recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omformatere HDD fra TV til PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omformatere HDD fra TV til PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skals Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Omformatere HDD fra TV til PC?
    Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 17:04
Hej alle,

Jeg har benyttet en LaCie passport 500GB HDD til at optage på fra vores Panasonic P42G30 fjernsyn, men ønsker at benytte den fremadrettet som almindelig ekstern HDD til vores computer.

Nu kan jeg dog ikke få min PC til at "se" drevet når den er tilsluttet computeren via USB, selvom jeg har reformateret HDD i fjernsynet og har valgt at den ikke skal aktiveres til optagelse.

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får disken tilbage til almindeligt brug efter at have været brugt til TV optagelse?

På forhånd mange tak for alle inputs!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 17:47

Lyder mærkeligt, har også en sådan som har været prøvet på TVet, ingen problemer med at formattere den igen til NFTS på PCen. Flyttede den bare fra TV til PC og formatterede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 18:18
Det er fordi HD'en skal formatteres på PC'en. TV'et laver en ugyldig struktur.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af skals skals skrev:

Jeg har benyttet en LaCie passport 500GB HDD til at optage på fra vores Panasonic P42G30 fjernsyn, men ønsker at benytte den fremadrettet som almindelig ekstern HDD til vores computer.

Nu kan jeg dog ikke få min PC til at "se" drevet når den er tilsluttet computeren via USB, selvom jeg har reformateret HDD i fjernsynet og har valgt at den ikke skal aktiveres til optagelse.
Den er formatteret i et "ikke Windows" filformat.
Har du været igennem Kontrolpanel ->Administration -> Computeradministration -> Lager ->Diskhåndtering og set om den er synlig den vej? (mener det må være sti noget i den retning)  
Her skal du muligvis markere disk og slette/partitionere/formatere den vej for at den bliver synlig i normal Stifinder.
Men sørg for at det er den rigtige enhed du formaterer, ellers er du på den. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 21:22
Du skal også tildele den et drevbogstav i diskhåndtering inden du kan formatere den.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
skals Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2015
Sted: Odense
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 08:24
Succes!

Det virkede - tusind tak for alle jeres inputs, min HDD er nu oppe og køre igen efter en tur forbi kontrolpanelet og tildeling af drevbogstav med efterfølgende formattering.

Så kan jeg få backet alle vores familiebilleder (120 GB) ordentligt op... :-)

Tak, og hvor er det fantastisk med så hurtig hjælp i et fantastisk forum.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:14
Jeg har også en, som jeg gerne vil have lavet om, efter at den ikke virker ordentlig på mit tv. Men jeg kan ikke få lov til, at tildele et drevbogstav eller andet. Det eneste jeg umiddelbart kan få lov til, er at slette. Hvad gør jeg?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:20
Har du fulgt Jørgen T's opskrift?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:22
Du sletter den partition der ligger på og laver en ny som Jørgen T skriver længere oppe.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du fulgt Jørgen T's opskrift?

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Du sletter den partition der ligger på og laver en ny som Jørgen T skriver længere oppe.
Det er det med, at åbne sine øjne. Jeg havde ikke set, at der stod slette.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:39
Og det virkede bare perfekt. Takker.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu