recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af sub i stereosetup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af sub i stereosetup

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AS SM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AS SM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af sub i stereosetup
    Sendt: 19-April-2015 kl. 22:21
Hej Rocordere 

Jeg har et spørgsmål om valg af kabel til tilslutning af sub. 

Forstærker: Rotel Ra-12
Højtalere: B&W Cm1
Subwoofer: SVS Sb-1000 

Billede for udgange på forstærker:  

Hvilken type af kabel skal jeg vælge for at udnytte min forstærker og sub bedst? Kan se at det er ret forskelligt hvilken type af kabel folk bruger i deres setups, så hvad vil I anbefale mig? 

Mvh Steffen 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 22:45
Brug nogle der passer i pre out, gerne af typen der er lavet til brug sammen med subwoofer.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 23:07
Dem der er lavet til brug sammen med subwoofer er som regel mono. Eller et split kabel.

Det er samme kobber som i stereo kabler. Det er dog vigtigt at sub kablet har en god skærm, da det ellers kan give brum.

Pre out er stereo. Har din sub stereo indgang?

Redigeret af Mufti - 19-April-2015 kl. 23:09
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 06:24
Du kan tage pre out LEFT/hvid og så bare kører til din sub, og sørg for den skær rigtigt nede på din sub.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:34
Nu har jeg kun kørt med forstærkere med dedikeret sub udgang.

Hvis du kun tager left risikerer man så ikke at miste noget af signalet?

Ved godt at sub registeret er mono.... men alligevel.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:36
Jeg ville da sige at der skal bruges et almindeligt stereo kabel fra pre out til subwooferen. Forstærkeren kan ikke mixe til mono så hvis subben kun tilsluttes fra den ene kanal vil man kun få signal fra højre eller venstre.
Forstærkeren har heller ikke noget delefilter så low pass filteret, på subben bør stilles efter hvor langt ned højttalerne rækker.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Nu har jeg kun kørt med forstærkere med dedikeret sub udgang.

Hvis du kun tager left risikerer man så ikke at miste noget af signalet?

Ved godt at sub registeret er mono.... men alligevel.

Det er faktisk kun på vinylplader at bassen er indspillet i mono. På CD f.eks. er der fuld stereo separation ved alle frekvenser, så jeg ville også benytte begge udgange som du er inde på.
Til top
AS SM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2007
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AS SM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 11:03
Super glad for Jeres sparing, så tak for det :) 

Hvordan har I det med kvaliteten af kablet? For sådan et stereo phono kabel kan jo fås fra 9kr meteren til flere tusinde kr
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 11:42
Jeg vil sige Max 200,-

Sørg for et godt afskærmet kabel.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 12:17
Hvis jeg var dig vil jeg starte med at købe et sæt helt bilige kabler, da de ikke ændre på lyden. Hvis du får problemer med støj, forårsaget af interferens fra andet elektronik i dit setup, kan du så købe et afskærmet kabel, men du skal bestemt ikke betale mange knaster for det.

Redigeret af dr gonzo - 20-April-2015 kl. 15:59
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 15:37
Ved analoge kabler er kvaliteten ret afgørende. Så køb et decideret subkabel, så er du også sikker på det ikke optager brum.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 15:47
Et helt almindeligt (i ordentlig kvalitet) signalkabel optager heller ikke brum!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu