|
Hdmi arc |
Besvar |
Forfatter | |
Hugosarang
Bruger Oprettet: 15-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-September-2015 kl. 17:50 |
Jeg har et panasonic tv med hdmi arc og en panasonic soundbar med hdmi arc output. Jeg har sat en splitter på, så min soundbar går i input på splitteren og output til tv'et og det andet til projektor. Problemet er så nu kommer der ikke lyd ud af min soundbar :(, jeg er i tvivl om der skal stå hdmi arc på ens splitter, så det virker.
Se link for splitter -https://m.av-cables.dk/3920-HDMI-splittere/3256-hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2/ Jeg kan ikke finde en løsning om jeg kan sætte min soundbar til tv og projekter samtidig, så jeg kan høre lyden fra tv eller projektor. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken model/typenummer er soundbar?
Splitter er sikkert kun envejs signalretning in>out, dvs. ingen ARC retursignal fra TV. Hvis du flytter splitter til at sidde imellem kilde(DVD/BD) og soundbar+projector, så du ikke skal føre TV ARC signal igennem splitter, hvad sker der så? Mvh. JørgenT
|
|
Hugosarang
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke jeg helt forstår din løsning min soundbar erpanasonic soundbar sc-htb680
|
|
Hugosarang
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan sagtens bruge min splitter og dvd/bd og projekter,mem vil gerne benytte mig af min chromecast, derfor tænkte jeg, at jeg har brug for arc udgangen.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh. JørgenT
|
|
Hugosarang
Funktioner
Tak(0)
|
Ja pt sidder den i mit tv hvor den får lyd fra soundbar via arc hdmi. Men chromecasten skal sidde i min projektor, men så er jeg i tvivl om hvordan jeg får lyden fra projekterer til soundbar
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Så kunne en løsning være med en HDMI switch i stil med denne: sammen med din splitter. Du sætter Chromecast, DVD/BD player med mere i HDMI switch input, switch output sætter du til HDMI splitter input. HDMI splitter output 1 sætter du i soundbar HDMI input, splitter output 2 til projektor input. Soundbar HDMI (med ARC) output til TV HDMI ARC input (altså ingen splitter imellem TV og soundbar). Alternativ til løsning med HDMI switch og splitter kunne være en HDMI matrix switcher 4x2 (4 input, 2 output), men det er en noget mere kostbar løsning. EDIT: Tanketorsk, optisk kabel fra projektor til soundbar er vist ikke nødvendig i denne løsning. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 19-September-2015 kl. 23:12 |
|
Hugosarang
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet, vil da lige forsøge men tænker måske der er for mange forbindelser, da jeg skal trække mit kabel fra hdmi splitter til projektor over 15 m. Men tror du det er muligt at sætte en Bluetooth receiver i projektor output jackstik. Så min soundbar fanger lyden fra projektor via Bluetooth og jeg sætter min chromecast direkte til projektor.
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil bruge Bluetooth skal det ikke være en receiver, men en transmitter koblet til projektor. Receiver sidder i soundbar. Om det vil virke ved jeg ikke, der kan evt. blive problem med audio delay? Jeg ville gå efter et audio kabel, enten analogt eller digitalt. Du skal jo alligevel have HDMI kabel trukket. Mvh. JørgenT |
|
Hugosarang
Funktioner
Tak(0)
|
Ups ja det skal være en transmitter men ja må se om det virker. Ellers har jeg måske tænkt mig at bruge telefonen. Køge chromecast på den og lyd til Bluetooth via soundbar :) tak for hjælpen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |