recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med gendannelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med gendannelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med gendannelse
    Sendt: 11-Juli-2015 kl. 23:19
Hej.

Jeg har købt en brugt Ipad 2, men sælger havde nulstillet Ipad'en
og nu kan jeg ikke komme forbi punktet activation.

Sælger påstår at han ikke har gjort noget da han købte den af en anden,
og han har ikke mail og kodeord.

Kan de gøre noget hos f.eks Phone2rep, eller i Humac butikken,
eller har nogen af jer noget "værktøj" som man kan bruge??
//Guldhammer
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 07:22
Hvad siger den    Eller går den i stå ? Uden du gør noget ?
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 08:47
Den er formentlig låst med "find my iphone/ipad", ikke meget at gøre for at bryde det uden at have adgang til den email den er låst med.

Umiddelbart vil jeg ikke tro at uautoriseret rep kan afhjælpe FMI, enten kontakt apple eller en autoriseret reperatør, Servicepartner, Admire eller Mobylife.

Hvis det ikke er FMI kan det være at det hjælper at lave en DFU Gendannelse:
https://discussions.apple.com/thread/5269891

Mvh. Dennis.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 888
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 09:01
Eller også skal du have sælger til at fjerne FMI registreringen fra hans itunes konto< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 09:38
Jeg har en kollega der havde problemer, forskel var dog at han selv havde købt enheden og også selv havde fjernet FMI inden reperation. Alligevel kunne den ikke blive repareret indtil han ringede til Apple, ser ud til at der kan gå kludder i deres system.

Apple må kunne oplyse om den er låst til en anden bruger.

Redigeret af Steen6400 - 12-Juli-2015 kl. 09:42
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den skriver bare
"Activate iPad"
og så spørger den efter:
Apple ID
Password

Og jeg kan ikke komme forbi det felt.
//Guldhammer
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 13:02
Jamen så skal den tidligere jo bare taste det ind så den kan blive låst op.

Der er ingen andre muligheder
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 13:03
Jamen så skal den tidligere jo bare taste det ind så den kan blive låst op.

Og han må da have et apple id.

Der er ingen andre muligheder
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den skriver bare
"Activate iPad"
og så spørger den efter:
Apple ID: Skriv dit eget Apple ID
Password: Skriv dit eget password.

Og jeg kan ikke komme forbi det felt.
Til top
PeterT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2016
Sted: Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 14:50
Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg har fået sønnens gamle iPad2 og når samme sted.

Den siger:

Denne iPad er i øjeblikket forbundet til et Apple-id (p●●●●●@hotmail.com). Log ind med det Apple-id, som blev brugt til at indstille iPad. 

DEt er mit Apple-ID, men den accepterer det ikke...

Det Apple-ID som er brugt til at indstille iPad er formodetligt sønnens ID, men det virker ikke :-(
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 15:18
Sønnen skal slette alt om ipad på iCloud/iTunes. Og slette den i app'en "Find min iPhone". Herefter sletter du alt indhold på iPad og gendanner den med dine egne data.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af PeterT PeterT skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg har fået sønnens gamle iPad2 og når samme sted.

Den siger:

Denne iPad er i øjeblikket forbundet til et Apple-id (p●●●●●@hotmail.com). Log ind med det Apple-id, som blev brugt til at indstille iPad. 

DEt er mit Apple-ID, men den accepterer det ikke...

Det Apple-ID som er brugt til at indstille iPad er formodetligt sønnens ID, men det virker ikke :-(

Apple sætter altid 5 prikker, så man kan ikke tælle sig frem til en email. Hvis sønnens Apple ID også starter med "p" og slutter med hotmail.com, kan det være hans.

ellers kig her:

Redigeret af Brixen - 05-Februar-2016 kl. 15:49
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu