recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windovs opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windovs opdatering

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windovs opdatering
    Sendt: 29-Juli-2015 kl. 10:22
Hej.
Jeg får denne meddelelse når jeg prøver at opdatere til Windivs 10,er der andre der oplever det samme.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:06
Da jeg havde nogle HP med Windows 7.1 som skulle opdateres til system 8.1 oplyste HP support at følgende skulle gøres:

Bios skal rettes (F10 under opstart), ”Security” -> Secure Boot Configuration -> Legacy support ”enabled”, Secure Boot “Enabled”, Fast Boot “Enabled” F10 og save and exit.

Bemærk nedenstående sletter alt og laver clean install og kræver du har systemet på skive eller andet (og ikke mindst har backup af egen data)
"Hvis partition ikke kan vælges, slet alle drev herefter klik *new og opret nye partitions herefter kan ”den store” vælges og man kan installere systemet på den"

Ved ikke om det kan hjælpe dig videre, og ved ikke om dette gør sig gældende på andre maskiner end HP.
Syntes dog det var lidt omstændigt da der trods alt var tale om nye HP maskiner som skulle have system 8.1 fra start, de blev leveret med 7.1 også skulle man selv opdatere.. der var i øvrigt intet info med maskinen som beskrev ovenstående, det måtte jeg finde ud af via deres support, som i øvrigt også klart anbefalede en clean install fremfor opgradering, som han mente før eller siden ville give problemer.. og evt blue screen.

Redigeret af rhsin - 29-Juli-2015 kl. 11:06
Mvh

René
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Jeg får denne meddelelse når jeg prøver at opdatere til Windivs 10,er der andre der oplever det samme.

Har du hentet Windows 10 et bestemt sted eller fik du bare besked om at den var klar til at blive installeret?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:15
Hej.
Tak for dit svar,det er mulig du har ret,det her er en Medion .
Når jeg trykker på det der står med blåt.
Få mere at vide om de nye Windovs Pc der er gode kommer man in på Medion Danmarks hjemmmeside.
Mvh. nesager
Ps. Hvis det skal være så bøvlet med Windovs 10 beholder Windo0vs 7Wink
Pss.Det starter med denne her.

Redigeret af nesager - 29-Juli-2015 kl. 11:18
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:27
Hej @ Jesper.
Den er kommet med automatisk opdatering, men kan ikke indstaleres.
Mvh. nesager
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:54
ISO filer kan hentes på Microsofts windowsinsider sider.
Samt man kan manuelt sætte opdatering igang hvis man ikke har fået den endnu via denne guide http://m.windowscentral.com/windows-10-upgrade-not-showing-yet-heres-how-manually-trigger-update
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Samt man kan manuelt sætte opdatering igang hvis man ikke har fået den endnu via denne guide http://m.windowscentral.com/windows-10-upgrade-not-showing-yet-heres-how-manually-trigger-update

Hej igen.
Har nu mest lyst til at forsætte med min Windovs 7.
Det eneste der sker at nu efterhånden har prøvet at opdatere 10/15 gange uden held.Cry

Mvh. nesager
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Hej igen.
Har nu mest lyst til at forsætte med min Windovs 7.
Det eneste der sker at nu efterhånden har prøvet at opdatere 10/15 gange uden held.Cry

Mvh. nesager

Det kan under alle omstændigheder bedst betale sig at lave en clean install af Windows 10. Der var samme problem med at updatere fra Windows 8 til Windows 8.1
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:19
Hej Jesper.
Mener du at det vil være bedst at hente den her http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Hvilken udgave 32/ 64 vession.Den er vel ikke på dansk endnu.
Mvh. nesager
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:19
Du kan vel ikke lave en clean install uden først at have installeret opdateringen? Sådan læste jeg i hvert fald deres regler.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du kan vel ikke lave en clean install uden først at have installeret opdateringen? Sådan læste jeg i hvert fald deres regler.

Det vil sige at jeg ikke kan komme videre når jeg ikke kan instalere det jeg får som en opdatering.
Mvh. nesager
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:29
Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering. Se sidste punkt i den her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10

Redigeret af Torben Rasmussen - 29-Juli-2015 kl. 12:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu