|
opgradering/erstatning af pioneer lx-82 |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Maj-2015 kl. 08:12 |
Hej, -
jeg har vel efterhånden haft lx-82 i 5 år og der er egentligt ikke noget jeg kan klage over, men..... hvis jeg nu alligevel skulle forsøge at opgradere hvad skal jeg så vælge? Jeg har fundet ud af at det er selve lydkvaliteten der interesserer mig mest og faktisk bare i stereo. Jeg må se i øjnene at jeg aldrig har mulighed for at skrue op og nyde biolyd som den er tænkt så måske skulle jeg bare gå over til en almindelig stereoforstærker. Jeg kan dog godt lide at der er mindst 2 hdmi udgange til tv og projektor så det er vel et must. Kunne naturligvis også bare købe en ekstra stereoforstærker og så bruge den til musik.... så der altså ikke er tale om en erstatning af lx-82. Men hvad er bedre en det jeg har nu? Er f.eks. Denon AVR-X5200W bedre end lx-82? Der er jo mange nye funktioner men er selve lyden bedre? Og hvad skal jeg vælge af ren stereoforstærker hvis den skal håndtere stereo bedre end lx-82? Jeg er ligeglad med multirum, atmos og lir, - kan dog godt lide airplay/spotify connect og den slags. (måske var det alligevel lir ;) Og endelig, hvis jeg skulle sælge lx-82 hvad er så en rimelig pris, - den kostede trods alt næsten 20.000 da jeg købte den, - og jeg smider gerne lx-52 blu ray afspilleren fra Pioneer med i prisen, - intet fejler noget men det ser ud til at der er en lille bitte ridse på forstærkerens øverste kant... vh Godowsky |
|
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du generelt er glad for din Pioneer så tror jeg umiddelbart at du er bedst tjent med at finde dig en god stereoforstærker, evt et rent effekttrin til dine fronter. Specielt så længe du ikke er interesseret i ATMOS osv ser jeg ingen grund til at sælge Pioneer da du kommer til at skulle æde et stort værditab på den, min vurdering er at den kan sælges for omkring 4000,- grundet at stort set alle vil have ATMOS idag.
Just my 2 cents :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
køb en god stereoforstærker med HT bypass......
Klaus |
|
![]() |
|
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
Hej og tak,
Kan I evt anbefale hvilke effekttrin/stereoforstærker jeg skal købe og som altså vil give stereooplevelsen et løft i forhold til lx82? Det er ikke fordi lx82 gør det dårligt men jeg savner alligevel et eller andet udefinerbart... |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der var en stor forskel i stereolyd og lydkvalitet i det hele taget, da jeg opgraderede fra LX71 til LX83. Den maskine har bedre lyd end min gamle Pioneer A9 class AB stereoforstærker.
Så jeg har ikke behov for en dedikeret stereoforstærker, da LX83 klarer opgaven til ug. |
|
![]() |
|
hm... ja, men det kan også godt være at lx-82 gør det fint, - jeg har bare altid haft en fornemmelse af at det kunne gøres bedre, - nu er det jo heller ikke helt nemt at indstille lx-82 og højtalere/placering spiller som bekendt også ind.
i "gamle dage", - da jeg bare havde en stereoforstærker i 3000 kr. klassen og et par små 3 vejshøjtalere tænkte jeg overhovedet ikke over om lyden kunne være bedre, - jeg syntes den var perfekt. Og jeg vil da helt sikkert tro at lx-82 er bedre en en 20 år gammel sony forstærker i 3000 kr. klassen, jeg kan bare ikke få den "rigtige" fornemmelse igen... og jeg har prøvet med mange typer højtalere, mange placeringer i forskellige rum etc. Der er næsten altid et eller andet der generer mig ved lyden, som om bassen trykker en lille smule i mine ører eller stemmerne er lidt for langt tilbage i lydbillede eller diskanten er lidt for skarp etc. Og det kan da ikke være rigtigt at man skal justere eq for hvert nummer man lytter til ;) vh Godowsky |
|
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Sæt din LX82 til pure direct og smid sådan en dims her mellem din Apple tv/Blu-ray og receiveren:
http://www.minidsp.com/ht-series/nanoavr-dl Så kommer din LX82 til og lyde bedre end nogensinde før ;-) |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Var i samme situation som dig og prøvede at finde en afløser for min sunfire reciever som havde de nye formater og også var god i stereo og måtte sande at ville jeg ha begge dele så blev det svært så jeg valgte en god reciever med pre out og en stereo forstærker med ht pass trough
Du kunne fx overveje http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6009-p-1274.html sammen med http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-pm8005-p-1110.html som har power amp direct så har du en god løsning til både musik og film
Redigeret af helljohn - 21-Maj-2015 kl. 10:06 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Den pm8005 smider under det halve watt i stereo @ 4ohm, end hans LX82. Håber han har let drevne højttalere :-)
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
de watt opgivelser skal man ta med et gran salt.
har haft både emotiva og mm 7025 effekt spændt på mit setup og på papir havde de meget mere power men min pm-ki pearl lite har alligevel meget mere styr på mine ht ;) og de er ikke letdrevne 91db følsomhed og 6ohm der falder til 3,5 ved belastning. |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Behold din Pioneer og udvid den med de streaming funktioner du gerne vil have. Det andet med at købe nye forstærkere er IMO ikke andet end et sidelæns skridt og det koster kassen. Specielt hvis du alligevel aldrig spiller højt.
|
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke hvad den er opgivet til, men de hi-fi nørder rundt omkring der måler dem igennem i testbænk, måler typisk mellem 230-270w stereo 4 ohm på Pioneer klasse D modellerne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |