recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos lang tid om at starte ny sang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos lang tid om at starte ny sang

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos lang tid om at starte ny sang
    Sendt: 25-Juli-2015 kl. 16:58
Hej jeg har i lang tid haft en sonos connect som har virket uden problemer og når man skifter sang direkte i køen eller vælger "næste sang", så starter den med det samme den nye sang. Nu har jeg så fået en sonos:amp på prøve og blev bedt om at opdatere android sonos appen samt selve sonos:amp. Nu er problemet at når man starter musik eller blot skifter sang så går der ca 8 sekunder før der kommer lyd i højtalerne. Jeg har skiftet tilbage til min gamle sonos connect og nu er problemet det samme her. Er det android appen som giver dette problem eller opdatering af sonos enhederne. Det er ekstrem irriterende at det tager så lang tid at starte musik/skifte sang når det nu virkede rigtig godt hidtil. Ofte sidder man jo og zapper mellem sangene for at finde nogle gode man vil høre. Det kan man ikke rigtig mere når man skal vente 8 sek hver gang, hmm.

Den nye sonos:amp var en afprøvning i forhold til en ven jeg har som måske vil købe en ny. Men med dette problem vil jeg ikke anbefale at købe.

Er der andre som har det problem?

App version er 5.4


Redigeret af mainleif - 25-Juli-2015 kl. 17:47
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 17:32
Jeg kan se at sonos egentlig starter sangene med det samme men at de 8 sekunder der går er noget delay - måske fra yousee play som jeg bruger? Det er ikke sådan at der startes 8 sekunder inde i sangene men der er åbenbart 8 sekunder uden lyd og så starter sangen, hmm.

Kan det mon skyldes at den buffer datastrømmen. Men en buffer på 7-8 sekunder vel alt for høj til musik på en almindelige højhastighed dataforbindelse.


Redigeret af mainleif - 25-Juli-2015 kl. 17:54
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 18:34
Jeg har lige testet med mit eget og jeg har ca 4-5 sek forsinkelse på yousee play men ingen på lokalt musik.

Sonos 5.4


Redigeret af fiskerendk - 25-Juli-2015 kl. 18:56
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 18:57
Ikke et problem her. Har sidste opdate. Bruger TDC play Spotify samt Dezzer. Alle virker med hurtigt skift mellem sange og glidende overgange.

Prøv evt at genstarte router og alle dine sonos enheder.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 20:03
Jeg har de sidste par dage oplevet lignende fra Telmore musik som er det samme som TDC og Yousee

På Spotify er der ingen problemer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 21:17
Jeg oplever det også med mine lokale FLAC-filer af og til. Tit hvis serveren har stået tændt meget længe uden genstart.
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 22:03
Kunne det være fordi glidende overgang er sat til?
Har selv problemet.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 10:46
Jeg oplever også det delay på YouMusic. Det er kommet efter den seneste Sonos version. Ingen problemer med lokale Flac filer.

J
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 08:26
Samme problem her på Wimp.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:01
Først var der intet men nu på TDC play. Men fra Dezzer skifter de med det samme
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:48
Jeg har fejlmeldt det hos Sonos. De siger at de har fået flere henvendelser om problemet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:32
Jeg har talt med sonos i dag og de siger at det er et problem med yousee play musik og de er i fuld sving med at løse det. Så vidt jeg kunne forstå hænger det meget godt sammen med at problemet startede efter opdatering af appen. Som andre skriver er problemet sikkert det samme på søstrene til yousee - tdc m.v. Personen hos Sonos fortalte at det kører helt uden delays på feks spotify.


Redigeret af mainleif - 28-Juli-2015 kl. 16:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu