recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med UHD streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med UHD streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med UHD streaming
    Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 07:53
Hej,

Efter at have kørt med mit Sony UHD nogle måneder nu, har jeg lagt mærke til, at de seneste 1½ - 2 måneder, er det stoppet med at kunne streame UHD. Jeg mistænker, at enten har min ISP (Stofa) lagt en begrænser ind eller også er Netflix/Amazons servere simpelthen for pressede.

Ifht. mit setup så er der intet lavet om siden UHD streamede uden problemer og tv'et er kablet til et 1gb netværk, ligesom speedtest.net får fine resultater (60/20mbit) - så jeg er så godt som sikker på, at problemet ligger udenfor mine 4 vægge.

Jeg har desværre ikke mulighed for, at teste andet materiale hvor jeg kan se bitraten (ser den i Netflix ved at trykke på i+ knappen, men ville høre om andre har haft samme oplevelse?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 09:03
Jeg kan afvise at Stofa har lagt begrænsninger ind.... Jeg har ikke selv Stofa på min adresse, men arbejder i Stofa's overvågningscenter...

Jeg har ind i mellem også problemer med Netflix på mit Panasonic, men det er både UHD og ikke...


Redigeret af zulfo - 23-Oktober-2015 kl. 09:04
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 09:47
Hej.

Jeg ved ikke hvilken router du har. Men på min ASUS kan jeg i selve routeren se kurver over både download og upload hastigheder. Måske kan du det samme?

Hvis du har problemer med Netflix/Amazon ville jeg prøve at streame noget 4K fra YouTube.

Og ellers, hvis du kører trådløst ville jeg prøve med et kabel.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-Oktober-2015 kl. 09:47
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 11:06
Betaler du 89 eller 119 for Netflix? 

Redigeret af Nagash - 23-Oktober-2015 kl. 11:07
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 11:29
@Zulfo;
Måske, måske ikke - det kan også være, at det er den fremskudte terminal der er presset. Faktum er, at det har virket og ikke længere gør.

@csell;
Godt bud at checke routeren, jeg tror dog som sagt ikke, at problemet er lokalt, da alle hastighedstests mv. giver tilpas høje scores.

Det er ikke muligt for mig, at verificere bitraten på youtube mig bekendt? Andet end ved det blotte øje...

Alt er kablet med skærmede CAT6 til en procurve switch, så det er ikke der problemet ligger.

@Nagash
Har premium abb.
Og det er både Netflix og Amazon Prime der kløjs i det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Breakfast Breakfast skrev:

Det er ikke muligt for mig, at verificere bitraten på youtube mig bekendt? Andet end ved det blotte øje... 


Hej.

Men det er måske også nok. Hvis du finder et demoklip i 50 Mbit/sek og måske et andet i 35 Mbit/sek og du kan se dem uden problemer, så vil problemet ligge uden for dine 4 vægge.

Hilsen Carsten. 
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 13:13
At dømme ud fra billedet, så har youtube app'en intet problem med at vise UHD indhold. 

Det bekræfter min mistanke om, at enten har Stofa en begrænser siddende (traffic shaper) eller også er Netflix og Amazons servere overbelastet (især i aftentimerne).

Men er det muligt, at låse opløsningen på Sony app'en? Eller trykke på en knap og se den aktuelle bitrate i andre UHD apps end Netflix'?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 13:35
Hej.

Som jeg opfatter det har NetFlix lokale servere installetet hos mange Internet udbyderne. Og det hat jeg aldrig læst om Amazon.

Men da du kan se Youtube uden problemer ville jeg nok ringe til NetFlix Kundeservice. De taler Dansk på hverdage mellem 11:00 og 19:30

Hilsen Carsten.

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 13:46
kører du noget VPN? Så kunne det være der
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 14:09
@csell; 
Der er nok ikke andet for.

@Sylvest;
Nej, kører normalt med en anden DNS, men problemet eksisterer både med og uden denne aktiveret.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Breakfast Breakfast skrev:

@Zulfo;
Måske, måske ikke - det kan også være, at det er den fremskudte terminal der er presset. Faktum er, at det har virket og ikke længere gør.


Det har vi ikke noget der hedder - det er ikke ADSL.

Enten har du fiber eller også har du coax, men i ingen af tilfældene er der lavet nogen former for begrænsinger...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 23:41
Som Nagash siger - så er der jo forskel på hvad man betaler og får. SuperHD (som de jo kalder det) får man kun hvis man betaler for den "store pakke" - altså 119.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu