recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD - Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD - Plasma

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
SorenGP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD - Plasma
    Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:37

Hej

Jeg har egentligt väret paa jegt after en LCD skärm i gennem längere tid, men er hele tiden blevet holdt tilbage af kvaliteten. (ca. 10-15.000kr; Konen siger 32" jeg er mest til 37-40").

At faa et godt billede (Jeg er ret kritisk) med alm tv signal er svärt med LCD til menneskepenge. Jeg skal godt nok bruge DVB-T men alligevel....

Jeghar egentligt indtil videre väret overbevist om at LCD er vejen frem med, naar vi engang faar HD signaler som standard. Men dett ser jo ud til at kunne vare mindst et par aar og da jeg ikke er alt for imponeret over det billede man faar fra LCD (Ud over Philips9731d), maa jeg nu erkende at plasma kunne väre en mulighed.

Saa slap det ud: Ja jeg söger en LCD-Plasma debat igen. Jeg har efter haanden läst mange traade omkring dette og har oplevet baade fölelsesladede indläg saavel som mere nuancerede indläg.

Jeg har overvejet "standard" skärmen Panasonic TH 37 PV 60 E siden jeg nu efter haanden har hört meget (godt) om den.

Nu har jeg tre spörgsmaal (Nemme og svärre):

1) Er der nogen af jer som ved hvor man kan se det (Pana'en)? (Helst i et ordentligt miljö)

2) Hvad er de mere tekniske forklaringer paa at man (Maaske) oplever et bedre billede med Panasonic TH 37 PV 60 E vs. feks. Samsung M71

3) Med DVB-T er det saa virkeligt bedre med plasma? Eller ligger det mere i en graazone?

Jeg haaber, at I orker at tage debatten endnu engang

Sorengp - Östrig, snart DK

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:48

Panaen kan du se i de fleste expertbutikker (under navnet PV62).
Det er dog oftest et dårligt sted at se dem, da de oftest bliver fodret med et HD signal. Her står selv langt dårligere skærme bedre, end de i "virkeligheden" vil gøre. Dette er selvfølgelig fint hvis ens primærkilde er HD, men det er den nok næppe endnu.

Derudover har de oftest hjernedøde "out of the box" instillinger.
Tapeconnection i aarhus er dog et bud. Der bliver du i hvert fald ikke spist af med noget sluder eller flaske indtryk.

Ang. Plasma vs LCD, så er det meget en smagssag, og jeg skal ikke ligge skjul på at jeg er langt mere til Plasma end LCD, hvis du skal have en skærm større end 32". Men derved ikke sagt at du ikke kan syntes en LCD er bedre.

Om du køre DVB-T, analogt eller fra DVD, mener jeg stadig Plasmaen gennerelt er et bedre valg. Derved ikke sagt at det så bare er den gennerelle sandhed. Nlot min personlige erfaring. Personligt fik jeg lov at låne nogle forskellige modeller (Plasma og LCD), og valgte så ud fra det. Kræver dog lidt arbejde, samt at du kan låne produkterne.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 10:18
Med mindre det er til køkkenet eller børneværelset  så

KØB STORT og PLASMA

Redigeret af nextgeneration - 24-Oktober-2006 kl. 10:19
Til top
SorenGP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 11:53

Hmm, jeg vil pröve at kontakte Tapeconnection. Man maa jo sige at de faar gode referencer herinde.

Til top
KEAN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juni-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 12:17

Har selv en Panasonic 42" PV600 - efter at have afleveret en Philips 9731d, jeg har ikke fortrudt et sekund.

Perfekt billede - det fås efter min mening ikke bedre.

Men vil gerne allerede skifte/bytte til en 50" PV600

Panasonic TH-42PV600E, Panasonic DMR EH65,
Selector Sagem 60
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 13:09

Hej!

Var selv i tvivl m.h.t 42" eller 50"-valgte 50",og har bestemt ikke fortrudt et sekund.

Hos Pioneer er der iøvrigt også den forskel at den store har en tand bedre KONTRAST

Vi sidder 4-5m fra skærmen........KNIVSKARP!!

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
SorenGP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 15:40

Desvärre tror jeg ikke at hverken 42" eller 50" kommer paa tale. Fylder for meget...   

Hvad siger i Plasmafolk til 1080p. Det er vel stadig kun de färreste (og dyreste) plasmaer som kan vise 1080p. Men det er det jo ogsaa med LCD (De kommer dog nu).....?

Er der nogen af jer LCD folk som kan fremhäve de store plusser ved LCD?

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af SorenGP SorenGP skrev:

Desvärre tror jeg ikke at hverken 42" eller 50" kommer paa tale. Fylder for meget...   

Hvad siger i Plasmafolk til 1080p. Det er vel stadig kun de färreste (og dyreste) plasmaer som kan vise 1080p. Men det er det jo ogsaa med LCD (De kommer dog nu).....?

Er der nogen af jer LCD folk som kan fremhäve de store plusser ved LCD?

Du kan få dem billigere, og de er mere robuste. Altså går ikke så nemt i stykker under transport f.eks.
Ved brug af HTPC er der oftest bedre muligheder med 1:1 forbindelse. 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 15:58
JVC LT-37M70 kunne være en overvejelse værd. Det er efterfølgeren til LT-37M60, som er et supergodt LCD fjernsyn (der også er værd at overveje). M70 har bl.a. 2 x HDMI, Clear Motion Drive, DynapixHD og MaxxBass. Jeg tror seriøst at det er et LCD, der helt sikkert er værd at kigge efter, fordi allerede på M60'eren er billedkvaliteten utrolig god.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 17:47

At faa et godt billede (Jeg er ret kritisk) med alm tv signal er svärt med LCD til menneskepenge. Jeg skal godt nok bruge DVB-T men alligevel....

Jeghar egentligt indtil videre väret overbevist om at LCD er vejen frem med, naar vi engang faar HD signaler som standard. Men dett ser jo ud til at kunne vare mindst et par aar og da jeg ikke er alt for imponeret over det billede man faar fra LCD (Ud over Philips9731d), maa jeg nu erkende at plasma kunne väre en mulighed.

Det hjælper ikke at smide en DVB-T boks på et LCD TV, skærmen vil stadigvæk give et uacceptabelt resultat. Det hjælper heller ikke når vi får HD-signaler; det bliver skærmen ikke det mindste bedre af. Plasma TV vil give flottere billede på alle signaltyper.

1) Er der nogen af jer som ved hvor man kan se det (Pana'en)? (Helst i et ordentligt miljö)

2) Hvad er de mere tekniske forklaringer paa at man (Maaske) oplever et bedre billede med Panasonic TH 37 PV 60 E vs. feks. Samsung M71

3) Med DVB-T er det saa virkeligt bedre med plasma? Eller ligger det mere i en graazone?

1) Som du selv senere i tråden er inde på, så er Tape Connection et godt sted at kigge. Der findes også forskellige Radio/TV forhandlere rundt omkring i landet der er 'Panasonic Centre', som man også må forvente at have gode demonstrationer af deres plasma skærmes fortrinligheder.

2) Ikke måske Samsung M71 er på ingen måde bedre end de andre 'gode' LCD TV. Plasma TV har bedre billedbehandling og der skal mindre kvalitetsforringende billedbehandling til før der kan præsenteres et godt billede for dig.

3) DVB-T hjælper, som nævnt, ikke specielt meget på situationen. LCD-teknologiens begrænsninger oplever du ligemeget om du ser TV, DVD eller Blu-Ray.

1080p er fuldstændig irrelevant i de skærmstørrelse du overvejer. Med mindre du skal bruge skærmen som pc-monitor, så vil 720p displays være rigeligt. Og prøv at komme væk fra at fokusere for meget på specifikationerne. De bedste TV på markedet i dag, under 50", har en opløsning på 1024*768. Det er mere end rigeligt i den størrelse, og der er mange andre faktorer end opløsning der er vigtige for at skabe flotte billeder.

Redigeret af Naiera - 24-Oktober-2006 kl. 17:55
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det hjælper ikke at smide en DVB-T boks på et LCD TV, skærmen vil stadigvæk give et uacceptabelt resultat. Det hjælper heller ikke når vi får HD-signaler; det bliver skærmen ikke det mindste bedre af. Plasma TV vil give flottere billede på alle signaltyper.

[3) DVB-T hjælper, som nævnt, ikke specielt meget på situationen. LCD-teknologiens begrænsninger oplever du ligemeget om du ser TV, DVD eller Blu-Ray.

Nå, nå. Helt utroligt, så godt du ved besked med LCD. Definér venligst "uacceptabelt resultat". Men okay, det er vel ikke utænkeligt at du kan have ret i påstanden, hvis vi taler om "klistermærke-produkter" med billige 1. generations LCD-paneler, à la Medion, Denver, Prosonic eller Dantax. Men ellers er det bestemt ikke noget jeg selv kan genkende fra mit eget Philips LCD-TV.

Hvis ellers man sender et signal af ordentlig kvalitet ind i TV'et (forudsat at TV'et naturligvis også er af ordentlig kvalitet), så er det en fornøjelse at se en god DVD-film fra HDMI-udgangen. Og så den dér med, at DVB-T ikke hjælper på kvaliteten med LCD-TV .... gad vide, hvor du i grunden har det fra?

Jeg indrømmer gerne, at lysten til at se fjernsyn på LCD TV-apparatet ikke var særlig overvældende, da jeg i starten måtte nøjes med et analogt signal fra Stofa. Men da jeg så fik tilsluttet en DVB-T boks skal jeg godt nok love for, at der kom helt andre boller (og billedekvalitet) på suppen. Og det fik så yderligere et løft, da der kom DVB-C i huset.

Såøh .... HD-signaler skulle altså heller ikke give specielt gode billeder på LCD? Tsk-tsk-tsk! Hvor må mine gæster (og jeg selv) dog have været til grin, da vi under VM sad og kiggede fodbold i HD-kvalitet hos mig. Med åben mund og polypper over den knivskarpe billedekvalitet og store detaljerigdom. Men jeg er da glad for, at du nu fik rettet den lille misforståelse.

SørenGP: Jeg vil anbefale dig selv at gøre studier "i marken", og drage dine egne konklusioner. For det er trods alt øjnene der ser, som er afgørende for, hvad man selv synes er godt eller dårligt. Subjektive meninger, fordomme og personlige kæpheste er der nemlig masser af, både på både LCD- og plasma-fløjene, og man kan nemt blive forvirret af den megen agiteren/propaganderen frem og tilbage omkring 'plasma versus LCD'. Plasma-teknologien har naturligvis sine fordele, meeen et LCD fjernsyn af god kvalitet er - under de rette forhold - nu heller ikke så ringe, som Naiera her giver udtryk for.

Redigeret af musicus - 25-Oktober-2006 kl. 15:21
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Nå, nå. Helt utroligt, så godt du ved besked med LCD. Definér venligst "uacceptabelt resultat". Men okay, det er vel ikke utænkeligt at du kan have ret i påstanden, hvis vi taler om "klistermærke-produkter" à la Medion, Denver, Prosonic eller Dantax.

Jeg snakker alt fra Mirai over Samsung i flere forskellige størrelser, til alle de dyre skærme de har hængende på væggene i Tape Connection og så godt som alle andre butikker der handler med den slags. Forskellen er blot, at de er indstillet ordentligt i TC, men at de stadigvæk ikke yder noget jeg vil kalde acceptabelt. Jeg har endnu til gode at se et acceptabelt billede på et LCD TV, om det så har været hjemme hos mig, hos kammerater, eller i butikker.

Et 'uacceptabelt resultat' er et billede der er så meget dårligere, end det vi kender fra CRT TV, at jeg ikke forstår hvordan folk, der går det mindste op i billedkvalitet, kan acceptere at have såen en LCD fætter stående derhjemme. Ikke alt er lige dårligt, men jeg har som sagt også kigget på nogle meget dyre TV, som stadig ikke gav noget nær et pænt billede med f.eks. et antennesignal. Det kan man til gengæld sagtens få, på et ordentligt plasma TV. Og vi ved jo, at den slags ikke er specielt dyre.

Redigeret af Naiera - 24-Oktober-2006 kl. 23:24
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu