recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbind bi-amp højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbind bi-amp højtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbind bi-amp højtalere
    Sendt: 18-August-2015 kl. 17:30
Hejsa. Jeg har et sæt fronthøjtalere, der kan bi-ampes. Jeg har så, efter anbefaling i hifiklubben, valgt at købe et kabel der er med 4 stik i højtaler-enden, og kun 2 stik i forstærker-enden.

Nu læser jeg så det her i min manual

http://www.onkyo.com/manual/txnr747/adv/en/044.html

Har jeg så faktisk købt forkert højtalerkabel?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 17:42

Der er selvfølgelig kun 2 i den ene ende, da den skal tilsluttes Rød og Sort til den pågældende højttaler, og de andre til de 4 terminaler der er på højttaleren, om det så gør nogen som helst forskel på den måde, end med et normalt kabel, og de 2 forbindelser mellem terminalerne, det er en anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 17:46
Men hvis du ser linket jeg har postet, så vil manualen have mig til at have 4 stik i forstærker-enden også. 2 i rød og sort, og så 2 i de kanaler man kan tilslutte ekstra højtalere i?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 17:54

Det er ikke et klikbart Link.
Et Bi-amp kabel ser ud som det du har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:03
Som jeg har forstået det, er det et biwire kabel jeg har. Hvis det også skal være bi-amping, skal det se sådan her ud?

http://www.calabrine.com/products/quadio-true-bi-wire-single-cable
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:04
Jeg er ret ny og blank i det her, og ved ikke hvad det ene skulle give frem for det andet eller tredje
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:08

Nu ser jeg lige, at du jo har skrevet Bi-Amp, og ikke Bi- wire, og ja det er ikke det samme.
Bi-Amp, så tilsluttes der fra hver sit forstærker trin og til hvert af de 2 inputs der er på højttaleren. Hvis ikke det er fra hver sit forstærker trin, så er der ingen forskel, så bruger du Bi- Wire.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:11
Men det min manual siger er, at jeg kunne have biampet at også tilslutte i de kanaler man har tilovers, hvis man ikke bruger alle 7.2 på forstærkeren. Ville jeg så have fået mere ud af den løsning.... eller er vi ude i noget religion her?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:12
Men det min manual siger er, at jeg kunne have biampet ved at også tilslutte i de kanaler man har tilovers, hvis man ikke bruger alle 7.2 på forstærkeren. Ville jeg så have fået mere ud af den løsning.... eller er vi ude i noget religion her?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:27

Se i dette link www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=91490 der finder du en forklaring.
Jeg skriver på en Tablet, så det er ikke nemt med klikbart Link.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:27
Bi-wire set på forstærkerdelen, der skal tilsluttes to ledere i plus terminal, og to ledere i minus terminal ( dette gøres på både left/right udgang ). Disse ledere skal deles op på højttalerdelen, så der går en leder til hver plus terminal, og en leder til hver minus terminal ( gøres på begge højttalere ). Dine kabler kan være dobbelt termineret i den ende, hvor der kun er to ledere, så skal der kun forbindes en leder i plus og minus på forstærker. Hvis det er tilfældet, kan de ikke bruges til bi-amping, da der som minimum, skal bruges to forstærkere til bi-amping. Ved bi-amping, forbindes den ene forstærker til low input på højttaler, den anden forstærker forbindes til high input på højttaler.
Der må ikke være bøjler i mellem disse terminaler på højttalerne, disse er tit monteret fra fabrikken.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:30
JeTex
Du mangler at skrive at der intet som helst er at hente ved hverken Biwiring eller Biamping ud over en merudgift
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu