recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nexus player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nexus player

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nexus player
    Sendt: 29-April-2015 kl. 11:32
Hej
Er der nogle der ved om Nexus player kan skifte mellem 50/60HZ.
Ser ud til at den vise begge dele men kan ikke finde ud af om den kan skifte eller er geografisk låst
Til top
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofusC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 15:31
Den er ikke låst. Jeg har købt min i Japan.
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 15:36
Tak for tilbagemeldingen.

Men skifter den automatisk ?

Altså 60HZ ved Netflix,HBO og 50HZ ved viaplay,tv2play osv

Redigeret af technology - 29-April-2015 kl. 15:37
Til top
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofusC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 15:41
Mit fjernsyn er af ældre dato, og det viser ikke frekvensen. Den afspiller fint Netflix både med native app og når man cast'er. Jeg har hverken Viaplay eller TV2Play.

Til gengæld virker HBO meget dårligt på min Nexus Player. Jeg har omtalt dette i en tidligere tråd i dette forum.
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 18:02
Ikke at forglemme 24Hz til film fra Netflix, ved ikke om andre også sender i original formatet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 18:55
Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til kan den køre 50 og 60HZ dog ikke 24P.
Men noget tyder på at den indstiller sig efter hvor den er ( ved ikke om den ser på ens google konto ) 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 19:31
Jeg lytter lige med

Hvis vi her har et reelt bud på en konkurrerende medieboks til apple tv og wd tv, så er det godt at følge med.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg lytter lige med

Hvis vi her har et reelt bud på en konkurrerende medieboks til apple tv og wd tv, så er det godt at følge med.
Den er en reel konkurrent til ATV, især da ATV lige nu er begrænset ved ikke at have en reel app store.
Men det er ikke en konkurrent til WDTV. WDTV kan vise 24p, 50p og 60p. ATV og AnTV kan kun vise 50p og 60p. Tilmed kan WDTV bitstreame HD lyd (DTS HD MA og Dolby True HD). Det kan de to andre ikke.
WDTV's styrker ligger i afspilning af ALLE formater, men kun lokalt. Tidligere udgaver havde dog en Netflix app, men ikke den nuværende.
ATV og AnTV's styrker ligger derimod i online streaming, da de har apps til stort set alt. Og hvis ikke, så kan det stadig streames gennem Airplay eller Google Cast (det samme som Chromecast).
Begge kan dog afspille nogle lokale filer, men det er noget begrænsede. Især ATV. AnTV har en decideret Play Store, men den kan ikke per automatik bruge alle apps du kender fra mobilen. Men alle apps kan sideloades, ligesom på mobilen.
Reelt set er AnTV's eneste begrænsning ved lokal streaming, at den ikke kan klare 24p og HD lyd, men det er også en dealbreaker for mig.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 16:57
Så er min Nexus Player kommet. Første negative ting: jeg kan ikke tilslutte WiFi N protokollen på 5GHz, den kan ikke se SSID'en. Den er ikke med i de netværk den selv scanner. Jeg har prøvet at indtaste SSID og password, men det virker ikke. Bummer. Det er skidt, da 2,4 GHz er pænt crowded her i bygningen.

J

Redigeret af Jwin - 05-Maj-2015 kl. 17:03
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Så er min Nexus Player kommet. Første negative ting: jeg kan ikke tilslutte WiFi N protokollen på 5GHz, den kan ikke se SSID'en. Den er ikke med i de netværk sen selv scanner. Jeg har prøvet at indtaste SSID og password, men det virker ikke. Bummer. Det er skidt, da 2,4 GHz er pænt crowded her i bygningen.

J

Det lyder ikke godt - lad os få mere info, når du har fået prøvet den mere af.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 18:29

Så er min Nexus Player kommet. Første negative ting: jeg kan ikke tilslutte WiFi N protokollen på 5GHz, den kan ikke se SSID'en. Den er ikke med i de netværk den selv scanner. Jeg har prøvet at indtaste SSID og password, men det virker ikke. Bummer. Det er skidt, da 2,4 GHz er pænt crowded her i bygningen.

J

Du skal sætte dit 5Gh til kanal 36, så kører det igen.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

J

Du skal sætte dit 5Gh til kanal 36, så kører det igen.

1 styk virtuel sixpack er på vej til Pony65. Det virker sgu med kanal 36...... Bizart. Min router kørte med Auto i kanalvalg. Det er godt nok amatøragigt at skulle vælge en bestemt kanal, men mange tak for tippet.

J
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu