recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel med 4 ledere til højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel med 4 ledere til højtaler

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel med 4 ledere til højtaler
    Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:00
Halløj :)

Jeg håber i kan hjælpe mig med et lille problem ang. mit surround set-up.

Vi bor desværre i en lejlighed hvor det ikke er muligt at trække kabler langs fodlisten, da der er døråbninger på alle sider i stuen.

Jeg har derfor tænkt mig at finde et kabel hvor der evt er 2 x - og 2 x + til mine baghøjtalere, og trække det over dørkarmen, ligesom der er gjort med et antenne kabel.

Kender i til et billigt kabel som kan opfylde mit ønske, og som også er hvidt?

Jeg har kigget på bi-amping kabler, men dem jeg har kunne finde har været for dyre til hvad jeg vil ofre :)

Højtalerne er ikke noget specielt, blot et HKTS 11 sæt fra Harman/Kardon.

Håber i kender et sted hvor det kan købes billigt :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:06
Har du overvejet trådløse surround HT? Det behøver ikke være så dyrt, her er et billigt sæt til salg:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141090&title=s-philips-fidelio-e5
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:08
om det bliver dyrt kommer jo an på hvor mange meter du skal bruge
http://www.av-connection.dk/?PGr=7611

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:09

Det er jo et ganske almindeligt 4 leder installations kabel, som kan købes i et hver byggemarked du skal have fat i.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:24
er bange for at installations kabel er for stift.
Kan blive svært at bøje ordentligt. Dog er intet umuligt
Ville nok vælge et kabel med multicore istedet.
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:34
Der er nok omkring 15 meter der skal trækkes, derfor er jeg ikke interesseret i at give 59,- pr meter.

Hvor kan dette multicore kabel købes?

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:38
Hvordan havde du tænkt dig at trække kablet? Der er jo ikke lige langt hen til de to højttalere . ?
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:52
Jeg har tænkt mig at trække det fra reciveren, og så over dørkarmen, i midten af hvor de 2 baghøjtalere skal placeres, splitter jeg bare kablet ud.

En anden løsning kunne vel være at få fat i noget hvidt snakeskin og så bare bruge almindelig højtaler kabel?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 12:00
Vær opmærksom på at inderlederne i flerleder kabler ofte ikke har samme farve som kappen, så selvom du finder et hvidt flerleder kabelså vil de ledere du splitter ud være isolerede med rød, grøn, ... osv.
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 12:10
Det er jeg klar over :)

Det er ikke noget problem at mærke dem op efter evt. andre farver.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 13:11
Hmm.. hvis dine baghøjttalere hænger midt på bagvæggen... og din forstærker, sådan nogle lunde, er midt på frontvæggen ? - er det jo de samme antal M. som skal trækkes, om de går langs fodpanelerne eller langs loftet Wink

Bond Cool
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 13:25
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu