|
Spørgsmål om Philips Hue |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-August-2015 kl. 17:19 |
Inden jeg hopper på Hue´systemmet har jeg lige et par spørgsmål jeg håber nogen kan svare på.
Jeg kan se at man kan få ambilight på sit tv ved hjælp af Hue og ovenikøbet integrere det i XBMC. Mit spørgsmål er hvordan det rent faktisk gøres? - hvad jeg kan se vælger man selv hvor på billedet at hue skal skyde sine farver fra, men hvordan fungere det i praksis? Skal man have en ipad/iphone kørende hele tiden? Eller huske hue de punkter, så man kun skal vælge de 4 punkter ved installeringen? Kan den integreres med Harmony smart remoten og ikke ultimate? Ellers kunne det være interessant at høre hvordan i andre bruge hue:)
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke prøvet den funktion du omtaler.
Jeg benytter primært logitech ultimate til at styre hue ved tv brug. Det virker meget stabilt, ser dog frem til den kommende homekit understøttelse. |
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Korrekt at du kan få ambilight med Hue så længe du har et Philips TV med den funktion og smartapp.
Du kan også bruge XBMC til din hue og derved bruge ambilight funktionen det er dog noget rod, da den ikke ved hvor dine pærer er og det er alt for langsomt. Du kan tilslutte din hue bridge til xbmc med et script søg på xbmc.philipshue.script (noget i den duer) Jeg har Philips Hue i hele hytten små 30 stk blandet med gu10, e27, strips og bloom og jeg er glad for det, specielt fordi der kommer nye features til det hele tiden, f.eks kan du nu med Hue Tap dæmpe lysstyrken på din gruppe hvilket er super fedt. Hvis du vil se det i aktion skal du være velkommen jeg kan også aktivere ambilight uden philips tv så kan du se hvor dårligt det kører ;-)
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Jeg er i tvivl om dit spørgsmål angående Harmony, da jeg selv har en Ultimate og den del virker i hvert fald der. Jeg synes dog ikke det funktionelt fungerer ret godt. Touch displayet fungerer ikke ret godt til at styre flere enheder/zoner ad gangen. Derudover er skærm og touch ikke i voldsomt høj kvalitet, så får det ikke brugt i det daglige. Fungerer dog OK til at skifte aktivitet, men kunne faktisk godt være det foruden. Ellers er Harmony et super produkt.
Vi bruger en kombination af Hue Pro app'en på Android og Hue Tap til at styre farvebalance og dæmpning - det fungerer 100%. Ambilight i den form, kunne jeg aldrig finde på at bruge hverken skærm eller pærer til, så det kan andre nok svare bedre på. Efter min mening bør filmproducenten styre den lyssætning der er relevant for produktionen - der skal ikke tilsættes ekstra i form af farver hverken bag skærmen, eller andre steder i lokalet. Jeg har dog sat Hue Strips op bag min computermonitor, som giver lidt neutralt hvidt lys når der er mørkt i rummet. Det fungerer ret godt. Ellers har vi ca. 10 hue pærer fordelt i 3 lokaler. Med app og Hue Tap fungerer det rigtig godt i det daglige. Vi bruger ikke farverne ret meget, men er glade for at kunne ændre den hvide farve samt dæmpning.
Redigeret af tobywan - 06-August-2015 kl. 20:11 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
har 4 stk. farvede pærer i stuen, 1 tap og android.
lækkert at lyset tænder når man kommer hjem. dejligt med solopgang om morgen når det er vinter (alarm setting) og en alarm der slukker når alle er taget af sted.
|
|
![]() |
|
Bamsen31 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Håber det er ok jeg spørger her, er lykkelig ejer af Hue system, men er træt af, at når jeg tænder et lampe, at andre slukkes, hvorledes kan jeg tænde og slukke helt uden at påvirke andre der allerede er tændt?
Kenneth :-)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
Du laver de sener du har brug for.
Og der samler du de pærer du ønsker arbejde sammen. Meget nemt via app til Hue. Du kan lave rigtig mange sener som tilpasser dit behov |
|
![]() |
|
Bamsen31 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Jeg kan med dimming styre enkelte lampe, uden at det påvirker andre, men det kan jeg ikke på app, hvis jeg vælger et scene, med 2 lampe i stue, så slukkes alt andre lampe... Det ønsker jeg ikke
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
Det er klart at har du sener med flere pærer påvirkes de alle.
Lav en sene med en pære så styrer du den alene. |
|
![]() |
|
Årh selvfølgelig, det er logisk, det havde jeg aldrig tænkt på før... Tak for det! :-)
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Jeg vil gerne anbefale iConnecthue - den giver en række flere funktioner.
Ex kan man i den app bestemme at hue dimmer switchen får op til 12 funktioner 3 pr. knap på remoten.. det er lækkert :-)
|
|
MORE BASS
|
|
![]() |
|
iConnecthue, er det en apple app? Jeg anvender android, og finder ikke software der...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |