|
Denon AVR-X1000 tænder af sig selv. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Steenbit ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2015 Sted: Aars Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2015 kl. 13:37 |
Hej. Jeg har en Denon AVR-X1000 surround receiver og har fornylig købt et Samsung UE55HU7205U TV. Efter jeg har fået det nye TV er Denon begyndt at tænde af sig selv et par timer efter at jeg har slukket for apparaterne. Der kommer ingen lyd ud men det er ret irriterende. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan skyldes, at dit tv sender et signal ud via ARC, som tænder din forstærker, men det er mærkeligt hvorfor det sker når de er slukket.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Slå auto kanalopdatering fra på TV.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Eller deaktiver Auto On til Reciveren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lekruse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2012 Status: Offline Point: 29 |
Havde samme problem i mit setup.
Slog autoopdatering af software fra. TV'et går ind engang i mellem og kontrollerer om der er nye opdateringer, og så tænder den for din receiver :)
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
eller måske årsagen er en helt anden... *dyster musik*... uhhhhh
(men start lige med at check softwaren ![]() |
|
![]() |
|
Steenbit ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2015 Sted: Aars Status: Offline Point: 11 |
Jeg har lige slået auto opdatering fra, så nu venter jeg spændt
![]() |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
har nøjagtig samme problem på mit UE65HU7505
jeg tror det er en bug i firmwaren (har brokket mig på Samsung's facebook side), jeg har ihvertfald slået alt fra som minder mig om noget der kan drille,auto update og timer indstilinger. jeg har dog ikke lyst til at slå CEC fra også, som jo nok er den direkte årsag.
|
|
![]() |
|
Det hjalp desværre ikke at slå software opdatering fra. Jeg tror du har ret ridderdk. Jeg tror også det er HDMI CEC der er problemet. Jeg kan ikke få lyden ud af TV hvis jeg slår det fra selvom lyden går ud igennem SPDIF kabel. Det forstår jeg ikke helt. Jeg må også prøve at klage til Samsung.
|
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Jo flere der klager jo bedre, et par på flatpanels.dk har beklaget sig over det samme også i 7xxx serien. Bortset fra det her irriterende problem er jeg meget tilfreds med tv'et
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du stiller det op så Reciver ikke tænder med TVet, så det skal så lige gøres manuelt, men derudover så vil det virke som det plejer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Jeg har døjet med dette problem de sidste 2 år og ingen løsninger har virket for mig heller.
Jeg har en Denon X2000 receiver og et Samsung F8005. Jeg har valgt at droppe ARC og bruger i stedet Optisk. Med en Logitech universal remote brokker den sig ikke når man skruer op og ned for lyden og det virker hver gang. Har også oplevet den ikke vil vise bileldet fra HDMI på ARC kanalen. skulle slukke og tænde tvet igen. Dette problem tror jeg er blevet løst ved at skifte over på en anden HDMI port. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |