|
Rockfon til akustisk behandling |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 16:10 |
|
Et hurtigt spørgsmål. Min plan til mit kælderlokale har hele tiden været selv at lave nogle dæmperammer i træ fyldt med isolering og betrukket med noget stof som mange andre herinde også har gjort. Det er forholdvis billigt og giver et rigtig godt resultat. Men kan få et par Rockfon Color-all S6500 1200x600 plader af en kammerat til en forholdvis billig penge og har jo læst at de også skulle give et rigtig godt resultat. Men hvordan montere jeg dem? De skal vel montere i et skinnesystem eller kan man lime dem direkte på loftet som nævnt her: http://www.danalim.dk/fileadmin/editors/Saadan_Goer_Du/dk/Opsaetning_af_Rockfon_Akustikplader.pdf ?? Og vil det gavne akustikken hvis de bliver limet/skruet/whatever direkte på loft/væg, eller skal der være et luftrum bagved? For hvis der ikke behøver at være loftrum bagved kan jeg jo snildt montere dem med lim eller silikone uden de store problemer.
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det står på www.rockfon.dk, minimum 50mm og normalt 200mm med skinner, afhængig af type og tykkelse.
Redigeret af Steen6400 - 21-Oktober-2015 kl. 17:13 |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jo mere hulrum de får, jo dybere i frekvens hjælper det. Så kan man komme afsted med det, er hulrum godt. Men det hjælper bestemt også selvom man monterer det direkte på loft.
|
||
![]() |
||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
|
Okay tak for info. Så vil jeg kigge på at få lavet noget hulrum, det bliver dog nok minimumssatsen på 50mm, ellers bliver der simpelthen for lavt til loftet
![]() |
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
|
Snakkede selv med Rockfon Danmark på et tidspunkt - fik en rigtig godt og kompetent vejledning ved blot at ringe direkte til firmaet :-)
Har Rockfon Sonar B i køkken & stue idag, og det er helt (!) fantastisk - de er "bare" limet op direkte på listeloft
|
||
![]() |
||
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
|
Har også Rockfon industrial black direkte på et beton loft i kælderen, dog med skinnesystem. Er virkeligt effektivt dæmpning.
|
||
![]() |
||
Mr. Duck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
|
Er Sonar B bedre end Troldtekt? Hvad giver den bedste akustik af de to?
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det må være noget med at ophænge højttalerne i fjedre! En etageadskillelse i træ er den dårligste lyd isolator.
|
||
![]() |
||
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
|
jeg har lige fået min jamo d6 lcr op i loft havde 22 cm til dem og der var ikke meget plads at gøre med.
jeg kunne godt haft brugt stål i stedet for træ så havde jeg nok haft en 2-3 cm mere at gøre med. jeg er lige blivet færdig med at sætte troldtex op det giver en super go akustik synes jeg. |
||
![]() |
||
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
|
og jeg har brugt rockwool terrænbatts til at isoler med(er svære at arbeje med da de ikke kan gi sig)
de skulle lyd isoler bedre da de er tungere. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Lydisolering er en svær øvelse. Der findes ikke noget man lige kan sætte op eller smide under højttaleren, men det kræver ret stor indsats. Læs evt. mere her: http://www.soundproofingcompany.com/soundproofing101/
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |