|
Small eller large speakers? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2014 kl. 19:03 |
Kommer til at søge lidt råd til en denon receiver.
Jeg faldt over et godt brugttilbud på en zensorpakke med en denon 2113 receiver til. På den receiver kan jeg stille størrelsen på center speakeren. Bør den ikke sættes som Small(zensor vokal)? Som fronter har jeg zensor 5 og mindes tidligere at have læst de ligeledes bør sættes som Small. Kan nogen kort og godt be eller afkræfte? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor vil du sætte dem til Small.? Det er jo højttalere til det fulde frekvensområde. Hvis det var små sattelitter, så skal de sættes til small, da sådanne jo ikke kan dække de lave toner. De store højttaler kan udmærket arbejde sammen med en SW, også når de er sat til Large. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Du skal sætte din center til small, ligesom dine fronter :)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Syntes at have læst at ved Small skærer den ved 80hz.
Men samtidigt tænker jeg dog også hvad der så skal til før man vælger large:-). Det var mere hvis zensor 5 & zensor vokal ikke kunne håndtere de dybere og heller skulle sende dem til subben |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Jeg ville sætte dem alle til small og en delefrekvens omkring 80-100 Hz.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det vil jeg så ikke mene. Har fronter og bag på Large, Center på Small, og sat til at gå ned til 60 Hz. Sub er sat til 80 Hz og nedefter. Reciver er sat til LFE, og ikke til LFE+Main, det bevirker at til musik spilles der uden SW, hvilket er helt udmærket, når så der er et LF spor fra BD/DVD eller DD lyd fra TV så er SWen med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Radiomanden@ Det er specielt og ikke særligt godt. For at få den fulde udnyttelse i suround, skal fronterne ikke spille dybbassen med. Når du sætter dem til large, får du sikkert også LFE med i dem - meget uhensigtsmæssigt.
Med en delefrekvens på f.eks. 80 Hz, får fronter meget lettere ved at lyde ubesværet og rene. Og forstærkeren har mere overskud, når sub tar sig af al bas under de 80 Hz. Der skæres jo heller ikke præcis ved den frekvens, men flades ud. |
|
![]() |
|
Ok jeg er overbevist. Det minder om tidligere forklaring jeg mener at kunne huske:-).
Small på alle 5 og crossover på 80hz. Har sub ved sofaen under den en bagkanal, så håber at sennesbælg blive usynlig i lydbilledet.. Der er dog også kun 2.9 meter til fronterne:-) |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
@Radiomanden Hvis det er på subben du har sat de 80Hz mister du lyd informationer over 80Hz i LFE lydsporet.
@Kampus Der kommer ikke LFE i højtalerne af at de bliver sat til Large når der er tilsluttet en sub. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Jeg har nu sat alle speakers til small. Jeg har ikke testet endnu, men igår havde jeg ikke sub ved musik i stereo.
Jeg kan se at jeg under subwoofer mode havde den på lfe. Kan jeg krydse lfe+main af her og så få sub ved stereo musik, eller? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis ikke du kører med Pure Direct, spiller sub med ved stereo også, bare den er ON
|
|
![]() |
|
Det syntes jeg ikke jeg kan finde på min denon?
Googlede lidt videre og kommer lige med et afklaringsspørgsmål - lfe+main, bør ikke være krydset af ved crossover på 80, samt ht str er angivet til small? Læste det anderledes i det første forum jeg læste |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |