recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dspeaker Anti-Mode 8033c setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dspeaker Anti-Mode 8033c setup

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dspeaker Anti-Mode 8033c setup
    Sendt: 11-August-2015 kl. 18:22
Jeg kommer til at spørge dem med erfaringer herinde hvordan de har sat deres system op med sådan en Dspeaker.

AV-Connection anbefaler mig at kalibrere subwooferen sidst, da min receiver ellers vil ændre sig ift det signal subwooferen fik før.

Manualen og flere forums på nettet, siger man skal kalbrere suben først og SÅ receiverens auto setup.

Hvad har i gjort? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 21:54
Slet ingen med anti mode inputs:)?
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 23:56
Jeg kalibrerer altid begge sub's først, derefter Dspeaker og til sidst surround processor.
For mig giver det mest mening at starte yderst og arbejde ind i kæden derfra.
Jeg kan ikke se at det giver mening at kalibrere Dspeaker og derefter subwoofer som kalibrerer uden om Dspaker, så må opsætningen da i dspeaker være værdiløs.
Men, jeg hører da gerne argumenter for at gøre det anderledes...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 08:20
Hvordan kalibrere du først subwoofer?

Min tanke går på lidt af det samme, mht kalibrering af sub med anti mode først. Dog laver min subwoofer vidst ingen eq ved ypao, så lige i mit tilfælde tænker jeg ikke sub'en påvirkes ved ypao andet end på volumen.?

Et er ihvertfald sikkert, ved den måde jeg har gjort (og som anbefales fra mange sider inkl dspeakeren selv) så har jeg elimineret efterklang fuldstændigt. Eller ihvertfald det jeg kan høre er fjernet..

Jeg er sgu lidt forvirret altså:)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 08:46
Jeg kalibrere min surround receiver først og så mine subs bagefter.

Sådan har jeg også selv gjort. 
Først lavede jeg en Audyssey pro kalibrering som gør det helt hæderligt, først måler den individuelt delay på hver sub, derefter afstand og volumen ... når det er gjort kører jeg et sweep på mine subs som jeg måler efter med en måle mikrofon, og retter min EQ ind til der hvor jeg mener den skal være / lyde.

Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 10:02
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvordan kalibrere du først subwoofer?

Min tanke går på lidt af det samme, mht kalibrering af sub med anti mode først. Dog laver min subwoofer vidst ingen eq ved ypao, så lige i mit tilfælde tænker jeg ikke sub'en påvirkes ved ypao andet end på volumen.?

Et er ihvertfald sikkert, ved den måde jeg har gjort (og som anbefales fra mange sider inkl dspeakeren selv) så har jeg elimineret efterklang fuldstændigt. Eller ihvertfald det jeg kan høre er fjernet..

Jeg er sgu lidt forvirret altså:)

Jeg har to Velodyne SPL1200 og disse kan kalibreres via medfølgende mikrofon, men jeg har overvejet, om jeg i virkeligheden skulle nulstille dem til fabriksopsætning og lade DSPeaker tage sig af det.
Nu har jeg heldigvis lige fået en målemikrofon, så når regntiden kommer, så skal jeg lege lidt med det...

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvordan du gør det?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:08
damkel - vil det sige at du både bruger kalibrering i Velodyne og i Dspeaker.? 

Syntes du ikke Velodyne gjorde det godt nok og derfor købte du en Dspeaker eller hvordan.?
Jeg har selv prøvet Velodynes kalibrering og den fungere fantastisk så jeg ville da gerne høre hvad grunden er til at du har købt dig en dspeaker.

Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 09:09
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg vil altid kalibrere surround receiver først og så dine subs bagefter.

Men, hvis du kalibrerer receiveren først og subs bagefter, så er den kalibreringen i receiveren jo lavet på et andet grundlag end den der er aktiv.
Man kunne vel sige, at en ukalibreret sub og en sub kalibreret via Dspeaker set fra receiveren er to forskellige subwoofere med helt forskellige frekvensgange.

Hvis receiveren f.eks. prøver at flade en "top" ud og dette efterfølgende også gøres af Dspeaker, så får du jo en dobbelt korrektion, som i dette tilfælde vil medføre et "hul".

Jeg mener, at Dspeaker er bedre til at kalibrere bassen end min receiver, så derfor er det min tanke at lade Dspeaker kalibrere først og så kan receiveren tage sig af resten...

Eller, har jeg misforstået dette?

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:13
Jeg er enig med damkel

1. Kalibrerer subs først / sæt level og distance.

2. Kør Dspeaker

3. Kør auto EQ hen over

Dspeaker vil gøre frekvensresponsen på dine subs så flad den kan og din auto EQ vil bruge mindre filtre i bas området. Samtidig vil den justere bassen og dine fronter omkring crossover så det kommer til at passe.

Sådan lyder anbefalingen også hvis man bruger en SVS EQ1 (alternativ til dspeaker) og i min anthem manual anbefaler det også denne fremgangsmåde.

Altså, uden målemikrofon og med 2 forskellige auto EQ korrigeringer oven i hinanden, så må du stole blindt på at det den gør er det rigtige, og der ville jeg helt klart gå efter anbefalingerne. 

Redigeret af Berdel - 13-August-2015 kl. 09:16
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:13

Syntes du ikke Velodyne gjorde det godt nok og derfor købte du en Dspeaker eller hvordan.?
Jeg har selv prøvet Velodynes kalibrering og den fungere fantastisk så jeg ville da gerne høre hvad grunden er til at du har købt dig en dspeaker.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvad kalibreringen i Velodynen gør.
Og, jeg tror der er stor forskel på, om man har en SPL model eller en DD model, da DD vist har et noget mere omfattende kaliibrering.

Men, min Dspeaker er noget af det bedste jeg har købt, det gav et kæmpe løft bass kvaliteten, væsentligt bedre end Velodynens eller Emotiva'ens for den sags skyld.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvad kalibreringen i Velodynen gør.
Og, jeg tror der er stor forskel på, om man har en SPL model eller en DD model, da DD vist har et noget mere omfattende kaliibrering.

Men, min Dspeaker er noget af det bedste jeg har købt, det gav et kæmpe løft bass kvaliteten, væsentligt bedre end Velodynens eller Emotiva'ens for den sags skyld.

Jeg har selv hørt Dspeaker og ja den gør det fantastisk.! helt enig
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg er enig med damkel

1. Kalibrerer subs først / sæt level og distance.

2. Kør Dspeaker

3. Kør auto EQ hen over

Dspeaker vil gøre frekvensresponsen på dine subs så flad den kan og din auto EQ vil bruge mindre filtre i bas området. Samtidig vil den justere bassen og dine fronter omkring crossover så det kommer til at passe.

Sådan lyder anbefalingen også hvis man bruger en SVS EQ1 (alternativ til dspeaker) og i min anthem manual anbefaler det også denne fremgangsmåde.

Altså, uden målemikrofon og med 2 forskellige auto EQ korrigeringer oven i hinanden, så må du stole blindt på at det den gør er det rigtige, og der ville jeg helt klart gå efter anbefalingerne. 

Vil det sige at du i Subwooferens Amp vil sætte Distance først? Mange subwoofere har ikke den mulighed og derfor vil jeg mene at hvis du kører en udmåling, på receiveren først får du sat Crossover/delay-distance og volumen og derefter vil du i Dspeaker eller anden EQ rette ind.

Eller misforstår jeg det du skriver?

Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 09:22
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu