|
Strøm til grafikkort |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Tommy Sørensen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2015 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Maj-2015 kl. 09:12 |
||
Hej håber jeg kan få hjælp til hvordan man får strøm til et nyt grafikkort
da der ikke er disse extra strøm stik med 4pin der er kun dette 20 elle 24 pin til bundkort skal man bare have en extra strømforsyning der har disse stik Radeon R9 270X GAMING 4GB TwinFrozr4 MSI Grafikkort Tommy
|
|||
![]() |
|||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du blander tingene lidt sammen. Moderne processorer kræver separat strøm udover det de får fra ATX hovedstikket (som er med typisk 20 eller 24 pins). Dette ekstrastik har enten 4 eller 8 pins. Jeg regner dog med at det er på sin plads, for ellers kan du slet ikke få liv i maskinen.
Du skal derimod have et særligt 6 pins PCIe stik i din strømforsyning. Har du ikke det, så findes der nogle adaptere, der kan lave 2 af de gamle Molex stik (de 4 pins man tidligere brugte til harddisk og/eller CD-ROM drev) om til et 6 pins PCIe stik. |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
![]() |
|||
Tommy Sørensen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2015 Status: Offline Point: 7 |
||
Hej tak for svar men der er ikke disse 6pin stik på min strømforsyning
hvor kan man så tage strøm fra til disse 6pin hvor der er et 4 pin fra grafikkort. det er disse stik
|
|||
![]() |
|||
Hesselburger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
||
det du skal bruge se sådan her ud
https://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/intern-2-x-5-25-plug-pci-express-6-pin.html |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Så må det godt nok være en gammel strømforsyning. Eller du har en eller anden samlet "mærkevare pc". Er du sikker på, at der er power nok i strømforsyningen, til at kunne trække det grafikkort? M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Eller 8-pins. Mange nyere (kraftigere) grafikkort kører med 8-pins stik. Og mange kører med 2 stk. 6-pins stik M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 14-Maj-2015 kl. 11:20 |
|||
![]() |
|||
||
Hej ja det er disse stik ,de er med grafikkort men der er ingen steder jeg kan
sætte dem i der er ikke disse udgange fra strømforsyning. kun dette 20pin og alle andre er faste Og nej det er ikke en gammel pc er et halv år det er en Acer aspire t120 med 16gb ram så det er en ny PC og der er et 2GB Grafik kort i nu det få strøm fra bundkort bundkort kører PCI-Express 3.0 X 16 et AMD RADEON R7-240 DET SKAL SKIFTES UD TIL DETTE Radeon R9 270X GAMING 4GB TwinFrozr4 MSI Til Henrik det er også derfor jeg spørger om man skal have en løs strømforsyning til dette og med disse stik som der er normal 4pin 6pin mm Men jeg kan ikke lægge et foto ind selvom det er under 200kb.
Redigeret af Tommy Sørensen - 15-Maj-2015 kl. 09:42 |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
nej du skal ikke have en ekstra strømforsyning. Du skal have en strømforsyning som har nok watt og er inkl de stik for at din maskine vil virke med det grafikkort. lige umiddelbart hedder det mellem 5 og 600W. (se gerne på be quiet pure power l8 630W - den er modulær og behøver derfor ikke nødvendigvis smide alle kabler i kabinettet, og den er MEGET støjsvag)
|
|||
![]() |
|||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
||
Det ved jeg godt, men jeg så på hvilket kort han ønsker at smide i maskinen og det kræver ikke mere end et 6 pins PCIe stik, så jeg tænkte, at jeg ikke ville komplikere tingene yderligere. ![]()
Normalt ville jeg give dig ret at en ny strømforsyning er vejen frem, men af erfaring ved jeg, at ikke alle færdigbyggede PCs anvender standard komponenter. Jeg har f.eks. set maskiner fra Fujitsu Siemens, der ikke anvender standard ATX strømstik og derfor kræver en særlig strømforsyning. Det behøver ikke være tilfældet her, men det er en reel risiko. Jeg vil for øvrigt mene, at 630W er lige i overkanten til det kort. Personligt ville jeg kigge på en god strømforsyning på mellem 450W og 500W. Det er *mere* end rigeligt. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke, at maskinen nogensinde kommer til at trække mere end 300-350W. Bort set fra det, så er jeg såmænd enig med dig i at be quiet laver nogle gode strømforsyninger (jeg er mere til Seasonic, men det er nok overkill her) og at en modulær en af slagsen er ekstremt rar at have. ![]() |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Som jeg kan læse det, så har Acer Aspire t120 kun 250 watt strømforsyning, så man kan glemme alt om at sætte så stort et grafikkort i.
CPU er en AMD A10 7800, som i hastighed ligger under en Intel i3 4330. Så jeg ville glemme alt om at købe det grafikkort og den strømforsyning. Maskinen er ikke beregnet til det. Det svarer til at man skulle få en fuldblods sportsvogn ud af en Kia Picanto ved at skifte motoren.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
||
Jep! Der er selvfølgelig en grund til, at der ikke er PCIe stik ud af strømforsyningen...
M.v.h. |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
Sorry - havde slet ikke set at han havde skrevet hvilken maskine det drejede sig om - GLEM alt om at skifte grafikkortet ud i den maskine. Det vildeste du kan få installeret er et R7 250 så vidt jeg husker da den ikke skal have strøm ud over hvad den kan trække fra pci-e slottet.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |