|
Forbind bi-amp højtalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2015 kl. 17:30 |
Hejsa. Jeg har et sæt fronthøjtalere, der kan bi-ampes. Jeg har så, efter anbefaling i hifiklubben, valgt at købe et kabel der er med 4 stik i højtaler-enden, og kun 2 stik i forstærker-enden.
Nu læser jeg så det her i min manual http://www.onkyo.com/manual/txnr747/adv/en/044.html Har jeg så faktisk købt forkert højtalerkabel? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er selvfølgelig kun 2 i den ene ende, da den skal tilsluttes Rød og Sort til den pågældende højttaler, og de andre til de 4 terminaler der er på højttaleren, om det så gør nogen som helst forskel på den måde, end med et normalt kabel, og de 2 forbindelser mellem terminalerne, det er en anden sag. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Men hvis du ser linket jeg har postet, så vil manualen have mig til at have 4 stik i forstærker-enden også. 2 i rød og sort, og så 2 i de kanaler man kan tilslutte ekstra højtalere i?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er ikke et klikbart Link. Et Bi-amp kabel ser ud som det du har. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Som jeg har forstået det, er det et biwire kabel jeg har. Hvis det også skal være bi-amping, skal det se sådan her ud?
http://www.calabrine.com/products/quadio-true-bi-wire-single-cable |
|
![]() |
|
Jeg er ret ny og blank i det her, og ved ikke hvad det ene skulle give frem for det andet eller tredje
![]() |
|
![]() |
|
Nu ser jeg lige, at du jo har skrevet Bi-Amp, og ikke Bi- wire, og ja det er ikke det samme. Bi-Amp, så tilsluttes der fra hver sit forstærker trin og til hvert af de 2 inputs der er på højttaleren. Hvis ikke det er fra hver sit forstærker trin, så er der ingen forskel, så bruger du Bi- Wire. |
|
|
|
![]() |
|
Men det min manual siger er, at jeg kunne have biampet at også tilslutte i de kanaler man har tilovers, hvis man ikke bruger alle 7.2 på forstærkeren. Ville jeg så have fået mere ud af den løsning.... eller er vi ude i noget religion her?
|
|
![]() |
|
Men det min manual siger er, at jeg kunne have biampet ved at også tilslutte i de kanaler man har tilovers, hvis man ikke bruger alle 7.2 på forstærkeren. Ville jeg så have fået mere ud af den løsning.... eller er vi ude i noget religion her?
|
|
![]() |
|
Se i dette link www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=91490 der finder du en forklaring. Jeg skriver på en Tablet, så det er ikke nemt med klikbart Link. |
|
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Bi-wire set på forstærkerdelen, der skal tilsluttes to ledere i plus terminal, og to ledere i minus terminal ( dette gøres på både left/right udgang ). Disse ledere skal deles op på højttalerdelen, så der går en leder til hver plus terminal, og en leder til hver minus terminal ( gøres på begge højttalere ). Dine kabler kan være dobbelt termineret i den ende, hvor der kun er to ledere, så skal der kun forbindes en leder i plus og minus på forstærker. Hvis det er tilfældet, kan de ikke bruges til bi-amping, da der som minimum, skal bruges to forstærkere til bi-amping. Ved bi-amping, forbindes den ene forstærker til low input på højttaler, den anden forstærker forbindes til high input på højttaler.
Der må ikke være bøjler i mellem disse terminaler på højttalerne, disse er tit monteret fra fabrikken. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
JeTex
Du mangler at skrive at der intet som helst er at hente ved hverken Biwiring eller Biamping ud over en merudgift ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |