|
Surround lyd mangler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
smolf23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2015 Sted: 29735367 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-September-2015 kl. 15:41 |
iiHej, jeg har et "mindre" proble.
jeg har siden 2007 kørt med harman kardon forstærker på mit system. men købte en ny for 4 måneder siden, og syntes egentlig min lyd er ret trist og ærlig talt uvirkelig... der mangler detaljer og panache... især min center Dali ikon mk 2 virker utilfreds, i butikken lød den super super detaljeret og lækker, hos mig lyder den som alle andre jeg har prøvet.. har skiftet højtalere tre gange i de 6 måneder, men alle med samme resultat. kører pt med en jamo 505E subwoofer 12" et sæt dali front en ikon center og jamo 360 s35 som baghøjtalere og høj baghøjtaler er lidt i tvivl om det er min forstærker der måler forkert indstilling til højtalerne eller om den bare er elendig.- det er en harman kardon avr 171 7,2 skal jeg prøve en denon forstærker bliver det en brugt, men hvilken er så et godt bud.? hvis det er mine indstillinger den er gal med, hvordan korrigere jeg så lyden |
|
Med venlig hilsen
Thomas Aakjær |
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Thomas
Tror helt klart du skal tænke på din rumakustik. Prøv en gang at klappe hårdt i hænderne og lyt til hvor meget rumklang du har. Et godt trick, er at finde en masse hynder og prøve at få dem op på væggene. Bare midlertidigt så du kan høre hvor meget det betyder at få dæmpet din rumklang. Hynder fra have/ligge stole og fra spisebord stole. op og hænge rundt omkring. Det bliver overrasket positivt.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
Jeg tror at du først skal kigge på placering af dine højtaler. Udgangspunktet bør være som beskrevet her:
Dernæst start med en manuel indstilling hvor alle højtaler sættes til small og 80Hz. Det burde give et ok resultat. Full range højtaler skal kunne gå ned til 20Hz og det er de færreste der kan
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
smolf23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2015 Sted: 29735367 Status: Offline Point: 9 |
Jeg har kigget på rumklang, der er ikke et problem.
Kører med 2 front og 2 høje front samt baghøjtalere og center. Selvfølgelig også sub :) Hvorfor 80hz? :/ og hvorfor som små? :/ |
|
Med venlig hilsen
Thomas Aakjær |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nu skriver du baghøjttalere. Du har forhåbentlig ikke sat dem i surround back terminalerne? De skal i surround terminalerne.
|
|
![]() |
|
Har ændret opsætningen nu så de er sat i kanalerne surround height.
Men forstår stadig ikke, hvorfor 80hz? Den måler jo ud hvad de forskellige kører af Hertz. Mener det laveste pt er 60 Hertz på front |
|
Med venlig hilsen
Thomas Aakjær |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis ikke højttalerne kan tage det fulde frekvensområde, som tidligere skrevet, så skal de stilles til Small, SWen vil så stå for de lave frekvenser fra 80Hz og ned, så stil de øvrige til de 60 Hz, skru helt op for dele frekvens på SW og 80Hz på reciver. På Reciver kan du sikkert også stille om SW kun skal være med når der er et LF spor, eller om den skal være med hele tiden. Indstillingen kan f.eks hedde LFE, LFE + Main. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Okay, jeg prøver det :) kan jo da kun blive bedre :D
Skal stubben køre hele tiden så? Lfe+ |
|
Med venlig hilsen
Thomas Aakjær |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvorfor? Er der ingen alm surround terminaler? Når du kører 7.1 med fronthigh, så skal surround i alm terminaler. 7.1 kan enten være med front high eller front wide eller surround back. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det vil være en god idé at SW er med hele tiden, ellers vil der jo mangle alt LF. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Altså har center i center udgang. Front i front. Sur i sur. Front High i sur height :)
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Aakjær |
|
![]() |
|
Front high i surround hight lyder forkert |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |