|
Mobil eller gps |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-November-2015 kl. 14:23 |
Hej.
Hvad bruger i til GPS . Bruger i mobilen og hvis ja hvilken kort bruger i. Eller er der bedst at bruge en " rigtig" GPS. Mvh. |
|
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger "here" på mobilen. Det er gratis og man kan downloade maps hjemmefra når man er på ferie så det også virker uden dyr udlandsdata.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft topmodeller fra både Garmin og Tomtom.
Jeg vil klart anbefale en Tomtom 5100 eller 6100 som begge er ens, hvis man ser bort fra skærmstørrelsen. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Navigon på iPad.
Det er fedt...... Klaus |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg skulle ha en GPS til bilen, tænkte jeg at de 1000-1500kr var bedre at smide i en smartphone, og så samle alle funktionerne i den. Det har vist sig at være en god beslutning for 4 år siden.
På den anden side er GPS'er blevet så billige og med lifetime opdatering, så ville nok vælge anderledes i dag. |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du "kun" kører i DK kan mobil gå. Hvis du skal ud i Europa er GPS klart at foretrække. Køb en TT 5100 eller 6100 med lifetime kort og trafikdata via mobilnettet. Det virker :-)
Mvh BS |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har indbygget navigation i min nye VW Up! (Garmin/Navigon) men har tidligere haft to TomToms.
Der findes forskellige gratis navigationsapps til (Android) smartphones, men ingen af dem er ligeså gode som TomTom GO appen, der koster et rimeligt beløb for ubegrænsede kilometer per måned; man kan bruge appen gratis op til 75km per måned med det eller de kort man vælger, så det er nok til at få erfaring med om det er noget man vil betale for. Det koster Kr 159 for ét år eller Kr 349 for tre år. Jeg købte selv et tre års abonnement og brugte appen, da jeg skule køre i udlandet i en anden bil uden indbygget navigation. Redigeret af DrageMester - 29-November-2015 kl. 18:50 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej allesammen.
Mange tak for jeres svar,der jo mange muligheder. Det er ikke noget jeg bruger så tit,så jeg tror jeg vil prøve en mobil løsning.. Mvh. Ps.Kunne godt tænke mig en indbygget navigation,men har ikke muligheden i den bil jeg har pt. |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har navigation i bilen, men jeg bruger faktisk hellere navigationen i Google Maps på min mobil...
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er lidt for og imod på det hele.
Jeg havde en dedikeret gps på et tidspunkt, finfin garmin dims, men da den ikke havde fast opkobling kunne den ikke tage højde for trafiksituationen og den slags. Jeg har brugt google maps på android i lang tid, fungerer rigtigt godt men kræver en dataforbindelse. Man KAN godt downloade kortstumper offline, men det er bøvlet og du kan ikke bare hente hele Danmark som kort. Til gengæld er den god til at holde øje med den nuværende trafiksituation og kan guide dig udenom de værste trafikpropper. På en tur fra Roskilde til Sønderborg brugte jeg ca. 20 mb data, så selv om den kræver dataopkobling er det meget begrænset hvor meget der downloades. Nu har jeg så en windows phone med Here som navigation. Det eneste positive jeg kan sige om Here er at man kan hente et komplet Danmarkskort ned og undvære at bruge data under kørslen, hold fast hvor er resten bare crap. Du får fx. ikke lov at vælge alternative ruter og de ruter den vælger er temmeligt håbløse. Personligt foretrækker jeg android og google maps.
|
|
nesager
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Tror jeg vil prøve google maps,jeg har en Samsung S 4 Mini vil den kunne klare opgaven ? Mvh. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Garmin, som jeg købte i Elgiganten, d Power åbnede til ca. 500 kr inkl. livstids kort opdatering.
Dertil har jeg så købt en App på mobilen, så jeg modtager trafik oplysninger, samt hastigheder fra andre billigster med Garmin via Appen på Garminen. Dette virker rigtig godt sammen. Eneste ulempe, er at man har behov for data og dermed roaming, hvis man vil bruge det i udlandet. |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |