|
ATV 4 & plex |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
knowlton
Bruger Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-November-2015 kl. 21:41 |
Hej allesammen
Jeg har erhvervet mig et ATV 4.gen. som jeg havde glædet mig meget til at få fingrende i. Jeg er skiftet fra et ATV 2. gen., da det kunne jailbreakes og jeg kunne streame film fra lokalt netværk via min NAS. Da Plex så kom til ATV 4 forleden, så blev den straks installeret med høje forhåbninger. MEN.... jeg kan ikke afspille noget af højere kvalitet. Jeg går ud fra, at der ikke er nok "juice" i min NAS til at den kan kører filmene. Så spørgsmålet lyder som følgende: Er der noget alternativ eller en løsning? Har også kigget lidt på NAStify, men er bestemt ikke hooked. Kan heller ikke få det til at køre andet end stereo. Har brugt firecore på mit ATV 2 uden problemer i mange år og det æder alle filer. Håber at I kan hjælpe. Vil helst ikke sætte mit gamle ATV til igen som substitut. Redigeret af knowlton - 08-November-2015 kl. 21:42 |
|
Knowlton
|
|
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lidt samme problem. Når jeg prøver at starte en film, går der et øjeblik med sort skærm og så er den tilbage på selve filmen. Hvilket NAS har du ? Min er en 110j, så der er ikke så meget power i den
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
I skal have en NAS med Intel CPU. Den med ARM CPU er for svage til det.
ATV er bare ikke den rigtige medieboks, hvis man ønsker at afspille sine BD-rips. |
|
knowlton
Funktioner
Tak(0)
|
Min er en qnap 419p+ med ARM cpu. Det er vist der fejlen ligger....
|
|
Knowlton
|
|
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har apple tv 4 og en Synology DS213+
Mit virker FANTASTISK. er vildt imponeret. har aldrig brugt Plex før (havde ATV2 med Firecore før) mit kører meget bedre end det nogen sinde har gjort på apple tv 2 . |
|
knowlton
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver dyrt at skifte ud til intel cpu:)
|
|
Knowlton
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, de er desværre ikke helt billige.
Jeg tog også selv en anden vej og byggede min server på en Intel Core i3. Altså som i en rigtig PC med et bundkort med 10 SATA-porte. Det blev betydelig billigere. |
|
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det fungerer genialt hjemme hos mig.
Jeg har hele filmsamlingen liggende på en Synology DS412+ og ATV'en streamer via WIFI. Ingen hakkeri og masser af HD. Personligt har jeg ventet længe på det her |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
Giffel
Guld medlem Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket format og opløsning streamer du fra din DS412+? Har selv problemer med at få den til at afspille mkv højere end 720P. |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
DS412+ har jo netop også Intel CPU, som jeg nævnte tidligere. Så selvfølgelig virker den perfekt til opgaven :)
|
|
Giffel
Guld medlem Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt perfekt er den nu ikke, den kan ikke klare store mkv filer i 1080p. Og hvis man googler det er der mange der siger det samme.] |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder sgu uoverskueligt med de NAS. Jeg valgte vist rigtigt, da jeg byggede min egen server.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |