|
Fejlkode Yamaha Rx-v771 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2015 kl. 16:27 |
Hej. Min Yamaha surroundreciever RX-V771 viser jævnligt en kode i venstre side af billedet m blå bogstaver "5c6d8c4e". Er det en fejlkode og er der nogen der evt ved hva det betyder. Nogen gange lever den lidt sit eget liv. Men så skal man bare tale sødt til den og lade den hvile natten over. Så blir den go igen. Tom
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overophedning måske? Står den meget tætpakket? Har samme model og synes da den kan blive mere end bare lun. Jeg har den også i et lukket rum, man har sat aktive blæsere til at suge luft ud.
Jeg har dog aldrig oplevet overophedning eller en fejlkode af nogen art, men sikkert fordi, jeg netop sørger for at holde den kold. |
|
![]() |
|
mot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 37 |
Ikke dumt tænkt. Den står i et rack (tør næsten ikke sige det. Fra DHK). Ca 5 luft i højde og et par i siden. Den har gjort de mærkeligste ting. Flimret billede og misfarning (grøn) når den blev tændt. Forsvandt efter et par minutter. Troede i lang tid det var min projektor. Eller for lang hdmi- kabel (10 m) ((HN)). Men det er alt sammen fortid. Nu forsvinder dolbyen pludselig et døgns tid. Men så skal jeg bare tage ded ind i dobbeltsengen og synge gonat sang for den. Næste morgen virker den igen. Det er alt sammen større end mig. Mot
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Køling, køling, køling......... Du er ved at brænde dyret af!
Hvad står der i brugsanvisningen til forstærkeren ångående frirum omkring den? Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Med det du skriver, så er der alt for lidt plads omkring den med hensyn til køling, så du skal snarest sørge for at den får mere luft så den kan køle som den skal. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, dine beskrivelser virker meget som om, der er tale om varmeproblemer. Så jeg ville også se at få gjort noget ved det hurtigt, inden du får lavet permanent skade på den.
|
|
![]() |
|
Brugsanvisning!!! Det er der da ingen mænd der bruger! Bare jeg dog havde tænkt på det noget før. Jeg har lige brændt alle rørerne på min Adio Note OtoSe af samme grund. Troede kun det var rør og klasse A der havde de problemer. Tak for rådet alle. Har stillet den ud på terassen! Tom
|
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Jeg tror regn er lige så slemt for den som varme.
|
|
![]() |
|
Just kidding. Mot
|
|
![]() |
|
Kære Nagash. Ka man dæmpe display i Ymaha 771. Jeg har nu stillet den oven på møblet og heldigvis går mit projektorlærred kun lige ned til toppen. Men displayet står og lyser ret så kraftigt. Og hvis jeg benytter puredirect forsvinder surrounden. Tom
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Ifølge manualen side 11, 86, 88 og 97, skal du gøre følgende.
Tænd receiver og tv på den rette HDMI-indgang. Tryk "On Screeen" på din fjernbetjening, så menuen kommer frem på dit tv. Vælg "Function". Der er en hel stribe indstillinger forinden, men du skal bare gå til højre, til "Function" fremkommer forneden i menuen. Vælg "Display Set" i denne menu og dernæst "Front Panel Display", hvor "Dimmer" giver adgang til at vælge mellem 4 niveauer for lysstyrke, hvor 4 er den kraftigste. Kilde: Den engelske manual på 12,3 Mb nogenlunde øverst på denne side. http://download.yamaha.com/search/product/?category_id1=16445&product_id=1485485 Og nej, jeg hedder ikke Nagash, men værs'go. ![]() Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Kære Jørgensen. Når jeg trykker "on screen" kommer følgende muligheder frem: set up, information, scene, input, sound program. Ingen af dem fører hen til de indstillinger du nævner. Det skal tilføjes at jeg er computermongol. Så det er sikkert noget jeg gør forkert. Tom
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |