|
Apple TV 4 dolby digital lyd :-( |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
nielshunniche ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2015 kl. 14:38 |
||
Hej Alle :-)
Jeg har købt Apple TV 4 jeg har en gammel Onkyo TX DS 787 og et Sharp TV LC-52LE831S Jeg har sat HDMI til TV og optisk lyd fra TV til receiver. Jeg kan få dolby surround lyd, men ikke dolby digital :-( Kan jeg gøre noget her, eller må jeg gå den slagende gang og købe en ny receiver. Hvis så hvad er så det bedste til max. 5 tusse Tusind tak Niels P.s. med det gamle apple tv 3 virkede det fint, men den havde jo også optisk ud
Redigeret af nielshunniche - 07-December-2015 kl. 14:40 |
|||
Venligst
Niels |
|||
![]() |
|||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så vidt jeg har forstået kan ikke alle TV håndtere DD via TV'ets optiske udgang. Så du må til at opgradere eller så kan det evt. lade sig gøre med sådan en: http://www.monoprice.com/product?p_id=5557 |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Som Skalle siger, så decoder de fleste TV lyden den får ind, og sender den kun videre som stereo i udgangen. Eneste undtagelse er de indbyggede apps i TV'et. De kan som regel godt sendes videre i 5.1.
Du skal ud og have fat i en HDMI audio extractor, som tager et HDMI ind, og har så en HDMI samt en optisk udgang. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
||
HDMI Audio Extractor eksempler:
Billigere fra Kina, men med risiko for PostDK moms opkrævningsgebyr på 160,- ![]() Pas på, det er ikke alle der har SPDIF output ![]() EDIT: Fra DK Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 07-December-2015 kl. 16:23 |
|||
![]() |
|||
nielshunniche ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
||
Tusind tak gutter :-)
Så er den bestilt KH
|
|||
Venligst
Niels |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Du må meget gerne vende tilbage og skrive lidt om hvad du har købt og om det virker ordentligt. Du er helt sikkert ikke den sidste de får det problem.
![]() |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
||
Post gerne resultat her, når du får den. ![]() Edit: Var nok ikke den eneste der var nysgerrig.
![]() Redigeret af JørgenT - 07-December-2015 kl. 17:15 |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Kan ATV 4 låses til DD, så den altså ikke sender DD+ ud? For synes alle de HDMI Audio Extractors der linkes til, skriver at de ikke kan klare DD+...
|
|||
![]() |
|||
||
Det skal jeg nok gøre :-)
https://www.av-cables.dk/optisk-converter/hdmi-lyd-extractor-9971.html Den understøtter 7,1 men det gør netflix og de andre ikke
|
|||
Venligst
Niels |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Toslink kan ikke føre DD+, så hvis ikke ATV4 kan tvinges til DD så skal boksen selv konvertere. Det er lige præcis pga. den slags aber dabei jeg spørger til det.
|
|||
![]() |
|||
||
Jo, den kan da så. Du tænker vist på Dolby True HD :) Toslink kan klare DD+ op til 3Mbit: https://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Digital_Plus Står under punktet "Physical transport for consumer devices" |
|||
![]() |
|||
||
Nej det var DD+ jeg tænkte på, men du har ret i at det i flg wikipedia åbenbart ikke er umuligt. Det påpeges dog at en hel del consumer udstyr ikke genkender formatet korrekt og derfor ikke kan transmitterer DD+ over spdif uden at korrumpere det. Det er sikkert deraf misforståelsen er opstået. Jeg er i hvert fald sikker på at jeg har læst det flere gange før. Fra teksten du linkede til: "Much consumer gear, and even some professional gear, does not recognize Dolby Digital Plus as an encoded format, and will treat DD+ signals over a S/PDIF or similar interface, or stored in a .WAV file or similar container format, as though they were linear PCM data. This is not problematic if the data is passed unchanged, but any gain scaling or sample rate conversion, operations which are aurally harmless to PCM data, will corrupt and destroy a Dolby Digital Plus stream. (Older codecs such as DTS or AC-3 are more likely to be recognized as compressed formats and protected from such processing)."
Redigeret af Trumle - 07-December-2015 kl. 20:53 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |