|
iMac 27" - købe nu eller vente? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-September-2015 kl. 17:05 |
Jeg har længe gået om den varme grød og tror nu, at jeg må anskaffe min en iMac 27" (ikke 5k). Ikke fordi jeg har brug for den, men fordi den er fed (og jeg gerne vil prøve noget nyt). Har haft iPad og iPhone siden 2010, hvilket jeg er meget tilfreds med.
Mit spørgsmål er nu, om jeg skal købe eller vente med at købe en iMac 27"? Der kommer ny iPhone og iPad hvert år, som jeg typisk venter på, og jeg er også villig til at vente på en ny version af iMac, hvis der er en på 'trapperne'? Hvad mener I? Er en ny iMac 27" (ikke 5k) på vej? Kan jeg med fordel tilvælge noget ekstra (fx mere RAM) for at få en længere levetid? Tak for hjælpe og fortsat god søndag. Redigeret af KeWa - 06-September-2015 kl. 17:08 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
uanset hvad vil der komme en opdateret udgave i år. desktop skylake maskiner er klar til udrulning hos de store producenter inden årets udgang, så den vil blive opdateret inden alt for længe. Spørgsmålet er hvor længe du kan holde til at vente.
|
|
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der kommer en bedre model i år, kan jeg godt vente. Jeg formoder, at prisniveauet forbliver nogenlunde det sammen (som fx iPad).
|
|
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen ved hvornår der kommr nye udgaver men læs fx her: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac
Her er anbefalingen at vente pga de kommende Skylake processorer |
|
.
|
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Lige sådan en oversigt, jeg ønskede. Tak. Kan se, at gennemsnitstiden mellem lanceringerne af nye iMacs er 340 dage og med 110 dage siden sidste lancering, så skal jeg vente til omkring april 2016 med at købe.... Hmmm... Lang tid at vente. Må lige overveje.
|
|
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er der Apple event på onsdag, og det kan jo være at der kommer en melding. Så vent med at trykke 'køb' indtil da :-)
Redigeret af Sylvest - 06-September-2015 kl. 20:24 |
|
.
|
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg venter ;) Troede dog at eventet var 9/9 altså onsdag.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
tvivler rigtigt meget på at der kommer nogen som helst udmelding omkring imacs, notebooks, mini'er etc. De har det sidste lange stykke tid kørt som silent upgrades, altså lige pludselig er de opdateret med nye processorer. Det er ikke produkter der rykker i apple's portefølje, og derfor har de ikke nær så stor fokus. (på nær imac 5K som er lidt skelsættende i forhold til skærmopløsningen, men var nødvendig til 4K videoredigeringsfolket)
Eventet den 9. er primært baseret på mobile enheder, og en klargøring til julehandlen. Hvis der kommer en ipad pro, kunne man godt forledes til at tro det ville kannibalisere så meget af macbook air markedet at en 11" mba ikke længere ville være brugbar i porteføljen selvom den er den primære indgangsvinkel til uddannelsesmarkedet sammen med ipads.
|
|
zemo
Super bruger Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen speciel grund til du ikke vil have 5K'eren?
Jeg har godt nok ikke selv set den, men hvis forskellen er den samme som da jeg gik fra MacBook Air til MacBook Pro med retinadisplay, så er der altså en verden til forskel. Jeg vil aldrig kunne gå tilbage til alm. opløsning. Og når jeg ser iMac'en i 27 tommer, ser den altså lidt grovkornet ud. Hvis det var mig, ville jeg finde de sidste tusindkronesedler, og gå efter en 5K
|
|
/zemo/
|
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil hellere have en iMac med 5k-skærm alt aset lige, men synes at prisen lige ryger et nøk op til, at jeg ikke kan retfærdiggøre købet længere.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Funktioner
Tak(0)
|
På maczonen.dk skriver de at der kommer en ny iMac slut oktober.
|
|
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der skulle komme en 4K iMac med 21,5" skærm. Den ville jeg personligt vælge, hvis valget stod mellem 27" non-retina eller 21,5" retina.
Tænk på det således: Med en invistering i denne størrelsesorden, har man man maskinen i lang tid, og man vil med en vis risiko komme til at ærgre sig over, at man har den lavere opløsning. Et andet spørgsmål er, om Apple gør så meget ved de 27" non-retina iMacs. Det produkt er på vej i glemmebogen. Det er dog bare mit gæt. Hilsen en retina iMac ejer |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |