|
Hjælp til opsætning |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2015 kl. 20:33 |
||
Nu har jeg efterhånden samlet et komplet sorround anlæg, og har ifb med min flytning fået sat det op. Jeg er meget ny med det og har derfor en del nybegynderspørgsmål. Mit udstyr er
Pioneer vsx-528 B&w DM685 Minipods Velodyne microvee Hvilket format skal jeg indstille receiveren til ? Den står til pro logic ll. Slår den selv over i bedre format hvis den modtager et, og er det der den skal stå til alm tv kiggeri? Jeg har læst lidt om crossover. Jeg kan både indstille det på receiver og sub, ligesom jeg har muligheden for at slå det fra på sub. Hvordan indstilles det bedst ? Jeg kan i receiverens menu stille højtalerene til small og large. Hvis de står til small, spiller sub ikke i stereo, men hvis de står til large kan jeg stille sub til PLUS og så er der også lyd fra den i stereo. Hvad er optimalt? Øvrige tips og tricks er meget velkomne |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Auto!
Rimeligt højt i forstærker og ingen crossover i sub
Small, dine - ja undskyld mig - ret små højttalere har svært nok ved at spille bas, så der er ingen grund til at lade forstærkeren "svede tran" i forsøg på at få dine højttalere til at spille bas. Klaus Redigeret af KlausDM - 30-December-2015 kl. 21:02 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
Dine højttalere skal sættes til small hele vejen rundt.
At subwooferen ikke spiller i stereo er et indstillings spørgsmål. Nu når du er helt blank på området vil jeg råde dig til at køre en autokalibrering med den medfølgende mikrofon, og lade receiveren tage de svære beslutninger. |
|||
![]() |
|||
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
||
Tak for dine input Klaus.
Hvad er "rimlig højt" i mit tilfælde ? Når jeg har kørt opsætningen med mic siger den 80. Jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan sætte format til auto....måske er det der den står allerede ;) |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
100-120
Det kan nemt være. Hvis du har to phonokabler fra tv til forstærker, så får du ikke noget "bedre" end pro-logic. Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Når højttalere er sat til small, spiller sub med i stereo, pånær i "Pure Direct"
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Du kan sætte den til surround eller PL2 eller whatever. Når den modtager et 5.1 diskrete signal, skifter den selv over i DD, DTS, TrueHD, DTS HD MA, osv |
|||
![]() |
|||
||
Takker for de gode input, det ser ud som om det hjælper ;)
Jeg har et optisk kabel mellem receiver og tv. Når jeg skal vælge output på mit samsung tv kan jeg kun vælge pcm og ikke Dolby. Er der noget jeg skal ændre eller mangler muligheden blot fordi jeg må nøjes med TDCTV der ikke sender spdan et signal ? |
|||
![]() |
|||
||
Lyder mærkeligt hvis ikke multikanal er en mulighed. TV2 og flere udenlandske stationer sender i 5.1 format. DR gør ikke i øjeblikket.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
TV2 er så desværre et dårligt eksempel, da de udsender et forkert 5.1 format og man bliver nødt til at benytte ProLogic for at få korrekt surround.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Der er en del kanaler der kun sender i Stereo MPEG, og andre med DD2.0, ikke mange med DD5.1, så det er spild at bruge SR til TV lyd, dertil er en Soundbar fin. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
De fleste som ikke i forvejen har Dolby Digital 5.1, sender med Dolby ProLogic II kodning i stereosignalet og derfor får man 4 kanalers surround ud. Så jeg mener at alle kan drage fordel af at se tv med et surround anlæg.
![]() |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |