|
SS receiver til musik? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-April-2015 kl. 12:03 |
Hej
Findes der egentligt nogen surround receivere, som kan spille stereo af god kvalitet? Og hvad er så god kvalitet? Ja, det er for mig noget, som kan matche mine B&W805S koblet til min Rogue Cronus. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du finder aldrig en surround-receiver der lyder som en rørforstærker (der vil så sikkert være forskellige holdninger til om dét er godt eller skidt...). Men helt grundlæggende vil jeg påstå at det er urealistisk at forvente at en surround-receiver skal spille stereo på dét niveau som du lægger op til. Måske, og kun måske, hvis du tager fat i nogle af de tungere for/effekt løsninger. Som jeg hinter lidt til, så kan det dog sagtens være at nogle mennesker vil foretrække lyden af en given surround-receiver frem for lige præcist dén bestemte forstærker. Min påstand er så at man i givet fald sammenligner med den forkerte stereo-forstærker - det er jo ingen kunst at slå en forstærker man ikke bryder sig om, sammenligningsgrundlaget bør naturligvis være den stereoforstærker man synes bedst om, og så vil surround-receiveren altid tabe stort. Det er ikke fordi det er fysisk umuligt at lave en surround-receiver med god stereo-lyd, der er bare rigtigt mange andre ting der skal være penge til i en surround-receiver.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Anthem's MXR serie er genial til stereo. Jeg læste en gang en test, hvor anmeldere påstod, at den havde en mere musikalsk lyd end mange dedikeret stereo forstærkere, men jeg kan ikke huske hvad det var for en anmeldelse :-(. Jeg har selv brugt min MXR 710 i en kort periode til at høre vinyl på, det krævede dog en separat riaa, men jeg var yderst tilfreds med lyden.
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Ligeledes er Nuforce avp-18 på ingen måde dårlig - læste på nettet om folk der skiftede deres DAC ud for køb af denne - vel og mærke en DAC til samme pris som nuforcen.
Jeg kørte før med en Anthem mrx 300 som ren pre med Lexicon effektblok, og nuforcen er klart et step up. Fandt en anmeldelse af nuforcen hvor de siger at den er bedre i stereo end en integra 80.3(tror jeg modellen var) |
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
http://www.soundstagexperience.com/index.php/equipment-menu/523-nuforce-avp-18-surround-sound-processor
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
er integra 80.3 ikke bare en onkyo i andre klæder og muligvis med andre DSP indstillinger?
Redigeret af slumbert - 28-April-2015 kl. 17:36 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Jo - wå vidt jeg husker, men en integra 80.3 kostede over 20.000+ for en ren pre
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det er der ret meget der tyder på, men Integra er nu ikke ene om at have påfaldende ligheder med andre produkter. Nuforcen som er nævnt, er også på nogen måder påfaldende lig Emotivas UMC-200. Har en fornemmelse af et det ikke lige er den type apparat OP er ude efter. Er der nogen der sælger en rørbestykket atmos receiver ? ;-) |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Noget af de bedste stereo jeg har hørt fra en surround pre, er Cary og Halcro. Men det er ved at være gamle maskiner efterhånden.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Jeg har tit overvejet det samme og den bedste løsning for mig effekt + forforstærker med HT-bypass.
Og så en surroundforstærker med preout.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Men hvorfor ikke bare bruge en stereoforstærker med ht bypass? Mener Rogue også har en pre med ht bypass
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Jeg kan se, at der er nævnt Emotiva UMC-200, hvilket er hvad jeg bruger idag sammen med en Nuforce MCH-200C5, hvor jeg har opgraderet de to front moduler til V3.
Som højttalere bruger jeg MK-sound LCR950. (Dette er altså mit surround setup - de står sammen i stuen, jeg er godt gift.... ![]() Oprindeligt var det også min plan at lave et "hybrid" setup, med en int.forstærker med ht bypass, men jeg lavede en tråd mht. om der findes nogen højttalere, som kan performe til både stereo og surround. Mit indtryk af svarene var, at både mht. SPL og måden højttalerne danne lydbilledet, er højttalere til stereo og surround forskellige og det derfor ikke kan blive optimalt med dette setup. Jeg hører gerne, hvis nogen kan overbevise mig om det modsatte... For at afsøge alle muligheder, tænkte jeg at få det afklaret om der egentligt fandtes en surround receiver, som kan spille musik ordentligt. En side gevinst ved dette, ville være håndteringen af bass, da Emotiva'en integrerer rigtigt godt med mine to Velodyne med Dspeaker, og derfor giver en fantastisk bass gengivelse i forhold især gulvhøjttalere, som giver problemer med et bassboom nede omkring de 35Hz. Umiddelbart syntes der ikke nogen optimal ligetil løsning, men hvilket kompromis er det rigtige....??? (Rent surround - hybrid - to anlæg) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |