|
mobil med gæld |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-September-2015 kl. 22:53 |
Hej
hvis man køber en mobil i dba som oprindeligt er købt på kontrakt. og oprindelige køber misligholder betaling af restgælden. Hvordan står man så som ny ejer i forhold til garanti hos den butik hvor mobilen er solgt? Vh jens |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Intet problem, da butikken går efter skyldneren, eftersom de ikke har ejendomsforbehold i mobilen...
M.v.h. |
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for hjælpen
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare sørg for at have dokumentationen i orden. Der foregår desværre en del svindel hvor svindlerne køber telefoner på afbetaling/kontrakt med falsk identitet for så at sælge telefonen videre (med begrundelsen at de ikke har råd). Her er der en anden juridisk situation end den hvor en ulykkelig sjæl ikke kan betale og her kan du godt opleve at telefoner bliver spærret etc.
|
|
.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm. Jeg ville holde mig langt væk fra mobiler med gæld. Glæden over at spare varer ikke så længe som ærgrelsen over at være blevet snydt.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik, er du sikker på det? Jeg kan godt have min tvivl om, hvorvidt de reelt set ikke har mulighed for en kreditor at gå efter produktet. Jeg synes jeg mindes det lidt omkring sag af biler med gæld. Selvfølgelig er det en lidt anden kaliber, og der kan sandsynligvis have været lavet noget "skøde" af en art i selve bilen, ikke mindst pga værdien. Uanset hvad, så ville jeg også afholde mig langt fra at købe en vare med gæld i.
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er jeg sikker på! Skal de have lov til at "gå efter selve mobilen" - lukke den, nægte garanti o.s.v. - skal der være ejendomsforbehold, hvilket koster stempelafgift m.v. Det hænger slet ikke sammen med mobilens lave værdi.
Og hér er netop forskellen til bilen (billånet), som netop tinglyses p.g.a. der tages ejendomsforbehold i bilen. M.v.h. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
De har gjort, men ser ud til at være stoppet efter at forbrugerombudsmanden er gået ind i sagen:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/teleomraadet/IMEIspaerring-af-telefoner |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, var som sagt i tvivl. Måske fordi jeg synes jeg mindes der var noget ballade om det på et tidspunkt.
|
|
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men er der ikke noget med at hvis mobilen er købt med et stjålet kreditkort og falsk navn, så kan butikken kræve mobilen retur ?
Synes jeg har set en del af dem på det seneste.
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det en iPhone så spæres den også ved Apple, så den ikke kan aktiveres eller vil aktivere et simkort mere.
Har oplevet det ved en jeg købte brugt, som var købt med en mobil aftale ved Telenor, den oprindelige køber stoppede betaling, telenor blokerede telefonen. Jeg brokkede mig da jeg ikke mente de havde ejendomsforbehold, men lige lidt hjalp det. Oprindelig køber underskriver at den ikke må videre sælges i perioden. 3 gør det samme |
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
(Det var 2 år siden, så om praksis er anderledes i dag ved jeg ikke)
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |