|
Focal Sib 5.1 system |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2015 kl. 20:09 |
Hej med jer
Jeg har et Focal Sib 5.1 system og overvejer at droppe (og sælge min sub). Men kan man det? Jeg mener vil højttalerne eksempelvis tage skade af, at der ikke er en Sub. Vh Strange |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, der er ikke noget der tager skade - ud over lyden. Hvad vil du have til at spille bas?
Klaus |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Jeg synes bare jeg til tider ikke har haft den tændt og lyden var alligevel god.
Er der noget bas i højttalerne også siden jeg synes det lyder ok? |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Det kan sagtens være, at du finder dig tilfreds med noget andre ikke gør.
Har en kammerat der pt benytter satelitterne fra z906, og er fint tilfreds med lyden uden sub. Hver sin præference. |
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Sikker på anlægget er konfigureret rigtigt? Din subwoofer skal spille under 80hz
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Ja, der er altid bas i højttalerne, men det er lidt begrænset, når -3db er 75hz... Hvis du ikke savner bassen, er jeg ræd for at dit system ikke er konfigureret ordenligt. Klaus |
|
![]() |
|
Sub står til -11 dB kan jeg se. ?
|
|
![]() |
|
Delefrekvens?
Small/large indstilling på resten af højttalerne? Hvilken forstærker har du? Klaus |
|
![]() |
|
Jeg er ikke så meget inde i det. :-) Jeg har en Onkyo 608 receiver.
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Hvis du har en manual. Prøv at læs den, måske der står lidt i den der kan hjælpe.
![]() |
|
![]() |
|
Den har jeg prøvet, men kan ikke se mig ud af det.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du skal indstille sub rigtigt! Sæt vol til kl 10. Crossover til max. Fase til 0.
Du indstiller SR til delefrekvens 100-120, og højttalere til small. Redigeret af Kampus - 17-September-2015 kl. 11:54 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |