recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Daxviborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2015
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daxviborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sub?
    Sendt: 05-September-2015 kl. 19:59
Hej.

Jeg står og vil gave ny sub og aner ikke hvad jeg skal købe.
Håber i kan hjælpe!

Har en ide om hvad jeg vil men er ikke sikker.

Overvejer en a disse:

1: SVS SB13       http://www.av-connection.dk/?PGr=5374

2: MINIME-P12   http://hifistore.dk/subwoofere-95/minime-p12-p468

3: Infinity Cascade 15  (lokal forhandler)

For og imod evt andre bud :)

Dax
//Over And Out//
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 20:58
Jeg har selv to infinity Cascade 15.

Jeg mangler bestemt ikke headroom selvom jeg til tider ser film på reference niveau. De går ikke lige så subsonisk dybt som andre subwoofere. Det er ikke noget jeg bemærker. De er med små enheder, men det begrænser dem ikke. Jeg vil nærmere sige det er en af deres fordele, deres evne til lynhurtigt at gengive de dybe toner. De er med andre ord ekstremt hurtige og jeg har ingen problemer med det højpotente LFE lydspor i Interstellar. De benytter Revel enheder og er solidt opbygget. Jeg har haft en Velodyne DD12 og det var noget skrammel i forhold til, den gik i egenresonans i mit tidligere rum. Dette er den bedste af de subwoofere jeg har ejet.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daxviborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:13
.

Redigeret af Daxviborg - 05-September-2015 kl. 21:22
          Dax
//Over And Out//
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daxviborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg har selv to infinity Cascade 15.

Jeg mangler bestemt ikke headroom selvom jeg til tider ser film på reference niveau. De går ikke lige så subsonisk dybt som andre subwoofere. Det er ikke noget jeg bemærker. De er med små enheder, men det begrænser dem ikke. Jeg vil nærmere sige det er en af deres fordele, deres evne til lynhurtigt at gengive de dybe toner. De er med andre ord ekstremt hurtige og jeg har ingen problemer med det højpotente LFE lydspor i Interstellar. De benytter Revel enheder og er solidt opbygget. Jeg har haft en Velodyne DD12 og det var noget skrammel i forhold til, den gik i egenresonans i mit tidligere rum. Dette er den bedste af de subwoofere jeg har ejet.

Tak for svar :)

Min tanke var nemlig om den var dyb nok :)

Hvorfor bruger du Y splitter på sub?
          Dax
//Over And Out//
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:28
Jeg synes ikke jeg mangler noget. Jeg ved ikke om alle vil være enige. Det er nok en smags sag. Jeg har i hvert fald ikke hørt nogen endnu der synes der manglede dynamik i min bio. De fleste synes det er tilpas. Jeg ligger selv vægt på, det ikke kun er bulder og brag, men os der kan høres lidt nuancerer. Jeg synes selv de er rigtig gode til prisen. Det bliver hurtigt dyrt, hvis det skal være en der går subsonisk og stadig er hurtig og nuanceret. De er udstyret med et R.A.B.O.S filter. Der også anvendes i Revel, der er der blot flere. Revel's subwoofere er til en helt anden pris.

Det er at foretrække hvis det er muligt. Det anbefales. Du benytter både L og R på din subwoofer indgang. Dette bevirker dine subwoofere spiller højere blandt andet, da signalet ryger ind i L og R. Den tekniske forklaring vil jeg ikke begive mig ud i andet end det anbefales. Nogle løser det ved at skrue højere op subwooferen. Det er noget med signal håndtering da den får signal på både venstre og højre indgang.

Mit rum er forholdsvis lille, har ikke hørt den i et stort rum.

Redigeret af JackD84 - 05-September-2015 kl. 21:52
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu