recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transportskade på TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransportskade på TV ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Emne: Transportskade på TV ?
    Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 00:13
Otto:

Har I (TC) nogensinde oplevet, at folk har fået leveret en totalskadet plasma skærm?

Jeg fik leveret en Panasonic TH-42PV60E fra en anden butik og selvom kassen ikke bærer præg af at være blevet hårdhændet behandlet, er der på skærmen nogle kæmpe revner bag frontglasset.
Det var GLS, som kom med skærmen.

Skal der ikke meget til, før sådan en skade opstår?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 00:57

Hej SJ

Det kan nemt ske, hvis plasma TV transporteres liggende. Plasma skal altid transporteres opretstående.

Men det er jo meget svært at spå om her - så du må tilbage til forretningen. Det er hverken noget vi eller TapeConnection kan hjælpe dig videre med.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 01:36
Om skærmen er blevet transporteret liggende eller stående, kan kun GLS svare på, men jeg går da ud fra, at det ikke er første gang, de transporterer en plasma skærm.

Jeg synes ikke, jeg har hørt om andre med samme oplevelse, så jeg har nok bare været ekstrem uheldig igen.

Mine fladskærmskøb indtil videre:

2 stk. LG 37LZ55, begge med inhomogen baggrundsbelysning
2 stk. Sharp 37GD9E, begge med pixelfejl
1 stk. Panasonic TH-42PV60E, totalskadet ved levering

Måske er det mig ikke forundt at eje en fladskærm? 

Redigeret af SJ - 22-Oktober-2006 kl. 04:27
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 02:23
Når man bestiller en plasma til levering på adressen, skal man bestille den med klausul at den afsends på  palle, opretstående og forsvarligt fastgjort.

Ved modtagelse skal man checke at den står som afsendt, hvis ikke skal man ikke modtage den, eller tage billede af pallen og skrive på kvitteringen at den ikke er sendt forsvarligt.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Otto:

Har I (TC) nogensinde oplevet, at folk har fået leveret en totalskadet plasma skærm?

Jeg fik leveret en Panasonic TH-42PV60E fra en anden butik og selvom kassen ikke bærer præg af at være blevet hårdhændet behandlet, er der på skærmen nogle kæmpe revner bag frontglasset.

Blev den leveret på palle ?

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 04:31
Den blev fragtet i en almindelig varevogn fra GLS. Jeg går ud fra, at den bare har stået på gulvet blandt de mange andre pakker. Jeg tvivler meget på, at den har været fastspændt på nogen måde.

Kassen bærer ikke præg af at være blevet mishandlet.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 05:27

Den blev fragtet i en almindelig varevogn fra GLS. Jeg går ud fra, at den bare har stået på gulvet blandt de mange andre pakker. Jeg tvivler meget på, at den har været fastspændt på nogen måde.

Kassen bærer ikke præg af at være blevet mishandlet.

Problemet er at hvis den ikke sendes på palle ved man ikke om den har ligget ned.

Jeg skulle mene at hvis den blev leveret som du siger, dvs ikke på palle, er den ikke sendt forsvarligt. Forretningen bør vide hvordan man sender et plasma TV forsvarligt, dvs på palle, og bør derfor bære skylden hvis ikke den er afsendt på palle.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 05:32
Til andre der vil bestille dør-til-dør, husk at kræve skriftligt ( e-mail )  ved bestillingen at den skal sendes forsvarligt, dvs på palle og fastgjort, ellers er afsenderen ansvarlig hvis TVet er beskadiget ved transporten. Og bed dem om at bekræfte dette ved e-mail tilbage!

Vil forretningen ikke det, så køb et andet sted.

Mit 50" plasma blev leveret ( fra Tyskland ) på palle, med krympe plastic omkring hele pallen, og med 2 x plastbånd mellem palle og kasse.

Redigeret af nextgeneration - 22-Oktober-2006 kl. 05:35
Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 09:22
Det skal jo lige siges at skærmen der tales om ikke er købt hos Tape Connection - de bruger som jeg forstår det ikke GLS men Post Danmark.

Det er altså ikke Tape Connection som er en flok flødebollehjerner
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 09:47

Jeg har også været vidne til en smadret plasma skærm. Transporten skete med egne (læs: forsigtige) folk og opretstående som foreskrifterne siger. Alligevel var den smadret da den kom frem til destinationen. En plasma ekspert på stedet påpegede at det ikke var nok den var oprejst men at den også bør stå med siden til kørselsretningen.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 09:52

Otto:

Jeg kan ikke erindre at vi har haft nogen der har modtaget en totalskadet skærm, hvor kassen har været intakt. Det sker noget oftere at det er omvendt, skadet emballage uden at der er sket det mindste med tv'et. Vi har haft en enkelt LCD som jeg kender til (måske flere, det er normalt ikke mit arbejdsområde, så jeg hører ikke nødvendigvis om alle, men jeg tror det ikke) som har været totalskadet fordi kassen faldt fra hinanden, og enkelte "småskader" hvor et hjørne har været trykket. Dertil for nyligt en LCD med noget der lyder som måske, måske ikke er en transportskade. Indtil videre såvidt jeg ved ingen transportskader på plasma-tv. Vi sender skærmene som værdipakker med Post Danmark, og de sendes ikke på palle. Ovenstående skal ses i lyset af at vi har afsendt et fire-cifret antal tv, og er derfor i mine øjne fuldt ud acceptabelt, og derfor er vi ikke utrygge ved denne forsendelsesform. Vi tager selv ansvaret for at forsendelsen sker forsvarligt, dvs. sker der en transportskade, dækker vi problemet overfor kunden, og tager selv sagen op med Post DK.

Jeg er enig med Lars i at det formentligt skyldes at skærmen har ligget ned og fået et kraftigt slag. Post Danmark er såvidt jeg ved rimeligt bevidste om at plasma-tv ikke må ligge ned - budene der afhenter skærmene er i hvert fald, hvad der sker dérfra ved jeg ikke, men som sagt er problemerne minimale.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 10:03

Hej!

Fik fornylig "HUG",fordi at jeg "kom til" at råde en bruger til at transportere sin PLASMA oprejst.

Da var jeg nærmest IDIOT at foreslå noget sådant-da det intet havde på sig,og blot var en "skrøne"!!!

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu