|
Forslag = ny menu til ’Bedømmelser’ |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
janelne
Super bruger Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Emne: Forslag = ny menu til ’Bedømmelser’ Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 11:21 |
|
Jeg vil foreslå, at der bliver oprettet en side/menu på recordere.dk til brugernes 'bedømmelser' af HDD-maskiner (inddelt i producent/mærke og model). Altså en pendent til edbpriser's 'bedømmelser'. Her kan man tildele den enkelte model en karakter, fra 1 til 6 stjerner, samt skrive en vurdering af produktet. Se eksempel HER eller HER (scroll ned, til bedømmelser) En bedømmelse må ikke forveksles med en decideret (længere, professionel) anmeldelse. Jeg vil foreslå at 'bedømmelser' sidestilles med de nuværende fire knapper på forsiden >>> Nyheder/Anmeldelser/Artikler/Fælleskøb. Håber I vil bakke mit forslag op! mvh Jan Redigeret af janelne - 28-Oktober-2006 kl. 13:38 |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 15:08 | |
Lyder egentlig som en udmærket idé - så kn fok bedømme de maskiner de har haft i hænderne inkl. dem, de har været knap så tilfredse med og måske returneret - samt selvfølgelig de maskiner folk er tilfredse med. Ideen lyder god! |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
janelne
Super bruger Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 09:28 | |
Tak Thorvald! Cnet reviews.com har en noget mere avanceret bruger-bedømmelses-del. Følgende kan f.eks. nævnes:
Se eksempel HER Men ... en funktionalitet ala edbpriser's vil jeg bestemt synes er anvendelig!
|
||
janelne
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 11:57 | |
Opbakning og kommentarer ønskes, please ... Hvad sir du Lars/admin. til det? |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:23 | |
Umiddelbart skulle man mene det er en god ide. Men når man ser på eksemplet, så spænder resultaterne jo milevidt. (fra 3 - 9, mener jeg det var). Og hvad kan man så bruge det til? Men brugernes egne anmeldelser er altid en rigtig god ide. |
||
janelne
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:35 | |
Jeg synes godt man kan bruge det til noget, men karakteren skal selvfølgelig ses i sammenhæng med brugerens kommentar og skriftlige bedømmelse.
Bemærk, at jeg kalder det 'bedømmelser' og ikke 'anmeldelser'. En bedømmelse er (i min verden) en anelse mere uformel, positivt ment, og brugeren kan skrive mere "frit fra leveren". Det er ofte her man får de rigtige guldkorn om produktet. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:42 | |
Hej Jeg er enig med Kim, at den type bedømmelser måske ikke er så brugbare. Årsagen er at brugerne sjældent er objektive - de vil næsten altid være overdrevent positive overfor den nye investering. Eller omvendt være negative fordi de slet ikke kan lide den. De steder hvor jeg møder brugeranmeldelser (eller bedømmelser - navnet betyder mindre) er brugerne rundhåndet med top-karakterene. Men derfor kan det være nyttig information aligevel, hvis man nøjes med at læse beskrivelsen /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
janelne
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:03 | |
Lars, jeg er med på din pointe om at folk enten er meget positive eller meget negative. Det har jeg også set før, på edb-priser (synes dog ikke det er et stort problem). Den "hage" synes jeg dog slet ikke modsvarer de mange guldkorn og vigtige information man kan få ved at læse en bruger-bedømmelse. Hvis man kigger forum-tråde igennem, så er der reelt mange bedømmelser imellem, men som det er nu ligger de jo hulter-til-bulter. Det er derfor jeg opfordrer til at 'bedømmelser' bliver lavet som et selvstændigt punkt på recordere.dk. Jeg vil anbefale at karakteren er fra 1 til 6 stjerner (og ikke fra 1 til 10 point). Karakteren er dog sekundær. En brugers udtalelse om produktet siger meget mere. |
||
Kandersen
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:11 | |
Hmm er det ikke bare forskellige ord for samme betydning.. Hvad hvis vi kaster ordet, ´vurdering´ ind Ej spøg til side, forstår godt hvad du mener. En anmeldelse er ofte mere dybdegående og specifik, mens en bedømmelse har det med at være overfladisk.
|
||
janelne
Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:58 | |
Jeg vil nu holde fast i ordet 'bedømmelse'
Nemlig, det er også derfor jeg ønsker vi får et sted at indrapportere/skrive disse bedømmelser. Istedet for at folk skriver hist&her i nogle tråde. Her er et link til bedømmelser af et Canon-digital-kamera (ca. 20 stk bedømmelser) >>> klik HER (scroll ned i billedet). Det er godt nok en ordenlig smøre at læse igennem, men jeg synes det giver utrolig meget at læse sådan nogle brugerbedømmelser igennem. Man får indblik i produktets funktioner, faldgruber, plusser (ofte mange nævnt ...) - og ikke mindst produktets minusser. Og det er jo dem man gerne vil høre om på forhånd, inden man køber produktet. Redigeret af janelne - 30-Oktober-2006 kl. 14:00 |
||
janelne
Sendt: 03-November-2006 kl. 11:21 | |
Her er et fremragende eksempel på en (godt beskrevet) bedømmelse af Philips 3460 >>> klik HER. En bedømmelse som med fordel kunne være placeret i en bedømmelses-sektion her på recordere.dk. Istedet for, at den ligger "tilfældigt" (forstå mig ret) i en tråd i forum'et.
|
||
Kandersen
Sendt: 03-November-2006 kl. 12:54 | |
Hmm, mja.. Mange af punkterne har jo uddybende tekst. Og når der er nok af det, så lægger det op til debat. Og så høre det pludselig til i forumet istedet
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |