recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple TV og drømmen om at klippe antennekablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Apple TV og drømmen om at klippe antennekablet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Apple TV og drømmen om at klippe antennekablet
    Sendt: 20-August-2015 kl. 10:46
Hej. Hvis det nye Apple TV får en app store hvor stor er sandsynligheden så for, at vi får en DR DK app der kan streame live tv? 
På den måde kunne man jo i teorien slippe for et dyrt Youseee abonnement. Smile


Redigeret af Raskolnikov - 20-August-2015 kl. 10:50
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 10:55
Du kan allerede idag streame DR TV til både Apple TV & Chromecast, så hvis du virkelig vil spare pengene til YouSee, så kan det godt lade sig gøre med en nogenlunde brugervenlighed in takt.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 10:56
køb dig nuc
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 11:00

En DRTV App findes da til æble enheder, men derudover, så kan der jo modtages DR kanalerne med en antenne enten på taget eller andre steder. Det vi da også give en noget bedre kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 11:03
Jeg er helt på linie her.. Men for at det skal blive en reel succes, tænker jeg også apps direkte i menuen på apple tv. Uden airplay - airmirror.

Bliver spændene at se hvad der kommer
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 06:16
Tror ikke der kommer en DR app til Apple TV. DR satser på HbbTV. Jeg har selv droppet kabel-tv, men har sat en lille antenne op til DR kanalerne. Både af hensyn til kvaliteten, men også pga. adgangen til HbbTV.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 09:51
Hvorfor ikke?
 
Jeg har DR app på min ipad.
 
Det burde også virke på den nye AppleTV.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 10:29
Ja. Der er en app på mobile enheder som iPhone og iPad, hvor du kan overføre til Apple TV via AirPlay.

Det der spørges om er en særskilt DR-app på selve Apple TV. Det tror jeg ikke kommer, da det ser ud til, at DR satser på HbbTV på TV og streaming bokse.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 10:46
Det er nok fordi jeg går ud fra at det nye Apple TV kører på ios.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:48
Bliver nok en særlig version af iOS, som det er på Apple TV i dag, og som er på Apple Watch. Apps skal jo tilpasses TV-skærmen, og iPhone/iPad apps kommer nok ikke til at kunne installeres og køre på Apple TV.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 19:39
det er på ingen måde en "særlig" version. Det er en standard ios installation med begrænsninger. DR satser på web-baseret streaming i høj grad og hvis apple vælger at der vil komme en app-store til apple-tv, så vil DR også kunne afspilles på den.
Apple Watch er et subset af ios, ikke mindst på grund af de meget begrænsede navigationsmuligheder og på grund af hvor meget der kan være på skærmen.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 20:11
... Altså en særlig version af iOS, der bevirker at man ikke kan installere og køre iPhone/iPad apps på en Apple TV ;-)

Hvorfor er der så ikke kommet en DR app til den nuværende Apple TV?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu