|
Omformatere HDD fra TV til PC? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
skals ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2015 Sted: Odense Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 17:04 |
|
Hej alle,
Jeg har benyttet en LaCie passport 500GB HDD til at optage på fra vores Panasonic P42G30 fjernsyn, men ønsker at benytte den fremadrettet som almindelig ekstern HDD til vores computer. Nu kan jeg dog ikke få min PC til at "se" drevet når den er tilsluttet computeren via USB, selvom jeg har reformateret HDD i fjernsynet og har valgt at den ikke skal aktiveres til optagelse. Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får disken tilbage til almindeligt brug efter at have været brugt til TV optagelse? På forhånd mange tak for alle inputs! |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Lyder mærkeligt, har også en sådan som har været prøvet på TVet, ingen problemer med at formattere den igen til NFTS på PCen. Flyttede den bare fra TV til PC og formatterede. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er fordi HD'en skal formatteres på PC'en. TV'et laver en ugyldig struktur.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
|
Har du været igennem Kontrolpanel ->Administration -> Computeradministration -> Lager ->Diskhåndtering og set om den er synlig den vej? (mener det må være sti noget i den retning) Her skal du muligvis markere disk og slette/partitionere/formatere den vej for at den bliver synlig i normal Stifinder. Men sørg for at det er den rigtige enhed du formaterer, ellers er du på den. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Du skal også tildele den et drevbogstav i diskhåndtering inden du kan formatere den.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
skals ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2015 Sted: Odense Status: Offline Point: 2 |
|
Succes!
Det virkede - tusind tak for alle jeres inputs, min HDD er nu oppe og køre igen efter en tur forbi kontrolpanelet og tildeling af drevbogstav med efterfølgende formattering. Så kan jeg få backet alle vores familiebilleder (120 GB) ordentligt op... :-) Tak, og hvor er det fantastisk med så hurtig hjælp i et fantastisk forum.
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
|
Jeg har også en, som jeg gerne vil have lavet om, efter at den ikke virker ordentlig på mit tv. Men jeg kan ikke få lov til, at tildele et drevbogstav eller andet. Det eneste jeg umiddelbart kan få lov til, er at slette. Hvad gør jeg?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Har du fulgt Jørgen T's opskrift?
|
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
|
Du sletter den partition der ligger på og laver en ny som Jørgen T skriver længere oppe.
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
|
Det er det med, at åbne sine øjne. Jeg havde ikke set, at der stod slette.
![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Og det virkede bare perfekt. Takker.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |