recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højttaler kan min receiver klare
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke højttaler kan min receiver klare

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke højttaler kan min receiver klare
    Sendt: 22-December-2015 kl. 22:28
Hej Allesammen.

Jeg har en Pioneer VSX LX50 receiver.

Mit spørgsmål er om hvilke begrænsninger min receiver har i forhold til højttaler valg til et surround setup. Er der nogle jeg skal undgå da receiveren simpelthen ikke har kraft og saft nok til at de ikke spiller godt.

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:31
Gå udenom B&W

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:32
okay dem alle og kan den heller ikke klare den mindre serie fra dem ?
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:35
Du vil sagtens kunne bruge B&W, men ikke få det optimale ud af B&W. Du vol få mere ud af at købe højttalere der ikke er så drilske at drive og som du så kan udnytte helt.

Klaus
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gå udenom B&W

Klaus

Det var dog en farvet kommentar ;-) Der er jo faktisk folk der synes at B&W lyder godt.

Til op >>> Vælg 8 ohms højtalere, og hvis du gerne vil ha' et kraftigt output, bør du købe en god aktiv sub, og dele alle dine højtalere ved 80hz, så kan du sagtens få smæk ud af den reciever.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:40
okay mere fordi de der mk m serien setup jeg havde set på stod de krævede rigtig meget så deraf min tvivl kom. så den kan sagtens klare dem, eller er der bedre alternativer end det?
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 22:47
Alle højtalere spiller bedst, hvis ens forstærker har et stort kraftoverskud, derfor anbefales der altid en voldsom masse watts. Det betyder dog ikke at de ikke kan spille fint med færre watt. Nu er jeg ikke helt med på hvilke MK-højtaler det er du kigger på, men du bør nok overveje, om højtaleren og recieveren er i samme kvalitetsklasse, eller om det er overkill at sætte en meget dyr højtaler til, som din reciever slet ikke kan matche i kvalitet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Gå udenom B&W

Klaus

Det var dog en farvet kommentar ;-) Der er jo faktisk folk der synes at B&W lyder godt.

Til op >>> Vælg 8 ohms højtalere, og hvis du gerne vil ha' et kraftigt output, bør du købe en god aktiv sub, og dele alle dine højtalere ved 80hz, så kan du sagtens få smæk ud af den reciever.

Kommentaren handler ikke om at lyde godt! Enhver med kendskab til B&W ved, at de er notorisk "tungtdrevne". Der findes mere effektive højttalere, men frem for alt så er de svære at drive, p.g.a. impedansdyk og fasevinkler...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 06:14

Jeps, det er der og det gør de også, nogle af dem endda rigtigt godt.
Men, for at få den fulde ydelse ud af en B&W højttaler, kræver det en strømstærk forstærker, som virkeligt kan styre dem. Har man ikke det, vil man få mere ud af at købe højttalere der er lettere at drive (ikke nødvendigvis med højere følsomhed, men uden de grimme dyk i impedanskurven og med grimme fasedrej).

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 11:25
KlausDM og Henrik B. >>> Ok, det er ny viden for mig, at B&W skulle være så slemme i forhold til andre. Men hvis de skal bruges i et Surround setup med en subwoofer, og man deler ved 80hz, tager det vel stadig en stor del af belastningen.

Jeg har selv, for en del år siden haft en Pioneer reciever på 5x100 watt som trak et fuldt B&W setup, med 804 som fronter, og jeg oplevede ikke nogle problemer med lyden, men jeg kørte også kun full range på fronterne når jeg hørte musik, og de andre højtalere var inaktive.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 11:47
Vi hører det om mange producenter, hold dig fra disse mærker, fordi de en gang havde et "problem". Jeg medgiver, at de gamle matrix serier, havde selv en 802 s3, skulle holdes i en meget kort snor. De kunne, stort set, få de fleste forstærkere i knæ. Her drejede det sig om impedansdrop og store fasevinkler, som krævede sit af forstærkerens strømreserver. Men det er 20 år siden, at denne højttaler lagde grunden til det vi hører i dag. Er der overhovedet belæg for, at vi med de mange år siden sidst, kan smide det prædikat på B&W. Jeg har endnu et review til gode, der underbygger det.
Med Dynaudio hører man jo lidt det samme, ringe følsomhed, kræver sin forstærker før de åbner op med deres potentiale.
Nad, Onkyo og sikkert flere endnu, selv med helt nye serier, får stadigvæk tommelfingeren ned. For der var serier med dårlige mainboards eller layout, der forårsagede svigt af hdmi stik.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Gå udenom B&W

Klaus

Kommentaren handler ikke om at lyde godt! Enhver med kendskab til B&W ved, at de er notorisk "tungtdrevne". Der findes mere effektive højttalere, men frem for alt så er de svære at drive, p.g.a. impedansdyk og fasevinkler...

M.v.h.

Den notorisk svære belastning for en forstærker, var de gamle matrixserier, for omkring 20 år siden, men med ganske fin effektivitet på 90 db ved en watt. Hvis vi snakker ringe effektivitet, må prisen gå til Dynaudio, de ligger typisk på 86-88 db.

Redigeret af JeTex - 23-December-2015 kl. 11:52
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu