recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Del dit netflix med familie!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Del dit netflix med familie!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Del dit netflix med familie!
    Sendt: 02-September-2015 kl. 13:11
Hej alle sammen, her er en info som jeg ikke var klar over var lovligt. Men som mange sikkert gjorde alligevel.

Som i kan se ud fra denne chat jeg har haft med en Netflix supporter er det okay at man deler Netflix 4K til 110 kr med sin familie selv om man ikke bor sammen.

Jeg har tænkt mig at dele det med mine forældre. så vi hver giver 55 kr OG har adgang til 4K :-)
Og da 4 personer kan se netflix samtidig er det jo intet problem.

Håber andre kan bruge dette fif. :-)

Samme er desuden muligt med Office 365 Home, dem har jeg også chattet med.
Denne chat kan i læse her

Redigeret af kenneth85 - 02-September-2015 kl. 13:15
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 13:46
Er der nogen grund til at tro at det kun gælder det dyre abonnement?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 14:05
er der en grund til overhovedet at spørger dem om du må? til den pris de kræver er det vel en selvfølge at man må dele den til hvem man har lyst til...
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 14:15
Tænk følgende.. Forældre er skilt ...  Børn bor 7/7 hos henholdsvis mor og far.. 

Hvorfor skulle det kræve 2 abonnementer .. vel at mærke samtidig med at mor eller far selv benytter netflix i den børnefri uge :-)
MORE BASS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 15:42
Grunden til at spørge skulle være for at undgå at man f.eks fik den lukket pga. abuse eller hvad har vi. Man kan selvfølgelig ikke bare dele til dem man har lyst til. Det giver sig selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 15:54
tror bestemt også det gælder for de andre abonnementer de har. Så risikere man bare at Netflix er "optaget" når man ønsker at bruge det.

Oprettet denne post for at være venlig så andre evt kunne få en lovlig lavere pris. :-)
Hvis i mener at denne viden er en selvfølge, så er det jo bare dejligt for jer. Personligt tog jeg det som en selvfølge at alle måtte bruge den inde for samme husstand. Men det var nyt for mig at man gerne måtte dele med nogle der ikke bor i husstanden. Dette er fx ikke gældende med licens og andre flow tv tjenester.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 16:01
Jeg tror nok det er muligt at logge på Netflix fra forskellige hustande (netværk) med samme bruger, sålænge man holder sig indenfor "max antal" samtidige "kiggere". 
Er ikke 100% sikker på jeg har forsøgt, men mener bestemt jeg har gjort det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 16:03
Det var nyt for mig så tak for tippet. Kan da være jeg skulle give min bror en chromecast i gave så!
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

tror bestemt også det gælder for de andre abonnementer de har. Så risikere man bare at Netflix er "optaget" når man ønsker at bruge det.

Oprettet denne post for at være venlig så andre evt kunne få en lovlig lavere pris. :-)
Hvis i mener at denne viden er en selvfølge, så er det jo bare dejligt for jer. Personligt tog jeg det som en selvfølge at alle måtte bruge den inde for samme husstand. Men det var nyt for mig at man gerne måtte dele med nogle der ikke bor i husstanden. Dette er fx ikke gældende med licens og andre flow tv tjenester.

Hug 

Sidder og morer mig over svar på tiltale
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 00:59
Det er der da ikke noget nyt eller overraskende i...
Det fremgår da ret tydeligt af "teksten med småt" men det er de fleste jo sørgeligt nok for meget mand til at læse.... og så går man jo glip af den slags ting og sager 😉 Kom nu ind i kampen og læs jeres manualer osv og få fuldt udbytte af jeres grej !
Djaj
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

er der en grund til overhovedet at spørger dem om du må? til den pris de kræver er det vel en selvfølge at man må dele den til hvem man har lyst til...

Så hvis du køber en Bluray film til 200 kr så må du også bare rippe den og dele den med hvem du vil. Det må da være en selvfølge? Wink

Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Tænk følgende.. Forældre er skilt ...  Børn bor 7/7 hos henholdsvis mor og far.. 

Hvorfor skulle det kræve 2 abonnementer .. vel at mærke samtidig med at mor eller far selv benytter netflix i den børnefri uge :-)

Tja nu kræver Licens kontoret jo at man betaler to steder?
Men hvis du tænker at børnene har en tablet med netflix på som de tager med over til deres far/mor (Som ikke har netflix), når de er der ovre så vil jeg give dig ret i at det er logisk.
Men så er der jo netop også tale om en fra din husstand der tager netflix med sig.

Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

Det er der da ikke noget nyt eller overraskende i...
Det fremgår da ret tydeligt af "teksten med småt" men det er de fleste jo sørgeligt nok for meget mand til at læse.... og så går man jo glip af den slags ting og sager 😉 Kom nu ind i kampen og læs jeres manualer osv og få fuldt udbytte af jeres grej !

Gider du ikke lige at linke til det sted i "teksten ed småt" hvor du læser denne tydelige tekst. Fordi alt hvad jeg kan finde er:

4.1 Netflix-tjenesten og indhold, der tilgås gennem tjenesten, er kun til din personlige, ikke-kommercielle brug. Så længe du har et Netflix-medlemskab, tildeler vi dig en begrænset, ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig licens til at tilgå Netflix-tjenesten og se film og tv-serier udelukkende via streaming. Bortset fra den ovennævnte begrænsede licens overdrages du ingen rettigheder, adkomster eller andele. Du accepterer, at du ikke må bruge tjenesten til offentlige fremvisninger.

Og her er en tekst taget fra deres vejledning omkring profiler:

https://help.netflix.com/da/node/10421

Hvordan fungerer profiler på min Netflix-konto?

Profiler gør, at forskellige medlemmer af din husstand kan få deres egen, personlige Netflix-oplevelse, skabt omkring de film og tv-serier, de foretrækker at se. Du kan oprette op til fem individuelle profiler for en enkelt Netflix-konto."

Så om noget så syntes jeg da at alt hvad de skriver ligger op til at man netop IKKE må dele med folk uden or husstanden.

Redigeret af kenneth85 - 03-September-2015 kl. 07:28
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 12:58
Jeg tror ikke supporteren har ret. Hvad skulle så forhindre dig i at dele med din nabo?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu