recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8x DIY 18" subs - Worklog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8x DIY 18" subs - Worklog

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Gargazol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2014
Sted: Fensmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 8x DIY 18" subs - Worklog
    Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 12:20
Hej 

Dette vil være min worklog for mine kommende subs som jeg blev inspireret til at lave selv fra en af mine tidligere tråde her: 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132325&PN=1&ti tle=sub-til-44-m2-stue-mske-svs-sb13-ultra 

Det vil være delt op i 2 dele, da der skal være til både min stue og en dedikeret hjemmebio(mikro(11kvm)) jeg er gået i gang med at lave fra bunden i et af mine værelser. 
De andre 9 DIY højtalere til systemet kommer der en anden tråd for i det nye år når delene kommer hjem. Det bliver et 7.1.2 system i Bio: 

Stuen: 
2x "Mach5 UXL-18" 
1x Behringer Inuke nu6000dsp 
Her skal der gøres en del ud af udsenet, da de skal stå som en del af mit tv bord med receiver/effekt/blu-ray imellem. 

Hjemmebio: 
x2 "Mach5 UXL-18" bag AT lærred. 
x4 "SI HT-18 D4" som skal stå bag hver af de 4 sidepladser for ekstra god følelse af vibrationerne. 
2x Behringer Inuke nu6000dsp 
Her skal der intet gøres ud af udsenet, da ingen af dem vil kunne ses. 

Dette vil være et projekt der kører over måske 1 år, så der kan godt gå langt imellem posts, men så har jeg da fået startet tråden med lidt info. 
De første 6 subs forventer jeg at få hjem i starten af næste måned. Jeg har allerede 1 af effekterne og de 2 sidste kommer også i starten af næste måned. 

Selvom det er en worklog/buildthread, så er alle kommentarer/forslag selvfølgelig velkommen. 

Ps. hvis der er 6 subs, hedder det så stadig 7.1.2, eller ændres det til 7.6.2? receiveren(Denon AVR-X5200W) har 2 sub out, så måske enda 7.2.2, men kan faktisk ikke huske om den kan kalibrere dem individuelt
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 12:43
Spændende, det vil jeg se frem til. Thumbs Up
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 13:16
Det glæder jeg mig da til at følge..! 
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 13:51
Nice!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 11:36
Så er de første 6 enheder ankommet. 

Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 15:33
Lækkert. Hvor mange liter bliver kasserne på til si18? Jeg skal selv igang med at lave 2 på ca 340 liter eksklusiv porte.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Lækkert. Hvor mange liter bliver kasserne på til si18? Jeg skal selv igang med at lave 2 på ca 340 liter eksklusiv porte.

Skal lige have målt hvor store jeg kan lave dem, men håber på mellem 150 og 200 liter som lukkede kabinetter. Burde få mig til xmax ved 900W
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 22:15
Tror du at det er nok ?

:-)
MORE BASS
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Tror du at det er nok ?

:-)

Nok? Det ord kender jeg ikke :)
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:04
Hvad er egentlig grunden til du bruger 2 forskellige enheder Mach5 og SI18?.
Er enhederne købt i USA og så brugt Shop USA til at få dem hjem? :)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Hvad er egentlig grunden til du bruger 2 forskellige enheder Mach5 og SI18?.
Er enhederne købt i USA og så brugt Shop USA til at få dem hjem? :)

Der er 3 grunde.
Jeg overtog en plads i et gruppekøb af UXL-18, hvor bestillingen var på 4 enheder, hvor jeg egentligt kun havde planlagt at skulle bruge 2 af dem i stuen, og der blev derfor 2 tilovers til min BIO.
De står længere væk end HT-18, så derfor skal de spille højere og har brug for højere xmax (ikke at jeg nogensinde forventer at bruge al den power i det lille rum :) )
UXL-18 er en meget dyr sub enhed, 400$ mod 169$ for HT-18, og har har ikke råd, eller brug for, sådan 4 når de skal stå og skyde lige ind i rykken af mine side pladser.

HT-18 enhederne er købt i USA og UXL-18 er købt i Canada og sendt til USA, hvor ShopUSA så har sendt det hele hjem til mig.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:56
Okay det giver fin mening! :D
HT-18 enhederne er desværre udgået, så det er kun dem der er på lager der er tilbage(desværre), og dem der er tilbage er 2-ohm til 159$ :)
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu