|
Clone CD alternativ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juni-2015 kl. 13:58 |
Findes der virkelig CD'er, som ikke kan kopieres 1 til 1?
Jeg har i mange år brugt Clone CD - og jeg har ikke haft problemer med det program før. Men nu sidder jeg med en CD der ikke kan kopieres! Følgende besked fra programmet: Overbrænd forespørgelse Overbrænd indstillinger Image passer ikke på CD'en! Ledig plads: 807 MByte (79.57.73 Min. Sec. Fra) Påkrævet plads: 821 MByte (81.21.69 Min. Sec. Fra) På trods at jeg både har prøvet funktionerne; Audio CD og Multimedia Audio CD Jeg sidder endda med en stak nyindkøbt Verbatim CD-R på 90 min. - og de kan heller ikke bruges! Har Clone CD mistet brugervenligheden? Der har vist heller ikke været fornyelse - programmet står stadig inde på siden med årgang 2011. Så jeg modtager gerne bud?
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogle bud på dem her?
http://clonecd.en.softonic.com/alternatives
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Imgburn kunne være en mulighed - bruger det selv, men aner selvfølgelig ikke om der er en copy protection på din original, som den ikke kan klare.
Er desuden gratis, så det koster ikke noget at prøve. |
|
![]() |
|
Jeg har afprøvet Nero - og noget kunne tyde på, at jeg skal helt op i nogle CD-R 100 Min / 900MB, som dem her: https://www.nierle.com/dk/artikel/3705/CD-R_100_Min-900_MB_MediaRange_i_Cakebox_25_Stk.html Jeg synes dog, at det er
noget usædvanligt at nogle CD'er kræver 900 MB! |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
kan huske musikbranchen begyndte at bruge nogle oversized diske for mange år siden som værn mod 1:1 kopieringer, da en 800MB disk ikke var nok, og det dengang var temmelig svært at få fat i 100min's diske. men var ikke klar over de stadig brugte den slags pjat. Det er jo ikke fordi musikken fylder så meget, så de må have smidt noget mere på,
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Kunne det tænkes at CD'en er kopibeskyttet så der skal bruges andre værktøjer end CloneCD for at kopiere den?
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Findes der ikke en Over Burn funktion i Nero (eller er det i CdBurnerXP) så den kan brænde helt til kanten af skiven
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Jo - men du risikerer at ødelægge din brænder, hvis den ikke kan håndtere det...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Hvis du har fulgt med på debatten her, så har jeg haft en prøveversion af Nero - og igennem Nero fundet ud af, at CD'en har 900 MB.
|
|
![]() |
|
Jeg har fundet et godt tilbud på nogle coverløse CD'er fra Mediarange på ebay, så må jeg se, når jeg modtager dem, om de 100 min. 900 MB kan klare en brænding på mit drev.
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Jo det har jeg set, men pointen med Overburn er at man kan presse 1-2 minutter oven i de skiver på 80min.
Jeg har aldrig oplevet eller hørt om nogen der har beskadiget en brænder ved det. Det eneste jeg fandt ud af var at der kan mangle de sidste sekunder/minutter på kopien. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvorfor ikke bare rippe numrene og så brænde dem over på en CD? Så fylder der kun det som musikken fylder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |