst i 2007.
|
|
![]() |
|
![]() |
Sony, pioneer, philips har heller ikke. De er alle igang med at bygge nye LCD/Plasma fabrikker, men ingen af dem er igang med laser tv fabrikker.. Det ved kan man konkludere, at hvis det var noget, som der var hold i... jamen ville de så ikke gå igang med det? Vil godt tro på det kommer engang.. til julen 2007 no way... Som sagt... man kan vente forevigt og elektronik har ingen værdi efter meget få år. Det er præcis, som det har været med computere i mange år. Sjovt de skriver det med samsung, det har jeg ikke hørt Redigeret af guvernator - 16-Oktober-2006 kl. 14:19 |
|
![]() |
|
![]() |
hvor skriver samsung det henne ,har du et links |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |