|
Konevenlig samling af streamingtjenester |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | |
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2016 kl. 22:39 |
Nå, så lukker YouSee jo lige om lidt for deres analoge signal, som vi ellers har sværget til her i hytten, da det er nemmest på vores Pioneer plasmaskærme. Ikke alt det boks-pjat.
Nu overvejer jeg så alternativerne. At købe/leje tre ekstra bokse fra Yousee er sgu ikke så attraktivt ovenpå en i forvejen skyhøj pris for fuldpakken, så jeg overvejer at klippe tv-kablet og køre ren streaming med abonnement på TV2 Play (muligvis via et Telmore Play abonnement, hvor jeg også får HBO og CMore med) DR, Netflix, D-play og Viaplay (Så er det hele vist med ![]() Men der er jo fiseme ikke noget samlet format. Nogle understøtter ChromeCast, andre Apple TV, og andre endnu er kun tilgængelige på tablets eller desktop. Det er sandt at sige ikke særligt konevenlig for en frue, der næsten er gladere for den kære fjernbetjening end undertegnede. Findes der ikke et eller andet smart, så alle tjenesterne er samlet ét sted eller i det mindste på én platform/enhed (gerne uden at skulle banke en Mac Mini på samtlige tv) - eller hvad gør I? (PS - jeg har ikke kunnet finde en eksisterende tråd her i forummet, men findes den, så smid endelig et link til den, så vi ikke skal køre i ring i flere tråde)
|
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at se på atv4, den understøttet de fleste tjenester.
|
|
![]() |
|
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Thx Lahan, det er rigtigt - bare ikke lige D-play (Kanal 4, 5, 6 og 9 samt Eurosport m.fl.) og Tv2Play er heller ikke understøttet pt, så vidt jeg kan se :-/ |
|
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
iVinther ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2010 Status: Offline Point: 111 |
TV2 Play har Airplay, dog skal du være opmærksom på at man via Telmore "kun" får On-Demand pakken og altså ikke kan streame live-tv fra TV2 Kanalerne. Derudover er TV2 Play's streamingskvalitet under HD, men kan dog ses også på 42'
D-Play har også Airplay men har ingen erfaringer med tjenesten. Airplay forudsætter et iOS device. En iPad er fremragne til at varetage den opgave, og hvis du ikke vil købe det nyeste kan 3rd og 4th Gen stadig køre de nyeste apps på iOS9 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4813 |
Hej.
Hvad med en Intel Compute Stick. Jeg kører Windows 8.1 på vores. Men den kan gratis opgraderes til Windows 10. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Good point med Telmore/Tv2Play On demand. Den havde jeg ikke lige spottet. Betyder det så, at der ikke er nyheder og andre live-udsendelser med, men kun et begrænset udvalg af deres bagkatalog? Har TV2 løst de problemer, de på et tidspunkt havde med Airplay, hvor det pga. noget rettighedsfnidder ikke kune smides op på skærmen?
|
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Jeg står over for samme ønske og sætter alle mine penge på at i 2016 er alle streaming tjenester på ATV 4.
Idag er der stadig en del at ønske, men er sikker på det kommer. Andet ville være helt skørt. Selv antenne udbyderne tror jeg på sadler om. Som det siges er der ikke live kanaler i Telmore play pakken, men mener at du kan supplere den pakke med tilvalg af TV2 kanaler - enkeltvis. TV2 har bekræftet at der arbejdes på en app. Mit antenne kabel klippes også når TV2 og dplay er på ATV. Og ville elske at Yousee mfl's stædighed gav seriøse bagslag. De er sgu så firkantede de udbydere |
|
![]() |
|
Den kendte jeg faktisk ikke, men nok heller ikke voldsomt relevant hos os, da vi ikke ejer hverken Windows eller Android-enheder. Der er gået rent æble-plantage i den her. Men for andre med samme problematik og en masse Windows vil det måske være bomben. Du er glad for din, Carsten?
|
|
|
![]() |
|
Det er også den løsning, jeg hælder mest til, men det ville dæleme være lækkert om der bare var en plug'n'play boks med det hele
![]() |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
En multiremote var måske løsningen?
Du vil komme et stort step op i billedkvalitet med en god fjernbetjening og en DVB-C boks. Klaus |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4813 |
Hej. Ja jeg er meget glad for vores. Jeg har prøvet at betjene den fra USB Tastatur, USB Mus, Bluetooh Tastatur, Bluetooth Mus og en APP til en Android tablet. Men App'en findes også til IoS og selvfølgelig kan den også betjenes fra en IR fjernbetjening. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Vil lige slå et slag for chromecast selvom du nævner fjernbetjening. Vi bruger kun chromecast i husstanden og min kone er virkelig glad for det. Vi bruger DR, Tv2play, Viaplay, HBO Nordic, Netflix og blockbuster. Det kan godt være man skal bruge sin mobil/tablet til at starte med men det har nu også sine fordele. Jeg synes personlig at man for et meget bedre overblik over de forskellige programmer end på et TV.
Og man kan godt pause udsendelse med en normal fjernbetjening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |